KNIP

Slik trener du bekkenbunnen:

Det krever ikke mye innsats, men gjør gjerne øvelsene et sted der du ikke blir forstyrret, slik at du får konsentrert deg. Sitter du foran tv-en eller på bussen, er det lett å miste fokus.

Fysioterapeut og forsker Siv Mørkved forklarer hvordan gravide (og andre) enkelt kan styrke bekkenbunnen:

1. Slapp av, slipp pusten og kjenn at du trekker sammen musklene i endetarm, skjede og urinrør. Kjenn etter at du får tak i de riktige, innvendige musklene, og ikke sete-, lår- eller magemuskulatur.

2. Trekk sammen, løft opp og inn i kroppen så hardt du kan, og hold sammentrekningen i seks sekunder. Slipp så rolig ned igjen og pust godt.

3. Ta til sammen 10 kraftige sammentrekninger, tre ganger per dag.

Husk at musklene i bekkenbunnen ikke kan sees. De er innvendige muskler, og mange vil ha problem med å få tak i de riktige musklene første gang.

(Hentet fra samme artikkel)

Dytter opp denne :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Dagens kniping overstått ;p

Trodde det var snakk om mageknip, da jeg så overskriften. Ha ha!! :D
Men ja...tren bekkenbunnen. Det er viktig. Jeg kniper for harde livet ;)

Dytt!

Kveldens kniping unnagjort. Andre som syns det bare blir vanskligere??

JA! Til å begynne med så var jeg litt kry for følte de anbefalte 10x3 om dagen var en vits. Tok mange flere enn det. Lett! Men nå må jeg seriøst konse skikkelig og kjenner jeg knytter nevene på de siste knipene. Er litt urovekkende faktisk :O

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

JA! Til å begynne med så var jeg litt kry for følte de anbefalte 10x3 om dagen var en vits. Tok mange flere enn det. Lett! Men nå må jeg seriøst konse skikkelig og kjenner jeg knytter nevene på de siste knipene. Er litt urovekkende faktisk :O

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️
Hehe, godt det ikke bare er meg som syns det er blitt vanskelig. Har økt med kniping nå. Gjør det fast hver kveld, men hver gang jeg kommer på det så prøver jeg minimun 10 ganger.
Blir helt sliten etterpå :P haha!

Knipepause på jobb! Hoho :D

Denne må opp. Uoffisiell knipefredag

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg kniper og kniper til den store gullmedaljen om dagen, men syns jeg lekker mer og mer :/ Merker at den muskelen er slapp!!

Back
Topp