Komme for sent på jobb pga levering i bhg?

Fant dette:

http://www.regjeringen.no/dokumentarkiv/Regjeringen-Stoltenberg-I/bfd/Veiledninger-og-brosjyrer/2001/smabarnforeldres-rettigheter/6.html?id=275213

Og denne skal jeg virkelig ta i bruk hos sjefen min ja...Jeg nevnte på møte at jeg lurte på
å redusere stillingen midlertidig til 80%, men det var hun ikke interessert i, jeg fikk derimot fleksibel
arbeidstid og det er jo kjempe bra det, men fleksibel arbeidstid gjør ikke at jeg får se lillegutt mer [&o]
Jeg har 2,5time reisevei til sammen, dette vil bety at jeg ser sønnen min sånn ca 1,5time etter jobb [:(]
(og da er jeg avhengig av at togene er i rute [:'(])

ORIGINAL: Heidileidy

mannsyrke? de er ikke vant til at arbeistakerne tar fri pga barn. men igjen, nye tider! akkurat passe alder til å være vrang og lite forståelsesfull, de syns bare at unge foreldre utnytter systemet, mens vi syns vi har krav og rettigheter. 

Skikkelig mannsyrke, ja. Jeg er eneste høna.... Tror nok han tenker litt sånn at jeg utnytter ja, men jeg ber jo om redusert stilling umed trekk i lønna. Og det er ikke for å sløve på sofaen, jeg har problemer med å rekke bhg og i tillegg ba jeg om å få jobbe 80% da jeg var på intervju til stillingen. Men nå er det en ny sjef, uten forståelse for at jeg gjerne vil hente ungene før bhg stenger og helst jobbe slik at jeg får sett ungene mine litt og!

Jeg har redusert arbeidstid på jobben pga bhg.Vi endret arb.tiden fra 8-16 til 7-15 og siden gubben også jobber fra 7-15 så må en av oss alltid komme for sent.Jeg har imidlertid min arbeidsplas rett over veien for bhg så det blir naturlig at det er jeg som henter og leverer.
Så etter å ha snakket med sjefen min ble vi enige om at jeg skulle redusere arbeidstiden min sånn at jeg jobber fra 7.30-15,lønn deretter. Var ingen problemer med det min jobb,heldigvis.

ORIGINAL: latterjenta

Fant dette:

http://www.regjeringen.no/dokumentarkiv/Regjeringen-Stoltenberg-I/bfd/Veiledninger-og-brosjyrer/2001/smabarnforeldres-rettigheter/6.html?id=275213

Og denne skal jeg virkelig ta i bruk hos sjefen min ja...Jeg nevnte på møte at jeg lurte på
å redusere stillingen midlertidig til 80%, men det var hun ikke interessert i, jeg fikk derimot fleksibel
arbeidstid og det er jo kjempe bra det, men fleksibel arbeidstid gjør ikke at jeg får se lillegutt mer [&o]
Jeg har 2,5time reisevei til sammen, dette vil bety at jeg ser sønnen min sånn ca 1,5time etter jobb [:(]
(og da er jeg avhengig av at togene er i rute [:'(])

Uff 2,5 times reisetid, det er mye! Men jobber du 100% nå? Da må vel bhg din ha lang åpningstid? Vi har fra 0715 til 1630 og jeg rekker vel å være på jobb ca 0815 og trenger å gå 1545. Men vil helst jobbe 80% for å ha litt tid til ungene og..

ORIGINAL: Daizy

Jeg har redusert arbeidstid på jobben pga bhg.Vi endret arb.tiden fra 8-16 til 7-15 og siden gubben også jobber fra 7-15 så må en av oss alltid komme for sent.Jeg har imidlertid min arbeidsplas rett over veien for bhg så det blir naturlig at det er jeg som henter og leverer.
Så etter å ha snakket med sjefen min ble vi enige om at jeg skulle redusere arbeidstiden min sånn at jeg jobber fra 7.30-15,lønn deretter. Var ingen problemer med det min jobb,heldigvis.

Bytte sjef? Savner den gamle jobben med de gamle kollegaene ine jeg, der hjalp vi hverandre hele tiden alt ettersom behov... sånn det skal være, ganske umotiverende når de ikke kan hjelpe med noe..

Der jeg jobber kommer de som leverer barn i barnehage og på skole litt senere[:)] vertfall på mitt skift, veit ikke hvordan det er med de andre skifta, dette er noe vi har avtalt oss imellom [:)]

Du har KRAV på å få jobbe redusert når du har små barn (såfremt det ikke er til vesentlig ulempe for bedriften, noen det umulig kan være i din jobb..).. Skriv en offisiell søknad, henvis til den rette paragrafen- og send kopi til din sjef`s sjef [;)]

jeg kommer 20-25 min forsent på jobb når jeg har dagvakt. blir ikke trekt for dette.

Jeg søkte om å få 80% stilling med 90% lønn, og fikk det;) pga. lang reisevei og småbarnstid.

Var det noen spesiell grunn til at du søkte om 90% lønn og ikke 80?
Hvor lang reisevei har du?

Å,gjett om jeg ble glad over denne tråden her! Hadde ingen anelse om denne rettigheten,
dette letter mammahjertet mitt litt, får ihvertfall litt mer tid med lillegutt

Takk for svar og linker :), hjelper kjempemye:)

Jeg søkte om å få 80% stilling med 90% lønn, og fikk det;) pga. lang reisevei og småbarnstid.

Å,gjett om jeg ble glad over denne tråden her! Hadde ingen anelse om denne rettigheten,

Håper vi får dette igjennom på jobbene våre, så får vi sett barna mer:))

ORIGINAL: funny_bunny

Har man ikke rett på redusert stilling de første 3 årene eller noe sånt? mot trekk i lønn såklart...

dette mener jeg også..ville sjekket det opp..

Jeg mener å ha lest at man kan søke om omsorgspermisjon frem til barnet er 3 år.

Jeg har tenkt å søke 30% omsorgspermisjon til høsten.
Da skal jeg være hjemme med snuppa 1 dag i uka samtidig som jeg jobber litt kortere dag de 4 dagene jeg er på jobb for å rekke barnehage.

jeg visste om en annen som hadde fått det, og var dermed klar over muligheten. Men jeg måtte skrive og formulere en egen søknad, det var ikke bare et skjema, og jeg tror det var en av toppsjefene i fylket som hadde avgjørende ord med i laget. Jeg er offentlig ansatt i Oppland. Og har 1 t reisevei per dag.

for en sjef assa...
jeg hadde en avtale med sjefen min om å komme halvtime forsent om morningen og gå 15 minutter før tiden  på ettermiddagen for å rekke barnehagen.. det var jo ganske greit.. også i helgene jobbet jeg det opp igjen slik at jeg ikek fikk noe trekk

Jeg har fått tilrettelagt mine tidligvakter fordi jeg ikke kan komme klokka 7.. De dagene sambo begynner seinere, så går det.. Barnehagen åpner 7, og jeg jobber 4 mil unna.. Såeh, ja.. Jeg er magisk, men ikke SÅ magisk..

Det burde jo kunne gå ann og finne en løsning på det.. Jeg begynner somregel på jobb klokken 7 og det er da barnehagen åpner. Vil gjerne følge henne inn og kle av henne og si hade å sann, så blir somregel 15 min forseint på jobb. Noe som de synest er greit fordi jeg MÅ jo faktisk levere henne på barnehagen for og faktisk komme på jobb i det hele tatt [8D] Nå har de heldigvis endra vaktlista slik att jeg begynner ett kvarter senere :D

Mange arbeidsgivere tilrettelegger så godt en kan. Men jeg tror ikke du har noen RETT på det, nei. JEg jobbet på sykehjem for noen år siden. Barnehagen åpnet 7 og jeg begynte på jobb 0830. Jeg kom 10 min forseint hver dag. Det var i allefall akseptert der

Back
Topp