Kombinert vaskemaskin/tørketrommel eller ikke?

Bkno7265372

Andre møte med forumet
Jeg skal flytte å trenger vaskemaskin, og har også lyst på tørketrommel..
Ser det selges kombinerte maskiner med både vask og tørk, er dette noe som er bra?

Hva ville dere valgt? Hver for seg, eller en kombinert maskin?

Vi kjøpte kombinert da vi flyttet hit for et år siden, pga plass.
Jeg er veldig fornøyd med den, men bør skylles etter tørkeprogrammet pga lo da ;)

Har Electrolux

Hørt flere klage over at kombimaskinene tørker veldig dårlig, men har ikke prøvd det ut selv :)

Jeg var ikke fornøyd med min kombi, alt ble så syyyykt krøllete. Har en av hver i dag og super fornøyd. Nå er jo alt avhengig av hva behovet deres er og om dere har plass.

De anbefaler ikke det til barnefamilier. Vi ble frarådet det da vi dro innom Expert for å få råd.

De anbefaler ikke det til barnefamilier. Vi ble frarådet det da vi dro innom Expert for å få råd.

Sa de noe om hvorfor?
Har ingen barn selv enda, men fikk heller ingen spm om dette da vi skulle kjøpe. Og vi var ganske skeptiske til de kombinerte...

Har kombinert, og anbefaler det ikke. Dårlig tørkeprogram, blir krøllete klær og mye lo.

Jeg har vurdert kombi, men fikk høre at disse tørker dårligere.
Samtidig tenker jeg at det er mer effektvtmed en av hver, for da kan jeg vaske en maskin mens den første vasken tørker. To fluer i en smekk.
Så her blir det hver for seg :)

Hørt flere klage over at kombimaskinene tørker veldig dårlig, men har ikke prøvd det ut selv :)
Sign..
Pappa har en Miele maskin/kombi tørketrommel. .. syntes det alltid er fuktig klær... ville aldri kjøpt det selv.
Men andre maskiner kan sikkert være bra :-)

Maskinen hans var blant de dyreste på markedet, da han kjøpte den for noen få år siden. ...

Jeg synes det er best å ha de hver for seg. Ofte jeg slenger på en ny vask mens den andre tørker, med kombi hadde ikke det vært mulig :)

Ja, må nok ha en av hver ser jeg

Typen har jo kombinert, men han er kun han så om vasken tar opptil 10 timer (han sier det føles som den bruker så lang tid) gjør det ikke så mye..
Men blir litt annerledes med kids i hus ja

Har ikke erfaring med det, men høres jo praktisk ut :) Spesielt hvis man ikke har så god plass til både vaskemaskin og tørketrommel ;)

Sier som de over her at de tørker veldig dårlig. Har en slik på hytta, og klærne må alltid henges opp siden de ikke blir ordentlig tørre.

Vil bare slenge en noe i forhold til tørking, siden så mange sier de tørker så dårlig :)

jeg tror de nyere typene er mye bedre enn det de var tidligere. Her blir klærne helt tørre, og ikke noe som må henges opp etterpå!

Men ja, det er nok mer praktisk med en av hver mtp at det tar lengre tid før man kan sette på en ny vask. Program med tørk kan ta 5-6 timer, så jeg pleier å sette på på natta.
Bruker den kun på sengetøy og undertøy.
jeg er som sagt veldig fornøyd med den jeg har, men hadde jeg hatt plass hadde jeg gått for en av hver ;)

Hadde gått for en av hver så lenge man har plass. Og hvis noe skulle gå sund på kombien er det vel ingenting som funker? Vet ikke jeg altså...
Vi har kun vaskemaskin og jeg savner ikke trommel. Får det Straks nå da og er redd jeg kommer til å tenke at "Hvorfor har vi ikke hatt dette tidligere?!" :eek::p

Hadde gått for en av hver så lenge man har plass. Og hvis noe skulle gå sund på kombien er det vel ingenting som funker? Vet ikke jeg altså...
Vi har kun vaskemaskin og jeg savner ikke trommel. Får det Straks nå da og er redd jeg kommer til å tenke at "Hvorfor har vi ikke hatt dette tidligere?!" :eek::p

Det kommer du garantert til å tenke!! :D :p

Kan man ikke stable vaskemaskin og trommel oppå hverandre? Da vil det jo ikke ta mere plass. . Vet om mange som gjør det, men dem gjør vel kanskje noe for at ikke trommelen skal dette i gulvet og, fester det på no vis?

Hvis alternativet er ikke tørketrommel, så hadde jeg valgt kombi. Problemet er jo hvis du vasker og tørker mye, for da har du jo bare en maskin. Du kan jo ikke vaske og tørke samtidig, slik du kan hvis du har to maskiner. Kombimaskinene tørker kanskje litt dårligere, men jeg synes ikke det gjør noe, da har du mulighet for å vaske puter, dyner og slike ting.

Back
Topp