Kom mai du skjønne milde!

For en natt. Fikk verken snudd meg eller kommet meg ut av senga. Lite søvn og mye hulking i natt for å si det slik. Dumme bekkenløsning. 10 dager til legetime..
For å fokusere på de gode tingene: strax 17 uker, magen vokser, jeg kjenner liv forholdsvis hver dag :)
 
I hele svangerskapet har magefølelsen min sagt meg at det bor en jente inni der. Vet ikke hvorfor, det har bare føltes slik ut. De siste dagene har jeg begynt å få guttefølelse. Så merkelig. Kanskje det er fordi jeg forbereder meg på begge kjønn. Uansett hva kjønnet er så er det like stor lykke. Før jeg ble gravid håpte jeg på gutt, mens nå er det ingen ønsker bortsett fra at alt skal gå bra.

Så, lille venn. Jeg er så spent. 8 dager til oul nå. Da får vi svaret :)

Ellers syns jeg at jeg må bli frisk snart. Akkurat blitt frisk fra forrige forkjølelse også fikk jeg en ny en med en gang. Vond hals og pottetett nese. Stakkars gubben min. Med den forkjølelsen her snorker jeg som en full sjømann om natta. Helt avhengig av nesespray for å si det sånn ;)
 
er like spent som deg jo på kjønn haha
 
Jeg har kjent liv i litt over 2 uker allerede. Det blir mer og mer for hver dag.
Nå har endelig mannen i huset kjent sitt første spark også. Gjett om han ble forelska♥
Snodig å kunne kjenne det så godt på utsiden allerede. GOD følelse!:)
 
I magen min bor det en liten JENTE ♥
Alt så perfekt ut. En livlig liten frøken.
Ble satt noen dager frem, termin 11.mai :)
Gøy at magefølelsen stemte.. men er selvsagt ikke 100% sikkert. Vi får dobbelsjekke på UL i uke 32 heldigvis ;)
 
I magen min bor det en liten JENTE ♥
Alt så perfekt ut. En livlig liten frøken.
Ble satt noen dager frem, termin 11.mai :)
Gøy at magefølelsen stemte.. men er selvsagt ikke 100% sikkert. Vi får dobbelsjekke på UL i uke 32 heldigvis ;)

Moro at vi fikk det samme :) etter like svangerskap:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Moro at vi fikk det samme :) etter like svangerskap:)

Ja det var artig :) Føler at mange av "mytene" har stemt på meg, selv om det varierer fra person til person.
 
De siste ukene har vært veldig bra. Jeg sliter mye med bekkenet og har halsbrann, men jeg ligger ikke for døden over doskåla så da kan jeg leve med det meste. For første gang føler jeg at jeg virkelig nyter svangerskapet. Å kjenne sparkene er magisk. De sier at uke 20 til uke 30 vistnok er de beste ukene. Får håpe det stemmer i mitt tilfelle, for jeg er ikke klar for å bli veldig dårlig igjen med det første.
Jenta romsterer fælt i magen, og det syns veldig godt på utsiden. Snedig å se på :)
Magen begynner å bli stor, og jeg liker det.

3e1561e46d1411e396fb12babb24b818_7.jpg
 
Godt å høre at jeg ikke er alene! Dette er også min 4.graviditet, mistet de 3.første og krysser fingrene for denne gangen. Har vært sengeliggende med hypermesis i over 3 mnd i strekk, er blitt mye bedre nå, men går ennå på medisin for å kunne fungere. Selv om jeg ikke spyr konstant lengre, så har jeg så og si hele tiden halsbrann og spyr litt innimellom. Hele meg har est ut og jeg føler meg ENORM! Har heldigvis ikke fått bekkenløsning (bank i bordet), men har et knukket haleben og har vært forskjølt under hele graviditeten. Så føler med deg! <3
 
Ca uke 27.
Baby sparker og beveger seg MASSE. Det ser helt vilt ut noen ganger :) Det er tydelig at hun begynner å bli større, sterkere og har mindre plass. 5 uker til neste UL, som er rutine-ul for å sjekke at alt er ok, at morkake osv ligger der den skal og sikkert kontrollere vekst o.l. Da er jeg 32 uker på vei, HÅPER ikke hun er blitt for stor til at vi kan se henne på 3D. Der jeg drar på kontroll har jeg mulighet for dette, så håper vi får noen fine bilder. Hadde vært gøy å sett ansiktstrekk <3

Innkjøpslisten kommer seg mer og mer, er i god gang med den. Ellers er bekkenløsningen forjævlig om dagen, og jeg går til behandling hos fysioterapeut. Er mye sliten, så dagene går stort sett til sofa-kos og hekling/strikking.
Vektøkningen min er på ca 4-5 kilo. Kjenner jeg begynner å få vann i kroppen nå..
 
Ca uke 27.
Baby sparker og beveger seg MASSE. Det ser helt vilt ut noen ganger :) Det er tydelig at hun begynner å bli større, sterkere og har mindre plass. 5 uker til neste UL, som er rutine-ul for å sjekke at alt er ok, at morkake osv ligger der den skal og sikkert kontrollere vekst o.l. Da er jeg 32 uker på vei, HÅPER ikke hun er blitt for stor til at vi kan se henne på 3D. Der jeg drar på kontroll har jeg mulighet for dette, så håper vi får noen fine bilder. Hadde vært gøy å sett ansiktstrekk <3

Innkjøpslisten kommer seg mer og mer, er i god gang med den. Ellers er bekkenløsningen forjævlig om dagen, og jeg går til behandling hos fysioterapeut. Er mye sliten, så dagene går stort sett til sofa-kos og hekling/strikking.
Vektøkningen min er på ca 4-5 kilo. Kjenner jeg begynner å få vann i kroppen nå..
Håper du får se henne på 3D, er så kjekt å se ansiktet :)
 
HALSBRANN! Im on fire
Er straks 28 uker, og den uka her har halsbrannen vært INTENS. Kveldene er grusomme, det samme med nettene. Hvis det er så ille nå, hvordan blir det da etterhvert :eek: det tør jeg nesten ikke tenke på :p
Ellers kjente jeg at hun hikket i forrige uke, KOSELIG :) Lille jenta vår. Føttene er mye på vandring langs magen og ribbeina.. snodig å kjenne en fot som stikker ut i huden <3
 
HALSBRANN! Im on fire
Er straks 28 uker, og den uka her har halsbrannen vært INTENS. Kveldene er grusomme, det samme med nettene. Hvis det er så ille nå, hvordan blir det da etterhvert :eek: det tør jeg nesten ikke tenke på :p
Ellers kjente jeg at hun hikket i forrige uke, KOSELIG :) Lille jenta vår. Føttene er mye på vandring langs magen og ribbeina.. snodig å kjenne en fot som stikker ut i huden <3
Jeg vet, til tider kan det nesten vær vondt når hun stikker så langt ut i siden på meg, nesten som om hun prøver å komme seg ut der før tiden :p
Har du prøvd Galvison mot halsbrann på Apoteket? Det smaker ikke noe godt, men det hjelper. og hvis det er veldig lite halsbrann, så funker loveharts litt ;)
 
Jeg vet, til tider kan det nesten vær vondt når hun stikker så langt ut i siden på meg, nesten som om hun prøver å komme seg ut der før tiden :p
Har du prøvd Galvison mot halsbrann på Apoteket? Det smaker ikke noe godt, men det hjelper. og hvis det er veldig lite halsbrann, så funker loveharts litt ;)

Hehe ja, nå om dagen tror jeg hun tenker at utgangen er i navlen min :p hehe..
Ja, gaviscon er redningen de dagene det er som verst, men fysj å pyton det smaker! nesten så jeg spyr av smaken. Lovehearts fungerer ikke her :( men mandler kan redusere litt hvis jeg knasker de tidlig nok.
 
Hehe ja, nå om dagen tror jeg hun tenker at utgangen er i navlen min :p hehe..
Ja, gaviscon er redningen de dagene det er som verst, men fysj å pyton det smaker! nesten så jeg spyr av smaken. Lovehearts fungerer ikke her :( men mandler kan redusere litt hvis jeg knasker de tidlig nok.
Har begynt å ta Gavison daglig og alltid før jeg legger meg. Går litt bedre med smaken nå, fremdeles ikke god, men begynner å bli vandt med den nå ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fått en del strekkmerker nå, MIDT på magen :( tar det skikkelig tungt, det styrker ikke akkurat selvtilliten..
føler det kommer en ny en hver dag.. det SVIR og klør.

Ellers er formen sliten. Vondt å ligge, vondt å stå, vondt å gå. Gleder meg til mai <3
 
31+0 uker i dag :)

Kjenner at formen har vært litt dalende de siste dagene. Småkvalm nå og da, ikke sånn at jeg må spy, men at jeg føler meg uggen. Kan switche relativt fort fra å bli kvalm av tanken på mat til å ha lyst på ALT. Merkelig :)
 
Oh holy cramps..
Nettene har nådd nye høyder, nå jeg våkner at jeg hyler til pga kramper i leggen :p
Kjæresten spretter opp og klemmer ut krampa, siden jeg ikke kommer meg ut av senga for å hoppe på beinet fort nok på grunn av bekkenet.
mye rart en skal oppleve som gravid altså :p
 
Oh holy cramps..
Nettene har nådd nye høyder, nå jeg våkner at jeg hyler til pga kramper i leggen :p
Kjæresten spretter opp og klemmer ut krampa, siden jeg ikke kommer meg ut av senga for å hoppe på beinet fort nok på grunn av bekkenet.
mye rart en skal oppleve som gravid altså :p
Jeg har også slitt med det og sliter fremdeles. Heldigvis så vet han nå hva det går i og hva som må gjøres. Første gang da jeg våknet av krampe i begge leggene samtidig, trodde han at jeg hadde mareritt. Så han laget hysje-lyder og klemte meg inntil seg for å klappe meg på hode. Jeg lurte på hva i pokker han holdt på med mens jeg skrek i smerte, ble ganske så irritert at han hysjet på meg :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har også slitt med det og sliter fremdeles. Heldigvis så vet han nå hva det går i og hva som må gjøres. Første gang da jeg våknet av krampe i begge leggene samtidig, trodde han at jeg hadde mareritt. Så han laget hysje-lyder og klemte meg inntil seg for å klappe meg på hode. Jeg lurte på hva i pokker han holdt på med mens jeg skrek i smerte, ble ganske så irritert at han hysjet på meg :p


Sent from my iPhone using BV Forum

Haha, ser det for meg :) Også i begge to samtidig, huff og huff. Syns det er vondt nok i en.
De krampene er ikke noe særlig nei.. Har kjøpt meg en boks magnesium jeg nå, så får håpe det hjelper.
 
Back
Topp