knall og fall

Har ikke for vane å slå seg skikkelig. Men hun er ganske forsiktig av seg.
Hatt et par småkuler her og der. Men aldri fått telefon fra barnehagen eller vært hos legen. Hun er 15mnder.

Linus har aldri falt og slått seg. Aldri hatt kul i hodet eller andre plasser. Værste vi har opplevd er i sommer han gikk i shorts og ramla og fikk et lite skubbsår på kneet. Han er høyt og lavt og ekstremt aktiv, men har en utrulig bra balanse og kontroll.

den kula så utruli vond ut stakkar[&o]

ORIGINAL: Qualitas

Det som kan være litt skummelt med at de faller mye (slår hodet) er at det kan påvirke konsentrasjonen senere.. en i familien min falt og slo seg mye som liten... Hull i hodet mange ganger, og hjernerystelser i fleng[:-] Hun hadde tydlig problemer på skolen fra første dag og sliter veldig med det. Det er påvist at det mest sansynelig er fra fallene[&o]

Min onkel slo seg også titt og ofte i hodet, og har i sitt voksne liv har 3 hjerneblødninger og mange kraftige eplepsianfall. Min far hadde nylig hjerneblødning og fikk først beskjed om at det kunne komme av slag mot hodet (han stupte rett i bunnen i bassenget i sommer [8D]) men de fant i ettertid ut at det var en medfødt svakhet i en blodåre i hodet da.

Men blir jo litt bekymret da.. kan umulig være sundt å slå seg så hard og så mye i hodet

Skulle til å si at snuppa mi ofte slår seg, men når jeg ser på bildet du la ut, er det jo ikke i nærheten av det gutten din gjør. Det ser jo grusomt ut!

Tror jeg også ville tatt det opp med legen min igjen, og sett hva det kan være. Er jo bare "sunt" å slå seg litt, viser jo bare at ungen er aktiv, MEN alt med måte[:)]

Ei på 1,5 og en på 3 snart. Bare eldste som går i bhg.

Aldri slått seg skikkelig, han er litt rolig av seg og tørr ikke for mye heller.

`Vel...Nå har vi 3 barn, og nr 2 stompet i sin egen skygge hele tiden. Skulle bestille time til fotograf,men har ennå ikke kommet dit siden hun alltid hadde en blåveis i ansiktet[&:]

Nå er det lenge siden da, hun fyller 4 år i april, så kansje en fotograf tur kommer etter nyttår[:D]

ORIGINAL: Miss lilla

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Aner ikke hva som er vanlig, men jentungen har sjelden slått seg skikkelig, aldri slik at vi har måttet kontakte lege.

bytter ut med gutten min[:)]

Som liten skulle jeg prøve alt og eide ingen frykt, gjort de mest dumdristige ting, men det har liksom altid gått bra[:)] ingen legevakt besøk, knekte bein eller armer, men en god del nær døden opplevelser..virkelig et under at jeg sitter her like hel.
Sønnen til kusinen min ble på kjørt av en bil som 4 åring, selve hjulet kjørte over han men ingen skade, bare et lite skrubsår. Så vet ikke, vi har vel hatt såkalt engle vakt.

Men uff så ikke godt ut det der..
Vet ikke hva du kan gjøre..uten om en slik hjelm jeg så linket til i en annen tråd[8D]

fælt å si det, men godt vi er fler [:-] gutten min (1,5 år) detter hele tia.. Og hode tar imot hver gang [:o] senest i dag deiste han i flisegulvet i bassenget [:(] hadde sokker på men han kan jo ikke gå..han bare springer.. klatrer i sofaer , stoler og ellers det han kommer opp på og står og hopper.. til han detter ned.. Han kan klare å stå helt i ro på golvet og ramle nesten i salto og slå hode.. det er helt forferdelig, men kan jo ikke sitte på han.. Han lærer heller ikke.. ikke ferdig med å tørke tårer før han legger på sprang igjen eller hopper i sofaen.. har nesten vurdert å kjøpe hjelm til han.. han har vært sånn siden han var ca 6-7 mnd og begynte å reise seg etter ting. Han var tidlig ute med sånne ting så har alltid skyldt på det at han er så liten og balansen ikke er i orden..men da burde det komt seg snart [&:] han har gått siden han var 10 mnd så det burde han jo klare etter hvert uten og falle for den minste ting [:-] stakkars..

ORIGINAL: ikita

fælt å si det, men godt vi er fler [:-] gutten min (1,5 år) detter hele tia.. Og hode tar imot hver gang [:o] senest i dag deiste han i flisegulvet i bassenget [:(] hadde sokker på men han kan jo ikke gå..han bare springer.. klatrer i sofaer , stoler og ellers det han kommer opp på og står og hopper.. til han detter ned.. Han kan klare å stå helt i ro på golvet og ramle nesten i salto og slå hode.. det er helt forferdelig, men kan jo ikke sitte på han.. Han lærer heller ikke.. ikke ferdig med å tørke tårer før han legger på sprang igjen eller hopper i sofaen.. har nesten vurdert å kjøpe hjelm til han.. han har vært sånn siden han var ca 6-7 mnd og begynte å reise seg etter ting. Han var tidlig ute med sånne ting så har alltid skyldt på det at han er så liten og balansen ikke er i orden..men da burde det komt seg snart [&:] han har gått siden han var 10 mnd så det burde han jo klare etter hvert uten og falle for den minste ting [:-] stakkars..

AKKURAT sånn er han her og. Min er til og med så smart at han løper fremmover, og vrir på hodet for å se om vi ser på, og så løper han rett i veggen, for blikket har han jo bak på oss [:-]

Huff den kulen så ikke god ut[&:]
Det første jeg tenker på er om det kanskje er noe virus på balansenerven....
Som ei her nevnte, er sunt å slå seg, men alt med måte.[:)]

Masse lykke til med gutten din[:)]

Back
Topp