Kolikk

Helena81

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Mistenker kolikk hos lille snuppa mi. Den siste 1-1,5 uken har hun grått og grått. Gråter mest på ettermiddagen og utover hele kvelden til hun kollapser og sovner ved 01-tiden på natta. Ingenting ser ut til å hjelpe. Vi gir henne minifom før hvert måltid og prøver de kjerringråd som finnes. Må bære henne rundt hele kvelden for at hun ikke skal gråte helt panisk stakkar. Virker som om det blir verre etter måltider og hun har mye luft og bæsjer mye. Er veldig forsiktig med hva jeg spiser,så tror ikke hun reagerer på noe spesielt jeg spiser. Så da er spørsmålet:er det noen som har prøvd noe som virkelig funker mot kolikk? Jeg elsker henne høyere enn alt annet,men herregud,så sliten man blir av gråt hvert våkne sekund.

Mistenker kolikk hos lille snuppa mi. Den siste 1-1,5 uken har hun grått og grått. Gråter mest på ettermiddagen og utover hele kvelden til hun kollapser og sovner ved 01-tiden på natta. Ingenting ser ut til å hjelpe. Vi gir henne minifom før hvert måltid og prøver de kjerringråd som finnes. Må bære henne rundt hele kvelden for at hun ikke skal gråte helt panisk stakkar. Virker som om det blir verre etter måltider og hun har mye luft og bæsjer mye. Er veldig forsiktig med hva jeg spiser,så tror ikke hun reagerer på noe spesielt jeg spiser. Så da er spørsmålet:er det noen som har prøvd noe som virkelig funker mot kolikk? Jeg elsker henne høyere enn alt annet,men herregud,så sliten man blir av gråt hvert våkne sekund.
Kan det være noe annet enn kolikk? Nakkesmerter? Det opplevde vi med nt to. Trodde det var kolikk men det skyldtes smerter grunnet låst nakke

Kan det være noe annet enn kolikk? Nakkesmerter? Det opplevde vi med nt to. Trodde det var kolikk men det skyldtes smerter grunnet låst nakke
Tenkte å ta henne med til lege for å utelukke noe annet når det blir hverdag igjen. Og om ikke han finner noe (noe jeg ikke tror han gjør) tar jeg henne til manuellterapeut eller kiropraktor tenker jeg. Virker til å være luftsmerter,blir ofte verre etter mat og masse luft. Første hadde også kolikksmerter,kjenner igjen mye derfra. Men så vet man jo aldri med disse små. Var dere hos kiropraktor da eller?

Begge mine har hatt hjelp av manuellterapaut. Første hadde KISS. Andre lett låsning som lot seg behandle av lett manipulering i munnen (!) og frisk igjen etter èn behandling. Behandlingen er gratis hvis du går til en behandler meg støtte. Kan anbefale Ute Imhof eller Bjørn Helgar, hvis du bor i nærheten av Oslo eller Lørenskog. Ute driver privat da, så det koster litt, men hun er kjempedyktig.

http://www.barnasfysioterapeut.no

Første min gråt veldig mye og var urolig omtrent hele tiden han var våken stakkars. Gikk til manuellterapeut og det viste seg at han hadde en nakkevirvel ute av posisjon.. Det hjalp mye med behandling og det ble slutt på den hysteriske gråtingen..
Håper du får hjelp og avlastning, det er helt utmattende med en hylende baby..

Får prøve manuellterapeut. Takk for tips. Det er slitsomt dette her. Føler meg som verdens verste mamma.

Føler med dere og ikke minst lille frk! For kolikk er slitsomt for både liten og stor. Vår nr 2 hadde det og det eneste som fungerte var manuellterapeut som fikk nakken hans i orden. Det er gratis og man trenger ingen henvisning fra lege eller helsestasjon. Ring til nærmeste fysikalske klinikk og hør om det er noen erfarne terapeuter som behandler spedbarn/barn.
Lykke til!!

Tenkte å ta henne med til lege for å utelukke noe annet når det blir hverdag igjen. Og om ikke han finner noe (noe jeg ikke tror han gjør) tar jeg henne til manuellterapeut eller kiropraktor tenker jeg. Virker til å være luftsmerter,blir ofte verre etter mat og masse luft. Første hadde også kolikksmerter,kjenner igjen mye derfra. Men så vet man jo aldri med disse små. Var dere hos kiropraktor da eller?
Var hos kiropraktor men det ble bare verre. Hadde fysio to ganger i uken for å trene henne men det eneste som hjalp var manuell terapeut. Etter to behandlinger var hun bedre

Sniker fra september. Her brukte vi kiropraktor, men det vi tror fungerte best var å kutte melk i min kost, og gi henne melkefri morsmelkserstatning. Barnelegen vi var hos for å få resept på mme'en sa at det ikke var noe bevis for at kiropraktor fungerte. Men magen hennes løsnet i fall under og etter behandling og vi følte det ble litt bedre.

Vi var hos manuellterapeut med eldste, men fant ikke noe. Det gikk over av seg selv da han var 12 uker gammel. Kolikk. Man kan bli lettere gal i hodet, men det er virkelig egentlig reelt sett tid som hjelper.

Ja,vet det er mest tiden som hjelper om det er kolikk. Men man blir jo så desperat at man prøver alt uansett. I går gråt hun fra 21-02.30 i strekk,helt umulig å roe uansett hva vi prøvde. Man føler seg så utrolig mislykket som mamma,herregud.

Åja, følelsen av å være mislyktet. Takler ikke ha fått en baby, liksom? Men dette er ikke normalen, virkelig!!!

Første hadde også sånne smerter,da prøvde vi også alt uten at noe hadde noe særlig effekt. Når andre barnet også får det samme...hva søren gjør man feil liksom?? Skikkelig nede nå...!

Gjør jo ikke noe feil, det er bare dessverre sånn for noen.

Lettere å si fra utsiden, jeg vet. Men det er sant

Har du prøvd Semper dråper? Jeg har gitt det til lille nå en ukes tid pga mye jobbing med magen og føler det hjelper en del. Han gråter ikke når han jobber med magen da, bare grynter og kaver, nr 1 hylskreik ved hver minste fjert (pga nakkevondt)..

Førstemann hos oss gråt fra 21.00-03.00 hver kveld i 6 uker før vi fikk hjelp av kiropraktor. Enorm forskjell etter 6-7 behandlinger. Etter det gråt hun nesten aldri. Hun hadde flere låsninger i nakke, rygg og bekken.

Vår første gråt også fryktelig mye og sov lite. Da han var tre uker dro vi til kiropraktor - 2-3 behandlinger der gjorde at vi fikk en helt ny unge. Var stiv i nakken etter å ha stått fast i bekkenet under fødselen

Eldste min hadde kolikk. Vi ble sendt til homeopat fordi helsestasjonen var med på et prosjekt der de prøvde ut ulike behandlinger mot dette. Hun snakket med meg i nesten to timer, og spurte om alt mine matvaner osv, siden han utelukkende ble ammet. Jeg drikker ikke melk, så hun mistenkte mangel på noe pga det, så hun foreskrev kalsium, og blandet noen piller i et lite glass med vann. Første dråpene fikk han mens vi var der, så skulle han få de to ganger om dagen et par dager til vi skulle på neste time. Allerede samme kveld merket jeg forskjell på han, fra å hyle konstant og utrøstelig fra åttetiden på kvelden og til fire på morgenen de siste to-tre ukene, til at den kvelden var han sutrete og gråt i kortere perioder, ikke utrøstelig, men ville fortsatt bæres, før han faktisk sovnet rundt kl ett. Dagen etter var alle symptomer vekk, han sov rolig nesten hele natta, kun våken for å få mat og ren bleie. Helsesøster hadde kikket på nakken og sett etter skjevhet før hun sendte oss til homeopaten, så hun var ganske klar på at det var magerelatert kolikk. Jeg var så utrolig lettet og glad da behandlinger hjalp at jeg kunne kysset hun homeopaten. Etter det var sønnen verdens snilleste og enkleste baby, som sjeldent gråt, og sov natta igjennom, kun avbrutt av pupp.

Back
Topp