Knipetråden

Nutteputt♥️

Forumet er livet
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
♡Julekulene 2021♡
Hei dere!

Dette er hentet fra Babyverdens egen artikkel om kniping:
«Knipeøvelser styrker bekkenbunnsmusklene og er særlig viktige under svangerskapet når disse musklene utsettes for ekstra press. Begynn tidlig i svangerskapet og fortsett med dem etter fødselen, da er musklene tøyet og må strammes opp.»

Kan lese mer HER.
Ergo må vi nå holde knipingen i gang og her kan vi komme med en påminnelse til hverandre :dance008
 
Fler enn meg som trener jevnlig? Jeg løper og ror for det meste.
Har meldt meg på påskemila, 10 km. Merker jo at når jeg går tur og jogger, så forsvinner «voksesmertene» fra lillemagen, rygg, rumpe og lår for en stakket stund.
Jeg har erfart at dørstokkmila blir høy ved graviditet. Jeg har valgt sofa fremfor å bevege meg. I svangerskap nr 2 fikk jeg en helsikes bekkenløsning halvveis i svangerskapet. Nå skal jeg trosse litt vonde voksesmerter og gå tur hver dag så lenge bekkenet holder.

Noen med tips til gravid-vennlige treningsmåter, treningssider, treningstøy etc? :)
 
Elsk på knipetråd! ❤

Trente ganske regelmessig nå før jeg ble gravid, både styrke og prøve å trene opp joggeform. Som du sier, så er dørstokkmila laang nå når formen er så svingende :bag: Elsker å løpe, men etter jeg ble gravid får jeg fort vondt i både rygg og knær når jeg løper - fryktelig irriterende! Må prøve holde styrken vedlike i alle fall :oops: Fikk bekkenløsning tidlig sist, og hadde hele veien rundt innen jeg var halvveis! Sverget til bassengtrening sist, og havner nok der etterhvert denne gangen også :)

Har akkurat kjøpt Pia Seebergs Trening etter fødsel, masse gode tips til bekkenbunnstrening! :joyful:
 
Elsk på knipetråd! ❤

Trente ganske regelmessig nå før jeg ble gravid, både styrke og prøve å trene opp joggeform. Som du sier, så er dørstokkmila laang nå når formen er så svingende :bag: Elsker å løpe, men etter jeg ble gravid får jeg fort vondt i både rygg og knær når jeg løper - fryktelig irriterende! Må prøve holde styrken vedlike i alle fall :oops: Fikk bekkenløsning tidlig sist, og hadde hele veien rundt innen jeg var halvveis! Sverget til bassengtrening sist, og havner nok der etterhvert denne gangen også :)

Har akkurat kjøpt Pia Seebergs Trening etter fødsel, masse gode tips til bekkenbunnstrening! :joyful:
Bekkenløsning kan ta seg ei bolle! :sour:
Håper vi slipper det nå!!
Basseng er jo nydelig, men her tror jeg det berømte viruset har satt en stopper for det ei stund..
Jeg skal finne yogaballen og få blåst den opp. Den er god å sitte på etterhvert og gjøre tidlige øvenser på. Har også kettlebells som gir god trening både kondisjon- og styrkemessig.
Jeg skal fortsette å «gogge», og satser på at jeg klarer påskemila ved å gogge.. I dag var planen å ro litt, men det passer ikke sammen med en to-åring, så da skal vi nok heller vandre en tur i sola isteden!
 
Bekkenløsning kan ta seg ei bolle! :sour:
Håper vi slipper det nå!!
Basseng er jo nydelig, men her tror jeg det berømte viruset har satt en stopper for det ei stund..
Jeg skal finne yogaballen og få blåst den opp. Den er god å sitte på etterhvert og gjøre tidlige øvenser på. Har også kettlebells som gir god trening både kondisjon- og styrkemessig.
Jeg skal fortsette å «gogge», og satser på at jeg klarer påskemila ved å gogge.. I dag var planen å ro litt, men det passer ikke sammen med en to-åring, så da skal vi nok heller vandre en tur i sola isteden!
Gogging, tror jeg må innse at det også er mer enn bra nok! :joyful:

Heldigvis åpent her enda, men det snur jo raskere enn du rekker tenke :arghh:

Tror jeg også må få meg en yogaball, brukte det mye sist svangerskap :) Kun hjemmetrening som gjelder her for styrke, og du inspirerte meg til ei økt i dag! 30 min; check :D
 
Gogging, tror jeg må innse at det også er mer enn bra nok! :joyful:

Heldigvis åpent her enda, men det snur jo raskere enn du rekker tenke :arghh:

Tror jeg også må få meg en yogaball, brukte det mye sist svangerskap :) Kun hjemmetrening som gjelder her for styrke, og du inspirerte meg til ei økt i dag! 30 min; check :D
Bra jobba!!
 
Fler enn meg som trener jevnlig? Jeg løper og ror for det meste.
Har meldt meg på påskemila, 10 km. Merker jo at når jeg går tur og jogger, så forsvinner «voksesmertene» fra lillemagen, rygg, rumpe og lår for en stakket stund.
Jeg har erfart at dørstokkmila blir høy ved graviditet. Jeg har valgt sofa fremfor å bevege meg. I svangerskap nr 2 fikk jeg en helsikes bekkenløsning halvveis i svangerskapet. Nå skal jeg trosse litt vonde voksesmerter og gå tur hver dag så lenge bekkenet holder.

Noen med tips til gravid-vennlige treningsmåter, treningssider, treningstøy etc? :)

stortsett bare hjemmekontor om dagen så ender ofte med trappeløp på morningen eller gåtur før jobb og i lunsjen
Ikke så god på styrketrening hjemme :/ skulle ønske jeg var det for trent en del opp igjennom men er bare så vanskelig å begynne med trening inne synes jeg
Har sånne booty strikker jeg bruker, litt diverse squats, osv
Liker å løpe langt men lurer på om jeg kansjje ikke bør løpe så mye så tidlig i svangerskapet... dette kan jeg jo Google meg til selv men

Jeg ønsker hvertfall å holde meg aktiv og spise sunt gjennom svangerskapet!
Startet med en gåtur på 5km i dag og skal straks ut å ta en liten runde til

og nå... knipe! Takk for reminder :)
 
Knipe-torsdag :dance011
 
Ekstra lang knipe-økt i dag i anledning langfredag :hilarious: GO GO GO!!! :gen014
 
Dere er så gode på denne påminnelsen altså! :hilarious:
 
Hei dere!

Dette er hentet fra Babyverdens egen artikkel om kniping:
«Knipeøvelser styrker bekkenbunnsmusklene og er særlig viktige under svangerskapet når disse musklene utsettes for ekstra press. Begynn tidlig i svangerskapet og fortsett med dem etter fødselen, da er musklene tøyet og må strammes opp.»

Kan lese mer HER.
Ergo må vi nå holde knipingen i gang og her kan vi komme med en påminnelse til hverandre :dance008
Denne her burde egentlig vært festa:). Kniper til hver gang jeg ser tråden:)
 
I mellomtida får me berre pushe den opp! Knip knip knip! ❤
 
Nei og nei, denne tråden er blitt fullstendig neglisjert i nesten ei uke!

Hva gjør vi når vi synger?
- KNIPER!
Hva gjør vi når vi danser?
- KNIPER!
Hva gjør vi når vi støvsuger?
- KNIPER!
 
Nei og nei, denne tråden er blitt fullstendig neglisjert i nesten ei uke!

Hva gjør vi når vi synger?
- KNIPER!
Hva gjør vi når vi danser?
- KNIPER!
Hva gjør vi når vi støvsuger?
- KNIPER!


Haha, gjett om jeg nynnet i hodet mens jeg knep til a
 
Knip knip knip!
 
Støvsuge=knip:hilarious:Mannen lurte på om det var noe galt når jeg støvsugde i en sakte fart:yuck:To ting på samme tid :hilarious::hilarious:
 
Back
Topp