Koking vs sterilisator

Hirka89

Gift med forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Jeg delammer og det går derfor mye flasker hver dag. Så langt har jeg vasket dem og kokt dem i kjele etterpå. Men nå lurer jeg på om det er verdt å gå til innkjøp av en sterilisator. Noen med erfaring der? Er det verdt pengene? Eller er det like enkelt å fortsette å koke i kjele?
 
Sniker. Jeg kokte med første. Når hun var nyfødt måtte jeg pumpe og når hun ble noen mnd fortsatte jeg med én flaske mme på kvelden. Vi gikk til innkjøp av sterilisator før nr 2 i det hele tatt var født:p for den kokinga var et herk. Nå ligger alt utstyret i sterilisatoren til enhver tid og er derfor også sterilisert til enhver tid. Og du slipper å brenne av deg fingrene!:p
 
Sniker. Jeg kokte med første. Når hun var nyfødt måtte jeg pumpe og når hun ble noen mnd fortsatte jeg med én flaske mme på kvelden. Vi gikk til innkjøp av sterilisator før nr 2 i det hele tatt var født:p for den kokinga var et herk. Nå ligger alt utstyret i sterilisatoren til enhver tid og er derfor også sterilisert til enhver tid. Og du slipper å brenne av deg fingrene!:p
Har du en spesiell sterilisator å anbefale? :)
 
Sniker. Jeg kokte med første. Når hun var nyfødt måtte jeg pumpe og når hun ble noen mnd fortsatte jeg med én flaske mme på kvelden. Vi gikk til innkjøp av sterilisator før nr 2 i det hele tatt var født:p for den kokinga var et herk. Nå ligger alt utstyret i sterilisatoren til enhver tid og er derfor også sterilisert til enhver tid. Og du slipper å brenne av deg fingrene!:p
Ja det virker jo veldig kjekt! Frister veldig å kjøpe en altså :playful: Selv om mannen mener det er unødvendig penger. Men nå er jo ikke han hjemme hele dagen og koker disse flaskene heller :p
 
Jeg synes det er mye bedre med en sterilisator! Jeg brant meg ofte på kjelen, og det er fare for tørrkoking. Det går mer vann også.

Jeg har brukt mikrosterilisator fra Avent med mine 3 barn. Var en periode med en av barna at jeg måtte koke, fordi mikroen ble kaputt. Og jeg savnet virkelig mikrosterilisatoren i den perioden!

Om man har MAM-flasker kan man sterilisere dem uten sterilisator i mikroen, forresten. Barn nr 2 og 3 brukte MAM-flaskene, men jeg sverget til mikrosterilisatoren allikevel. Kjekt å bare slenge det oppi den, fylle opp med bittelitt vann og så slå på mikroen :smug:
 
Opplevde at sterilisator tok lang tid, var mye damp og da fukt i flaskene så måtte liksom tørke mer så ikke pulver satte seg fast. Så vi trivdes bedre med koking, dampen brant jeg meg mer på. Vi hadde en to etasjes stor fra Phillips.
 
Jeg pumpet den første tiden, vi gadd aldri koke :hilarious: Hadde kjøpt inn sånne poser til mikroen før fødsel, og kort tid etter fødsel kjøpte jeg Twistshake sin sterilisator på halv pris. Vi digger den! Gikk over til fullamming, men syns den fortsatt er grei til smokker, biteleker, melkeoppsamlere, osv. Håper vi kan få baby til å ta flaske av og til etterhvert, så vi kan få enda mer bruk for den :p Syns den var verdt det uansett, sparer jo tid (og det har man jo ikke mye av med ny baby), og de mikroposene rommer ikke mye og må kastes etterhvert. Tror en del kjøper sterilisator brukt hvis man ikke bruker den likevel.
 
Vi har sterilisator. Har ikke prøvd koking da, men jeg syns det er praktisk å kunne sette den på uten å være redd for tørkoking hvis jeg glemmer den. Vi har fra Philips avent, den tar seks flasker og bruker 9 minutter. Hvis jeg steriliserer rett før jeg skal lage flasker bare rister jeg vannet etter dampen ut, man skal jo uansett ha vannet i flasken først, så det gjør ikke noe at den er litt våt inni.
Vi kjøpte en brukt, så da var det ikke så dyrt heller. Syns uansett det er veldig verdt pengene, også hvis jeg skulle kjøpt en ny nå.
 
Last edited:
Ja det virker jo veldig kjekt! Frister veldig å kjøpe en altså :playful: Selv om mannen mener det er unødvendig penger. Men nå er jo ikke han hjemme hele dagen og koker disse flaskene heller :p
Ikke sant!:p her var det faktisk mannen som sa «hvorfor vente? Bare kjøp den» når jeg nevnte den :p
Har du en spesiell sterilisator å anbefale? :)
Vi har denne og er veldig fornøyd :)
 
Jeg kjøpte sterilisator fra Twistshake! Er utrolig fornøyd og angrer så absolutt ikke! Den er stor, plass til ca 8 flasker og sparer meg for masse tid! Det var også salg på denne for noen uker siden, mulig det er enda:joyful:
 
Sniker. Første var flaksebarn, og etter å ha tørrkokt kjele nummer 2 kom samboer hjem med sterilisator. Jeg syns det var tullete, men den endte med å bli med oss på ferieturer til og med :hilarious: Så jeg anbefaler absolutt sterilisator. Vi hadde fra Philips avent.
 
Sniker. Første var flaksebarn, og etter å ha tørrkokt kjele nummer 2 kom samboer hjem med sterilisator. Jeg syns det var tullete, men den endte med å bli med oss på ferieturer til og med :hilarious: Så jeg anbefaler absolutt sterilisator. Vi hadde fra Philips avent.
Ja bestilte den her om dagen :playful: :joyful:
 
Vi har kokeplate hvor vi kan sette på timer så den skrur seg av etter de er kokt i et viss antall min. Slipper derfor tenke på tørrkoking og dermed heller ikke gått til innkjøp av sterilisator enda. Syns vaskinga er mest herk og kokinga er jo bare å sette på vann og putte flaskene oppi :) Mulig du får plass til flere flasker i en sterilisator da som kan være praktisk. Jeg koker 3-4 flasker om gangen med den kasserollen vi har :)
 
Vi koker i kjele og synes det er mye enklere enn sterilisator. :happy: Går fort og har samme effekt uansett. Kanskje til og med bedre.:pompus:
 
Vi koker i kjele og synes det er mye enklere enn sterilisator. :happy: Går fort og har samme effekt uansett. Kanskje til og med bedre.:pompus:
Har kjøpt sterilisator nå og synes det er bedre enn kjele. Nå slipper jeg å passe på når det koker, skru av og fiske ut av glodvarmt vann og brenne meg. Også får jeg plass til mye mer i sterilisatoren enn kjele. Og nå kan jeg bare skru på å gå, så er alt ferdig av seg selv, og kjøkkenbenken slipper å bli full av alt som skal tørke :joyful:Så er fornøyd. Men smak og behag i guess.
 
Back
Topp