Kombinert vaskemaskin/tørketrommel eller ikke?

Kan man ikke stable vaskemaskin og trommel oppå hverandre? Da vil det jo ikke ta mere plass. . Vet om mange som gjør det, men dem gjør vel kanskje noe for at ikke trommelen skal dette i gulvet og, fester det på no vis?
Trommelen blir stående oppå vaskemaskina som igjen står oppå ei plate med kurv under. Drit nervøs for at det skal rase når det taes i bruk, men får vel bare følge med :eek:

Jeg var ikke fornøyd med å bare ha kombimaskin, tørker dårlig som det har blitt nevnt her. Så nå har jeg en vaskemaskin, en tørketrommel, en kombimaskin og et stk. stor kjeller. ;)

Jobba en gang på en plass der de hadde kombimaskin.
Største driten de hadde investert mye penger i!! Ikke tørka den klærne, og ble bestandi ødelagt inni, noe som resulterte i at de ansatte måtte ta klærne med hjem for vask og tørk i flere uker før reperatøren hadde fått tak i nye deler.
Nå har de bytta over til en ren vaskemaskin og henger fortsatt opp klær (ikke plass til tørketrommel) og er mye mer fornøyd.

Har hatt kombinert i en to år nå og er veldig fornøyd. Ja den bruker lengre tid på tørking. Og om maskinen er veldig full så må jeg sette på tørking to ganger. Men har aldri vært plagsomt. Jeg liker veldig at jeg kan sette på maskinen, vente ett par timer og hente ting tørt. Mye mindre jobb, og det liker jeg.

Mamma og pappa har det. Er greit for to mennesker som nesten ikke produserer skittentøy og en sjelden gang har noe i tørketrommelen. Hjemme hos meg går gjerne begge deler sammtidig på de verste dagene med sengetøyskift og håndklær :p

Jeg var ikke fornøyd med min kombi, alt ble så syyyykt krøllete. Har en av hver i dag og super fornøyd. Nå er jo alt avhengig av hva behovet deres er og om dere har plass.
Vi har ikke kombinert, men synes det blir veldig krøllete uansett!

Har kombi, og vår er super! 3-4 timer, så er alt helt tørt! Byttet til den i sommer, og kvittet meg med de to andre(vask og tørk) Men jeg liker ikke å tørke klær i trommel, for det lukter ekkelt, så jeg henger opp etter vask 9 av 10 ganger. Kun treningstøy/treningshåndklær jeg tørker!

Jeg var ikke fornøyd med min kombi, alt ble så syyyykt krøllete. Har en av hver i dag og super fornøyd. Nå er jo alt avhengig av hva behovet deres er og om dere har plass.
Sign!
Samme erfaring har vi å, men nå er det noen år siden vi hadde.
Teknologien går jo stadig fremover, så de har kanskje blitt bedre nå.
Vi sleit i tillegg med at klær ikke ble skikkelig tørre.

Sa de noe om hvorfor?
Har ingen barn selv enda, men fikk heller ingen spm om dette da vi skulle kjøpe. Og vi var ganske skeptiske til de kombinerte...
De tar vel ikke like mange kg? Vi har vaskemaskin med 12 kg kapasitet og tørk på 9 kg. Får unna rimelig mye da....

De tar vel ikke like mange kg? Vi har vaskemaskin med 12 kg kapasitet og tørk på 9 kg. Får unna rimelig mye da....

Den vi har kan ta 7kg, men kunne fått større kapasitet og.
Usikker på om man kommer opp i 12 kg da. Det sjekka vi vel ikke ;)

Samme her. Ikke fornøyd med den.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde en når det bare var meg og eldstemann. Kjempe fornøyd! Men nå når vi straks er 5 så går det en del vask så da er det best med separert for oss :) her går ofte trommer og vaskemaskin samtidig på effektive vaskedager! men det kommer nok an på hvordan man planlegger det :p jeg hadde den i 3 år og gav den videre til venninna mi når jeg flytta sammen med sambo, og den fungerer enda like bra etter 6 år. Husker ikke merket, men den kostet 4-5000 ca :)

Ville helt klart unngått kombimaskin om dere har plass til enkel vaskemaskin og tørketrommel.

Den vi har kan ta 7kg, men kunne fått større kapasitet og.
Usikker på om man kommer opp i 12 kg da. Det sjekka vi vel ikke ;)
Er det både 7 kg vask og 7 kg tørk? Vi hadde 2 kg mindre tørk da vi hadde kombinert...

Back
Topp