Knust mammahjerte

Tøff situasjon! Vil gi deg en god klem! Det eneste jeg ville gjort, var å snakke åpent med sønnen din. Han blir nok en reflektert ung kar og vil alltid behandle andre med respekt, når han blir større. Det er de som opplever litt tøffe situasjoner som ofte tar ansvar og blir flinke til å ta vare på andre, er min erfaring.

Jeg ville tatt det opp igjen, han er et barn med utfordinger ja, men han trenger å ikke føle seg anderledes alltid.
Stempelet "anderledes barn" er ikke greit.
Foreldre må åpne øynene sine og tenke "hva om dette var mitt barn".

Så en god klem til deg <3 dette er ikke godt for deg heller.
Håper dette løser seg.

Et alternativ kunne jo være å alliert seg med klassens lærer? at hun/han skal snakke litt på et møte om hvordan dette blir en form for utestengelse fra de voksnes side.
Foreldre er ofte de verste "mobberne".

Enda en klem ..
Tusen takk igjen <3
Ja, det kan være en god ide å ta det opp med læreren.. Hu har også et diagnosebarn så hu har nok kanskje noen gode råd å komme med tenker jeg..
Ja, så du skrev det lengre opp. Ville uansett prøvd å nøste opp i hva som ligger bak. Kan det være barna selv som plutselig ikke ønsker å ha han med hjem?
Jeg må nok prøve å få nøste opp i dette iallefall.. For sånn situasjonen er nå så går det jo bare ikke :( det er fryktelig sårt for en 6-åring som ikke forstår hvorfor det er som det er..
Nei, etter hva jeg har fått med meg så vil de gjerne ha med han hjem... Men om de sier en ting til meg og han og noe annet til foreldrene sine er jo så sin sak..
Hva med å foreslå for læreren at de danner vennegrupper? 4 barn på hver gruppe, der det er vennetreff kanskje 1 gang i måneden. Hver sin gang å holde dette vennetreffet. Da kan jo ikke noen barn utelates og kanskje knytter han nye bånd også
Det var jo faktisk en god ide det også! :) absolutt noe jeg kan prøve å foreslå det også.. :) tusen takk :)

Høres ut som at du har gjort allting rett, syns jeg :) Ser noen andre har foreslått å ta det dirkete opp med den mamman det gjelder - spørre om det har skjedd noe eller om noe er galt.
Prøver mitt beste iallefall <3
Ja, tror jeg må det.. Men nå har jeg jo prøvd å foreslå og prate med henne 6-7 ganger de siste 5 mnd, og ennå ikke skjedd noe.. Så jeg får vel konfrontere skikkelig :/
Tøff situasjon! Vil gi deg en god klem! Det eneste jeg ville gjort, var å snakke åpent med sønnen din. Han blir nok en reflektert ung kar og vil alltid behandle andre med respekt, når han blir større. Det er de som opplever litt tøffe situasjoner som ofte tar ansvar og blir flinke til å ta vare på andre, er min erfaring.
Tusen takk <3
Han er en veldig reflektert kar fra før av, veldig omsorgsfull og full av empati.. Dessverre havner han i konflikter, men han klarer ikke å legge de bak seg før han får sagt ordentlig unnskyld først.. Han har hatt et ganske tøft liv med mye utfordringer til nå, og som ei mamma sa "han er den mest respektfulle, tålmodige og empatiske 6-åringen jeg noen gang har møtt! At folk legger skylda på han hver gang det er noe er hinsides min forståelse, for jeg så hvor mye han tolererte fra de andre barna!"..
Men jeg får være åpen og ærlig med han om situasjonen..

PS! Du trenger ikke si til gutten din ting du ikke vet. Hva du tror og spekulerer i er jo ikke nødvendigvis sannheten. Så om han lurer på hvorfor det er sånn, så har du lov å svare at du ikke vet det du heller, men at du også syns det er dumt og at du håper dere kan finne ut av det.

Uff ikke noe særlig gøy nei:(. Du får en stoor klemm fra meg!! Om ikke annet så vil jo dere få ut kassene og sånn snart og da kan han jo ha besøk? Er sikkert lettere for han å ta med seg venner hjem enn å måtte spørre om å bli med andre også.. eller finne en som er i samme posisjon som er mer forståelig og medmenneskelig?

Å så trist å lese at sønnen din må ha det sånn. Trist at det skal være sånn I dagens samfunn. Håper dere finner en god løsning. Har ikke noe særlig med tips eller råd å komme med, men tror da aldri selv at jeg hadde valgt å ekskludere venner for sønnen min på den måten. Jeg syntes det vitner om lite reflektert og viser fordommer/ dårlig forbilde for barna.

Jeg endte opp med å legge ut denne meldinga på facebookgruppa for klassen hans:

"Hei dere! :-)
Sander har et stort ønske om å få være med noen hjem fra skolen en dag, er det noen som har lyst på besøk? :-)

Vi vil også gjerne ta med oss noen klassekamerater hjem så fort vi ikke lengre bor i pappesker og verktøy :-D "

Hva me at du tar med gutten din og evt en venn på kino eller noe?
Også en god ide! :-)
PS! Du trenger ikke si til gutten din ting du ikke vet. Hva du tror og spekulerer i er jo ikke nødvendigvis sannheten. Så om han lurer på hvorfor det er sånn, så har du lov å svare at du ikke vet det du heller, men at du også syns det er dumt og at du håper dere kan finne ut av det.
Lurt! Greit å ikke si noe dumt eller anklagende, men gi han forståelse for at ting ikke alltid blir som vi ønsker.. Og at vi ikke alltid vet hvorfor..
Uff ikke noe særlig gøy nei:(. Du får en stoor klemm fra meg!! Om ikke annet så vil jo dere få ut kassene og sånn snart og da kan han jo ha besøk? Er sikkert lettere for han å ta med seg venner hjem enn å måtte spørre om å bli med andre også.. eller finne en som er i samme posisjon som er mer forståelig og medmenneskelig?
Tusen takk <3
Vi håper å være ferdig før jul, men vi må få opp kjøkkenet først blant annet.. Før da er det ikke aktuelt med noe besøk av noe slag her egentlig :p står hvitevarer i stua og alt av kjøkkenting i kasser overalt :p
Å så trist å lese at sønnen din må ha det sånn. Trist at det skal være sånn I dagens samfunn. Håper dere finner en god løsning. Har ikke noe særlig med tips eller råd å komme med, men tror da aldri selv at jeg hadde valgt å ekskludere venner for sønnen min på den måten. Jeg syntes det vitner om lite reflektert og viser fordommer/ dårlig forbilde for barna.
Tusen takk <3
Ja, jeg tenker det samme.. Jeg vil også inkludere alle barna, og tenker jeg vil på rundgang invitere med hjem hvertfall alle guttene i klassen hans neste halvår.. Nettopp for å øke sosialomgangen, kanskje finne flere han klaffer med og bli bedre kjent med flere.. :)

Jeg endte opp med å legge ut denne meldinga på facebookgruppa for klassen hans:

"Hei dere! :-)
Sander har et stort ønske om å få være med noen hjem fra skolen en dag, er det noen som har lyst på besøk? :-)

Vi vil også gjerne ta med oss noen klassekamerater hjem så fort vi ikke lengre bor i pappesker og verktøy :-D "
Lurt :)

Vi har vært åpne om situasjonen fra første stund, og dette er jo gutter som har gått 4 år i barnehagen sammen med han...
Han har fått være med de barna hjem tidligere, men nå er det plutselig bråstopp.. Og han forstår ikke hvorfor :(

Jeg har tatt opp på foreldremøte både på skolen og i barnehagen, og fikk kjempegod respons derifra! Men det hjelper så lite når foreldrene tydeligvis ikke vil ha han med hjem :(

Han har utfordringer med at det blir konflikter i blant.. Stort sett ordner barna opp i det sjøl, men jeg forstår at ene mora syns det er lettere å ha med barn hjem som ikke havner i konflikter med sønnen sin..
Han ene er jo også bestekompisen hans, som gjør det enda mer sårt.. Før sommeren ble det nevnt at han kanskje kunne overnatte der, men tror mora trakk seg litt på det allikevel, og det forstår ikke min lille TS-gutt :'( samtidig så prater hu høyt om andre barn som bare kan overnatte der..

Tusen takk <3 det trenger jeg nå kjenner jeg <3

Jeg blir så sint når jeg leser sånt! Det er så stygt gjort, både ovenfor gutten din og for deg. Alle er jo like mye verdt, og jeg har førstehåndserfaring som tilsier at barn med Tourettes har så uuutrolig mye bra i seg. Det er synd at noen gjør slik.

Føler med deg, og sender over en god klem! Bra gjort av deg å være så ærlig på foreldremøter som du har vært :)

Også en god ide! :)

Lurt! Greit å ikke si noe dumt eller anklagende, men gi han forståelse for at ting ikke alltid blir som vi ønsker.. Og at vi ikke alltid vet hvorfor..

Tusen takk <3
Vi håper å være ferdig før jul, men vi må få opp kjøkkenet først blant annet.. Før da er det ikke aktuelt med noe besøk av noe slag her egentlig :p står hvitevarer i stua og alt av kjøkkenting i kasser overalt :p

Tusen takk <3
Ja, jeg tenker det samme.. Jeg vil også inkludere alle barna, og tenker jeg vil på rundgang invitere med hjem hvertfall alle guttene i klassen hans neste halvår.. Nettopp for å øke sosialomgangen, kanskje finne flere han klaffer med og bli bedre kjent med flere.. :)

Det høres jo ut som et fint initiativ=) håper det ordner seg, og så får man kanskje håpe at flertallet av foreldrene er mer inkluderende=)

Jeg blir så sint når jeg leser sånt! Det er så stygt gjort, både ovenfor gutten din og for deg. Alle er jo like mye verdt, og jeg har førstehåndserfaring som tilsier at barn med Tourettes har så uuutrolig mye bra i seg. Det er synd at noen gjør slik.

Føler med deg, og sender over en god klem! Bra gjort av deg å være så ærlig på foreldremøter som du har vært :)
Tusen takk <3
Ja, definitivt! Som jeg sa på foreldremøtet så har TS-barna dobbelt opp med følelser.. De kan bli ekstra sinte, ekstra lei seg, men også ekstra glade, ekstra omsorgsfulle og bli skikkelig lei seg på andres vegne om noe leit skjer.. Han er en utrolig omsorgsfull gutt, med en herlig sjarm, og jeg håper at folk (også de som jobber med han på sfo) kan se han for den herlige gutten han er - ikke kun de utfordringene han har..
Her og!! Etter å ha lest gjennom tråden var d ein god avslutning :) sender og ein klem.. ;)
Tusen takk <3
Det høres jo ut som et fint initiativ=) håper det ordner seg, og så får man kanskje håpe at flertallet av foreldrene er mer inkluderende=)
Nå ser jeg jo at det jo har ordnet seg litt=) så nemlig ikke at det var to sider. Det var godt å lese=)
Ja, jeg ble kjempeglad! <3
Jeg har nå fått flere meldinger fra foreldre som både vil ha han med seg hjem og finne på noe, og jeg kjenner jeg setter så ufattelig stor pris på det! <3

Sender over en klem :( skjønner godt dette er veldig vondt for dere..:/ håper det bedrer seg for dere snart. Det burde absolutt IKKE vært sånn!

Back
Topp