Kolikk?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Flere med babyer med symptomer på kolikk? Hvordan takler dere det?

Flere med babyer med symptomer på kolikk? Hvordan takler dere det?
Har vært litt opp og ned men sliter definitivt med mye luftsmerter, veldig ofte....! Får vondt når leggs på ryggen etc. Jeg gir dråper med minifom og drikker ammete- minifom så ut til å virke litt altså...

Har vært litt opp og ned men sliter definitivt med mye luftsmerter, veldig ofte....! Får vondt når leggs på ryggen etc. Jeg gir dråper med minifom og drikker ammete- minifom så ut til å virke litt altså...
Ok, virker ikke her nemlig, har gått over på semperdråper igjen og skal prøve det endel dager. Sover 5-30 min og våkner og skriker. Roer seg når luften kommer ut eller hvis hun får flaske. Bysser og klapper på ryggen, men er veldig mye luft som skal ut. Jeg er bekymret je ,da, tenker at det ikke er bra for nyfødte å sove såpass lite.

Helt likt som her. Ser han er så trøtt, men magesmertene kommer i tak og vekker han før han sovner. I blant er det skikkelig hyling og åpenbart skikkelig vondt for han, andre ganger ligger han å vrir seg og det er åpenbart såpass ille at han ikke klarer å sove. Roer seg kun ved puppen, men er redd han overspiser da, sånn at det egentlig bare gjør vondt verre :(

Syns også å merke litt effekt av minifom! Drikker også ammete, uten at jeg aner om det har effekt

Minifom og osteopat ble redningen her! :) og avlastning! Mamma og pappa har hjulpet oss en del:)

Nå er ikke mi helt kolikkbaby, hun gråter ikke så mye som klassifiseringen sier.. Men har tydelige tegn på at hun har store plager med magen sin...

Men nå har vi vært 2 behandlinger til kiropraktor og ungen bæsjer og fiser som bare det, hun kan være våken uten at det er bare vræling, virker mer tilfreds og rolig. Mindre okking og stønning når hun sover.. Hun får og semperdråper. Minifom har jeg så godt som kuttet ut.. Drikker ammete..

Har tre alternativer igjen, som jeg vet om:
- prøve annen flaske
- kiropraktor/manuellterapeut
- melkefri mme

Hun har vært våken hele dagen. Seriøst! Leste casakaos sitt innlegg om kolikk istad og det er virkelig sånn det er :p
Kjøper mme uten melk som første greie. Får bare bruke opp pengene våre på dette, man må jo bare.

Har tre alternativer igjen, som jeg vet om:
- prøve annen flaske
- kiropraktor/manuellterapeut
- melkefri mme

Hun har vært våken hele dagen. Seriøst! Leste casakaos sitt innlegg om kolikk istad og det er virkelig sånn det er :p
Kjøper mme uten melk som første greie. Får bare bruke opp pengene våre på dette, man må jo bare.

Shit.. Det er jaggu tungt! Hadde en dag her hvor hun sov 3 timer tilsammen på 15 timer ca.. Holdt på å klikke for både meg og kiddo trur jeg... Hvilke flasker bruker du?
Ville kjørt på med det som gjenstår! Kiropraktor koster jo en del, men verdt ett forsøk.. Har vært 2 ganger vi nå, og merker forskjell! Promper og bæsjer, sover mye bedre , ammer bedre.. Ligger bare i sideleie ved søvn da, ryggleie framprovoserer magevondt..

Shit.. Det er jaggu tungt! Hadde en dag her hvor hun sov 3 timer tilsammen på 15 timer ca.. Holdt på å klikke for både meg og kiddo trur jeg... Hvilke flasker bruker du?
Ville kjørt på med det som gjenstår! Kiropraktor koster jo en del, men verdt ett forsøk.. Har vært 2 ganger vi nå, og merker forskjell! Promper og bæsjer, sover mye bedre , ammer bedre.. Ligger bare i sideleie ved søvn da, ryggleie framprovoserer magevondt..
Ja, jeg har migrene.. Sovnet sittende istad :p hun har sovet 15-30 min maks. Så er det påan igjen. Bruker MAM sin (anticolic (ja særlig hehe :p )). Har prøvd Avent. Men kan prøve dr brown og medela :) vet mange er fornøyde med dr brown.
Ja, må bare prøve det som gjenstår! Mn blir jo desperat ;) bra at det hjalp for dere :) !! Da er det håp..

Ja, jeg har migrene.. Sovnet sittende istad :p hun har sovet 15-30 min maks. Så er det påan igjen. Bruker MAM sin (anticolic (ja særlig hehe :p )). Har prøvd Avent. Men kan prøve dr brown og medela :) vet mange er fornøyde med dr brown.
Ja, må bare prøve det som gjenstår! Mn blir jo desperat ;) bra at det hjalp for dere :) !! Da er det håp..

Kan få migrene av mindre! Skriker hun hele tiden??
Får du hjelp og avlastning?

Skulle anbefale dr brown! Søskenbarnet mitt hadd en kolikkgutt, og hun brukte disse og syntes det hjalp!
Hadde jeg fått tips om en trollmann i skogen som fikset dette, hadde jeg prøvd det også! Man blir desperat, uten tvil... Prøver alt!

Kan få migrene av mindre! Skriker hun hele tiden??
Får du hjelp og avlastning?

Skulle anbefale dr brown! Søskenbarnet mitt hadd en kolikkgutt, og hun brukte disse og syntes det hjalp!
Hadde jeg fått tips om en trollmann i skogen som fikset dette, hadde jeg prøvd det også! Man blir desperat, uten tvil... Prøver alt!
Nei, ikke hele tiden heldigvis, men sutrer. Skriker hvis hun ikke bysses, da. Jeg er heldigvis nogenlunde herdet etter førstemann. puh. Men kjenner det tærer på. La henne på fanget istad og gynget, det likte hun. Dakar. Om vi kunne tryller det vekk ja ,det hadde vært fantastisk. Får få tak i dr.brown i morra!

Nei, ikke hele tiden heldigvis, men sutrer. Skriker hvis hun ikke bysses, da. Jeg er heldigvis nogenlunde herdet etter førstemann. puh. Men kjenner det tærer på. La henne på fanget istad og gynget, det likte hun. Dakar. Om vi kunne tryller det vekk ja ,det hadde vært fantastisk. Får få tak i dr.brown i morra!

Høres kjent ut.. Kommer til å få enorme biceps av denne byssinga.. Hadde førstemann og kolikk??

Høres kjent ut.. Kommer til å få enorme biceps av denne byssinga.. Hadde førstemann og kolikk??
Jeg vet ikke helt, men hun skrek mye hun og. Alle dagene gikk inn i hverandre, hehe, men det var mye skriking ja.

Noen må liksom ta støyten flere ganger... Huttetu! Gjør jo noe med en når babyen bare griner og ingenting hjelper :-(
Ja, ikke sant. Men herligheeet, har gjort feil med minifom, ikke rart det ikke virka. Ga 1 gang pr dag, man skal jo gi før hvert måltid (leste jeg nå). Ammetåka... Får prøve på nytt.

Ja, ikke sant. Men herligheeet, har gjort feil med minifom, ikke rart det ikke virka. Ga 1 gang pr dag, man skal jo gi før hvert måltid (leste jeg nå). Ammetåka... Får prøve på nytt.

Åå, den der ammetåka, ække tull! Da får du gi det en ny sjangse! Krysser fingrer og tær!

Får tro hun er så trøtt at hun kapitulerer totalt snart, så både hun og mamman får noen timer!
Jepp ;) mon tro om jeg skal bære i sjal i morgen, stod på ammehjelpen sin side at barn som bæres har mindre luftsmerter. Får sikkert gynget ut litt luft. Pappaen har henne på stellebordet og masserer og sykler med bena nå.. Krysse fingre..

Jepp ;) mon tro om jeg skal bære i sjal i morgen, stod på ammehjelpen sin side at barn som bæres har mindre luftsmerter. Får sikkert gynget ut litt luft. Pappaen har henne på stellebordet og masserer og sykler med bena nå.. Krysse fingre..

Ja, har også lest det! Er vel mye stilling i sjalet som kan hjelpe , men tror også de har godt av å være nær! Hudkontakt, lukt og lyd.. Og med sjal får man jo gjort andre ting i forhold til å gå å bysse.. Er helt gåen i skuldre og nakke etter all bæringa her iallefall.. Har du prøvd fennikel te? Å gi til lille? Du har sikkert det, men kom på det nå så slenger det bare ut..

Back
Topp