Har en Mountain Equipment Nova III med komfortgrense -8 grader C. Veldig fornøyd! Viktig å huske på at soveposen ikke må være for stor, for da fungerer den ikke slik den skal. Komfortgrensen er testet med soveposen godt snurpet inn rundt hodet. Det blir selvsagt en helt annen opplevelse hvis man ikke tar glidelåsen helt opp, og snurper inn. 
Soveposen jeg har er laget for damer. For unisex-soveposer er komfortgrensen ulik for menn og kvinner:

Soveposen jeg har er laget for damer. For unisex-soveposer er komfortgrensen ulik for menn og kvinner:
- T-COMF - Komforttemperatur for kvinne i avslappet liggestilling
- T-LIM - Grensetemperatur for mann som ligger sammenkrøket og forsøker å holde varmen
- T-EXT - Risikotemperatur for kvinne som føler sterk kulde. Det er risiko for helseskade som følge av hypotermi.

Vi har liggeunderlag med pute integrert (Mammut kompakt pump mat plus), men det funker jo helt fint med pute + liggeunderlag.
 Vi har liggeunderlag med pute integrert (Mammut kompakt pump mat plus), men det funker jo helt fint med pute + liggeunderlag. 

Posen min er forresten syntetisk og ikke dun. Holder bedre på varmen hvis den blir fuktig, men er selvsagt litt tyngre enn dun.
 Posen min er forresten syntetisk og ikke dun. Holder bedre på varmen hvis den blir fuktig, men er selvsagt litt tyngre enn dun.