Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: MammanTilSnuppa
på jobben til pappan min så er der ei som kommer halv 8, di begynner egentlig kl 7, men hun får ikke levert ungene før kl 7 og blir da litt sein...
hun har avtalt med sjefen at dette er greit.... hun henter ikke ungene selv siden mannen gjør det, men kan du ikke høre med sjefen din om dere kan gjøre en avtale med det? og si at du godtar trekk i lønnen??
ORIGINAL: catgun
Jeg mener å ha lest et sted at man kan redusere arbeidstiden med 30 min pga dette, mot at man blir trukket i lønn selvfølgelig.
Ellers har man krav på å jobbe 80 % frem til barnet er 12 år..
Husker bare ikke hvor..
ORIGINAL: Gulljentå
ORIGINAL: funny_bunny
Har man ikke rett på redusert stilling de første 3 årene eller noe sånt? mot trekk i lønn såklart...
[/quo
Men vet du hvor denne "regelen" står? Har bedt om redusert stilling, men de sier nei...
Prøver å finne til deg. Vet ikke helt om jeg har rett, men jeg skal finne ett svar til deg[;)]
ORIGINAL: Juliette
Har denne sjefen barn selv?[8|]
Jeg slutter egentlig når bhg stenger, men har avtalt å gå en halvtime før fire dager i uka (den ene dagen får jeg andre til å hente han).
ORIGINAL: arquinne
ORIGINAL: Gulljentå
ORIGINAL: catgun
Jeg mener å ha lest et sted at man kan redusere arbeidstiden med 30 min pga dette, mot at man blir trukket i lønn selvfølgelig.
Ellers har man krav på å jobbe 80 % frem til barnet er 12 år..
Husker bare ikke hvor..
Har man virkelig krav på det? Jeg hadde i utgangspunktet blitt lovet dette da jeg takket ja til stillingen, men nå er det ny sjef som sier nei til alt. NOen som vet hvor denne "regelen" står?
Hva jobber du med? Er det noe som tisier at du ikke kan komme litt senere?
ORIGINAL: Heidileidy
høres ut som sjefen din ikke er moden for oppgaven med å være sjef, litt herskesyk? det er dessverre ikke alle arbeidsgivere som tar vare på sine ansatte, og noen viser lite forståelse hvis noen blir gravide eller vil jobbe mindre i småbarnsperiode. Men tidene er forandret og også de må forandre seg og innstillingen sin.
Jeg ville bedt om et møte med sjefen og lagt frem at du er avhengig av forandret arbeidstid, eller redusert stilling. Legg da vekt på å redusere stilling til en viss dato!!!! ellers kan din vrange sjef nekte deg å få 100% stilling igjen, når du får vite at du f.eks. er gravid og gjerne vil tjene inn til permisjonen.
Uansett må du kanskje skrive en søknad, og det er ikke sikkert det er sjefen din som vurderer den engang, sjefen din har vel også en sjef;)
Jeg søkte om å få 80% stilling med 90% lønn, og fikk det;) pga. lang reisevei og småbarnstid.