Kniiiiip! *dyttetråd* !!

Dytter denne opp :)
 
Glemte av hele knipingen for lenge siden. Har fått beskjed av jm ved utreisesamtale og hs å knipe. Men jeg har jo ikke født. Og knipemusløaturen er jo helt som før...
 
Glemte av hele knipingen for lenge siden. Har fått beskjed av jm ved utreisesamtale og hs å knipe. Men jeg har jo ikke født. Og knipemusløaturen er jo helt som før...

Men bekkenet ditt er fortsatt svakare enn før graviditeten. Har vore mykje (ned)press på den og du gikk i fødsel og fekk 4 (?) cm åpning. Derfor anbefalar dei deg til å trene bekkenet opp igjen, sjølv med KS.
 
Men bekkenet ditt er fortsatt svakare enn før graviditeten. Har vore mykje (ned)press på den og du gikk i fødsel og fekk 4 (?) cm åpning. Derfor anbefalar dei deg til å trene bekkenet opp igjen, sjølv med KS.
Hmm ja det er kanskje svakere uten at jeg merker noe til det. Men tenkte det kanskje rettet seg etterhvert som jeg kom i aktivitet igjen...
 
Hmm ja det er kanskje svakere uten at jeg merker noe til det. Men tenkte det kanskje rettet seg etterhvert som jeg kom i aktivitet igjen...

Har fleire venniner som har gått i den "fella". Ja, den vil jo få litt effekt av å komme seg i vanleg aktivitet, men det er ikkje mange øvelsar som inkluderar bekkenet ditt.
(Eit lite eksempel: Ei vennine måtte ta KS da ho ikkje kom lengre enn 5cm, og ho sliter i dag (ungen kom i mai). Må gå med innlegg og dersom ho ler masse må ho gå på do fordi musklane er for svake. Ho går på mor og barn timar no for der fokuserer dei på bekkenet, og det har byrja å hjelpa.)
 
Fikk beskjed av fysio at kniping er viktig selv om man har hatt KS pgs bekkenmuskulaturen tøyes under hele svangerskapet ;) 3x10 per dag! Kniiiiiip!
 
Tja det er kanskje fordi jeg ikke trengte det sist at jeg tenker slik. Gjorde ikke et halvt knip hverken før eller etter, og aldri hatt problemer. Ville vel merket forskjell nå ville jeg ikke?
 
Tja det er kanskje fordi jeg ikke trengte det sist at jeg tenker slik. Gjorde ikke et halvt knip hverken før eller etter, og aldri hatt problemer. Ville vel merket forskjell nå ville jeg ikke?
Fikk streng beskjed på sykehuset etter forrige KS at at det var viktig å knipe selv om jeg ikke hadde født vaginalt. Fysioterapeuten min nevner det stadig vekk, så det har ingenting å si hvilken vei baby kommer. Som han sier "har ingenting å si om du føler alt er bra nå. Plutselig må du bruke tena lady bleier i en alder av 30, så knip!"
 
  • Liker
Reactions: EJ
Ber så på mine knær om at ridning teller som kniping! *kniip!*
 
Husk å knipe jenter ;)


Jørgen 12.02.14 <3
 
Back
Topp