Komforttemperatur på sovepose. Til bruk i telt om sommeren.

Eldste fikk en junior pose til 160 cm kropp så den holder enda, mens mellomste fikk en litt mindre, men den er rett og slett for kald, den er tynn. Så hun skal få låne mamma sin ekstrem - pose er hun lovet. Vel, helt ærlig, en vanlig tre sesongers pose er trolig nok, men det er ikke mye utvalg av ulike komfort - temp på junior poser, så jeg tenker hun kan få en voksen og heller surre igjen i bunn der det passer?

Hvor lang er hun? Jeg tenker voksenpose er helt greit på sommeren (med mindre hun er kjempe lita,) når det ikke er for kaldt ute. Men på vinteren bør posene ikke være for store, da blir det for mye luft inni og vanskelig å holde varmt.

Hvor lang er hun? Jeg tenker voksenpose er helt greit på sommeren (med mindre hun er kjempe lita,) når det ikke er for kaldt ute. Men på vinteren bør posene ikke være for store, da blir det for mye luft inni og vanskelig å holde varmt.
Hun er 10 år og 135 cm lang.
Trolig kjøper jeg en voksen 3 sesongers pose til broren som er 12,5 og 145 cm lang egenelig og lar henne ha hans pose fra i fjor. Men begge jentene, altså 10 og 5 år gamle, vil nok gjerne ha den tynne jeg kjøpte til henne i fjor. Den er nemlig rosa....

Sånnsett kanskje mannen får ny sovepose, hans fra oppveksten er nemlig relativt rosa.

Mange hensyn å ta ;) særlig 5 åringen hører ikke på logikk om "komfort-temperatur" :)

Leser jeg fakrisk at vi innledet sesongen i april i fjor? Jeg som trodde det ikke var aktuelt før etter 17. Mai.... Mye preget av at det fortsatt er snø i hagen, og derved rimelig vått, har jeg ikke tenkt på sette det opp enda.

Men jeg har nå litt av hvert på vei etter netthandel også. Stort sett det som gjenstår er å bli enig med oss selv om.... Soveposer

Dersom jentene liker de rosa posene kan du tjene noen grader med comfort temperatur med å la de få fleeceposer inni soveposen(regner med at noe på utsiden av det rosa ikke er aktuelt) vi har også ofte et ekstra teppe eller to som vi legger over soveposen når de har sovnet sånn hvis vi er redd det blir for kaldt. Fleece pose får du kjøpt ferdig eller du kan sy selv etter målene fra soveposen. Kan jo velge tykkelse på pleddet du syr av etter hvor varm du vil ha posen. Kan jo også velge spenstig motiv på teppet så er det lettere å få godkjent av minstemann

det er en mulighet, dog er min erfaring at fleece blir lett klamt. Vi har med tepper som de har over soveposene om de fryser ja, det er godt å ha. Vi får se hvem som passer i hvilke poser og hva vi får gjort med det. Mannens relaltivt rosa er jo en god og varm pose da, men den rosa juniorposen jeg kjøpte til mellomste i fjor egner seg nok bare til inne-soving, den er tynn.

Litt testing av størrelser må nok til ja.

Back
Topp