Kom igjen alle sammen 2004 mødre

Dette forumet har jeg faktisk aldri vært innom tror jeg....[8|]
 
Ok, here goes!
Ronja kom til verden 16 april 2004 kl 14.15.
Hun var 3750 gram og 50 cm, 35 rundt hodet.
Hun kom 6 dager på overtid, kom på sykehuset tidlig om morgenen, og hadde en veldig "normal" fødsel, hvis jeg kan si det sånn..
Fikk epidural og svevde på en rosa sky og ungen kom som et svupp, merket ikke at det var kommet så langt før jeg fikk beskjed om å presse!
Men morkaken måtte opereres ut, så jeg mistet i overkant av 2 liter blod og ble lenge på sykehuset..og gikk leeeeenge på jerntabletter...!
 
Idag er hun er VELDIG aktiv, og sjarmerende, 4-åring som trives som storesøster....for det meste....[8D]
 
 
Hei[:D]

Kan jo fortelle litt om fødselen til Joachim ja. Han er født 28.01.2004 kl 23:46 på kvelden. Fikk rier om natten, gikk hele dagen hjemme, ville ikke gå for tidlig på klinikken, for det er jo alltid fare for å bli sendt hjem igjen tenkte jeg.[8|] Men ventet kanskje liiiiiiitt lenge, for jeg kunne nesten ikke stå når jeg hadde rier, så veien til bilen ble heller lite behagelig. Ble innlagt ca 17:30 så fødselen gikk forholdsvis raskt. Etter keisersnitt første gangen, var det den største opplevelsen å få han opp på magen min når han kom ut, [:D] følte en utrolig glede.

Må nevne at han faktisk ble født 5 dager etter min 30 årsdag, jeg var temmelig sikker den gangen på at jeg kom til å føde på bursdagen min, men han ville ikke ha samme bursdag som mammaen sin.[8|][:D]
 
Mathilde kom til verden 3 april kl 21.00.Ho var 49 cm lang og veide 3910g. Jeg ble satt igang fødselen med Mathilde, Selve fødelsen varte i 5 1/2 time. Hadde intense veer i forhold til nomalt, men ellers gikk fødelen helt normalt:-)  Ei nydelig lita rund tulle:-)
 
Amalie er født 12.04.04 kl 01.39. ho var 3490gr og 49 ca lang[:)] brukte ca 4 timer fra det starta til jeg var ferdig.. en kjapp og fin fødsel [;)][:)]
 
Smeller inn fødselsrapporten min jeg

Ved 23 tiden på lørdagsnatta våknet jeg av at jeg kjente noe som rant.. jeg satte meg opp..litt forundra... det rant fremdeles.. reiste meg opp.. splæsj sa det (eller nesten da....).. jeg kikker ned og der står jeg i en dam av grønnsort vann.. det bare renner og renner..... jeg hadde verken hatt kynnere eller rier hele dagen. Jeg prøver å vekke gubben, men han er mer eller mindre dau...men etter noen forsøk klarer jeg da å vekke han.. så ringer jeg føden og får beskjed om å komme med engang.. da ble det litt hektisk her.. verken min bag eller eldstegutten sin var pakka (14 dager igjen til termin)..så mens gubben kler på seg selv og eldstegubben så løper jeg rundt og pakker og rydder... så bærer det avgårde.. (vi har ca 25 min å kjøre).. på sykehuset blir vi møtt av svigers som tar med seg eldstegutten hjem til seg. Da jeg kommer inn på føden blir jeg tatt med inn på et velkomstbad der jeg blir kobla til CTG (riene starta da vi begynte å kjøre til føden..og de kom fort.. 3-5 mins mellomrom). Alt står bra til med minsten... jordmora ser på fostervannet og undersøker meg.. jeg hadde 3 cm åpning.. og hun sier at forstervannet er sterkt missfarget...og grøtete... Så blir vi ført inn på ei fødestue.. Vi finner ut sammen med jordmora at vi kan vente litt med evt bedøvelse.. fordi riene er ikke såååå vonde enda.. men det blir de fort... etter kanskje en time (eller litt mer..husker ikke helt) ber jeg om lystgass, men da ble jeg kvalm..så jeg sier at jeg vil ha epidural.. jeg har da 6 cm åpning. Anestesilegen kommer og han er en reddende engel..bokstavelig talt..riene som før var kjempevonde blir nesten borte.. både jeg og gubben prøver å sove litt (stakkars gubben har nesten døgna alt)...da er klokka 04 søndagmorgen. Ved 05,20 tiden merker jeg at jeg føler litt trang til å presse.. jeg har da 9 cm åpning.. jeg begynner å gå litt rundt.. er egentlig ganske drittlei.. 05,30 legger jeg meg i fødesenga og begynner å presse.. jeg føler at jeg ikke kommer noen steder så vi finner ut at vi skal prøve fødekrakk..og det gjorde susen.. (anbefales sterkt!!). 05,48 ble minsten født..en fin og velskapt gutt.. kjempelik broren sin. Han ble født søndag 04.01.04.


Ved fødselen 04/01/04: Lengde: 52 cm. Vekt: 4180 gram. Hodeomkrets: 37,5 cm
 
Back
Topp