Kom igjen alle sammen 2004 mødre

babyboom27

Glad i forumet
Kom igjen da damer, dette forumer er jo såååååååååå dødt[8|]   Er det noen som har lyst til å fortelle litt om fødselen ,ossen det gikk og hvor stor den var??????       Da begynner jeg:   Maria heter datteren min, hun var 51 cm ,og veide 3730 gr.  Fødselen tok ca 6 timer, fra det hele startet[8D] Men hun måtte nesten bli tatt med sugekopp, for hun lå å bare stanget i bekkenet ganske lenge[&:] Men slapp det heldigvis[:D]   Hun var sååå nydelig
 
Oj,detta er jo lenge siden jo...Neida...[;)]
Tobias her titta ut kl.23.45,22/3-04 - etter tja ca 2 1/2 times aktiv fødsel!
Han var 50cm lang og veide 3155g den gang...
Og nå er han blitt en stor hærlig og små rampete gutte-gutt!!![:D]
 
Andreas kom til verden 15.26 den 23. november. Han var 50 cm lang og veide 4020g.
Fødselen startet med at vannet gikk om natta. Våkna av at jeg ble kliss våt[:'(] Etter at mannen, som var på nattjobb, kom hjem dro vi til sykehuset. Alt var normalt helt til jeg fikk noen vanvittige smerter. Ble undersøkt og da hadde det gått fra 7 cm til 4 cm fordi det hadde hovnet sånn opp[:(] Fikk beskjed om at det hadde skjedd fordi han lå med nesa opp. Da jeg fikk trykketrang, fikk jeg beskjed om å ikke trykke[:@] Måtte ligge sånn i nesten 2,5 time - er noe av det jævligste jeg har vært med på. Da jeg endelig fikk trykke gikk det heldigvis veldig kort til før han var ute[;)] Brukte ca 11 timer fra vannet gikk til han var ute.
 
Så hyggelig at dere ville dele historien, men jeg må innrømme at dette forumet er rimelig dødt[&:]    Er det noen andre som vil være med å fortelle historien om 2004 barnet????[;)]
 
Vel det er jo såååå lenge siden,skjedd mye etter det...men skal prøve å skru tiden tilbake.
Tobias ble fødd 5.oktober 2004.Han var 3850g og 51 cm.Kom inn på sykehuset rund 23.30 4.oktober,og han var ute 12.25...men låg egentlig hele natta uten rier,men om morgenen begynte det skikkelig...var litt styr fordi han var stjernekikker,og de ville prøve å snu han...husker jo ikke om det ble gjort...men han kom iallefall ut uten noen form for smertelindring.Kom meg mye fortere i form enn etter første fødsel!
 
også nye lille meg :)

Fikk en jente 09.12.2004 klokka 01.43 ved hasterkeisersnitt etter 40 timer i aktiv fødsel og lavt blodtrykk hos meg. Hun veide 4110 gram var 52 cm og hadde en hodeomkrets på 37 cm og var aldeles perfekt! Nå planlegger vi nummer to! :) [:)]
 
emilie blei født 20.06.04 kl 00.59 etter 38 timers fødsel.
hun blei født i UL-uke 39 og veide 2590,46 lang og 33 rundt hodet.
svangerskapet var ikke akkurat perfekt. fikk bekkenløsning i ca 4mnd..gikk en uke uten og kjenne liv[&o] men viste seg at hun hadde det helt topp..
hun sparket brist i 2 ribbein i ca uke31,og var veldig urolig hele tiden..
 
fødselen var veldig tøff,fikk kraftige rier med en gang og de blei jo ikke akkuat mindre vonde etterhvert som timene gikk...[:@]
prøvde alt de hadde å tilby av smertelindring på sykehuset buskerud,og tilslutt fikk hun rekkord fart på seg i løpet av ca 30 min. fikk plutselig åpning fra 6cm-10cm og ut spratt hun.
 
[:)]Hei, gutten min er født 10.12.04 og han var 3420 gr og 48 cm og det gikk ca 12 timer fra vannet gikk til han var født. Oj, tenk han er snart 4 år!!
 
Har også en gutt som er 8 år og en som er snart 6 mnd, begge disse to ble tatt med ks.
 
min  gutt kom 18 mars 04. 3690 å 53 lang...   hadde en tøff fødsel som varte i 3 døgn....men han kom jo ut til slutt da :) skal ha en gutt til nå på nyttårsaftenn :)
 
Hei. Mathias heter gutten min. Han ble født 18 mai 2004. Fødselen ble satt igang 14 dager på overtid. Fikk en stikkpille kl 8 på morgenen. Ved 15 tiden hadde jeg menssmerer mente jeg, men jordmoren sa de var mye kraftigere enn det. Kl 2000 ble han født. Han var 53 cm og 4420g
 
Jeg har en jente som ble født 04.01.04. Kom på sykehuset i 06.00 tiden tror jeg...... Hun kom i 13.00 tiden.... Veide 3620g. og var 51cm. Husker ikke så mye, mistet mye blod etter fødselen og plutselig sto det 8 leger rundt meg. Skjønte ingenting jeg.... Spurte om jeg var imot blodoverføring, om jeg hadde vært i narkose før....... Men var ikke så ille som de hadde trodd, så slapp narkose og blodoverføring, men hadde mistet halvparten av blodet mitt. [&o]
 
 
Jenta mi Amina ble født den 2 August kl 11.15. Hun var 3040g og 47cm.
Husker bare at da jeg ankom KK så hadde jeg 5 min mellom hver rie og hun var ute 1 time etterpå. Helt grei fødsel selv om det var utrolig varmt den dagen[:-]
 
Jenten min Sandra ble født 13.03.2004 kl 19.36 en lørdags kveld hun veide 3970g og var 51cm lang , tok vel 17 timer totalt , hun ble storesøster for 10 uker siden og koser seg i rollen[:)]
 
Min datter Thea kom til verden fredag 10 september 04. Jeg hadde time samme fredag til overtidskontroll og bli videresendt til føden for igangsetting. Men ca 05.30 våkna jeg av intense smerter i korsryggen og maven. Babyen hadde visst bestemt seg for at dette skulle hun ikke være med på. Gikk med vondt frem til halv 8, da vekka jeg mannen, han tok tida 3 min mellom riene. Ringte føden og de sa vi bare kunne komme.
Så gikk det 16 laaange timer med masse vondt, drypp fordi riene ikke ville ta seg ordentlig opp, halleluja for lystgassen[:D], da sugekoppen og legen sto klar, var det to press rier (ble jo vettskremt av den dingsen som skulle inn i meg[:)]) og verdens nydeligste jente kom til verden 21.19
 
Markus ble født 21 mai 2004 1420, etter 15 timer med rier,han ble tatt med vacuum da han hadde kilt seg fast i en kant som ikke var utslettet helt etter åpningsriene. Han var 50 cm lang,35 cm rundt hodet og veide 3484 gr
 
glemmer helt dette forumet jeg[8|]

Aurora var 4080g og 52cm og 35cm rundt hodet. Hun ble født dagen etter termin på Bærum sykehus og ble tatt med en mislykket vakuum for så  å bli dratt ut med tang. En traumatisk, lang og slitsom fødsel med påfølgende traumer for meg i et par år...
MEN hun er jo min førstefødte fantastiske flinke jente!! [:D][:D]
Hun er en solstråle, dog en veslevoksen ei som allerede leser og skriver...min lille einstein[:D]
 
Jenta mi ble født den 17. juli 2004. Jeg ble satt igang 10 dager før termin
pga at jeg har diabetes type1. Fikk modningspille på morran, fikk litt mensmurringer, ble sjekket (gu) 
i vakt skiftet kl 15.30, ble bestemt at jeg skulle ha en modningspille til. Men et kvarter senere gikk vannet og riene kom som skutt på meg! Ingen pauser imellom og sykt vonde rier som ikke
hadde NOE som helst effekt. Kl 20.00 ca overtalte jordmor meg til epudural fordi Elise ble så stresset!
Som å komme til himmelen[:D][:D] Hadde det helt topp til sånn ca kl 03.00. Da hadde jeg 10 cm åpning og
jeg skulle begynne pressinga, men det funka ikke. For pressriene kjente jeg ikke pga epuduralen!!
Så etter mye frem og tilbake og med svært synkene puls på snuppa, ble det bestemt at hun skulle
taes med vakum! AUUUUUU!!!!!!! Shit, det var det vondeste med hele fødselen! Og etter at de hadde
slitt og dratt i ca 20 min kom ei nydelig snuppe. 3720 g, 50 cm lang og 36 cm i hodeomkrets[:D] Der og da
var alle smerter borte og alle vondter var glemt[:)]
 
Hei
Jeg har ei jente som ble født 18.12.04. Her tok det vel 10 timer fra vannet og riene begynte til hun var ute. En fin fødsel igrunnen. Hun kom 14 dager før termin, men var bare 1827 g og 44 cm lang. Hun var helt frisk og ferdig, bare liten. Hun måtte være en uke på sykehuset for ekstra oppfølging, så starten ble noe anderledes for oss enn vi hadde tenkt. Men det gikk fint.[:D] 
 
Back
Topp