knall og fall

Lillezilje

Gift med forumet
Dere med unger fra 1-3 år.. faller de ofte å slår seg skikkelig?

De siste 2 månedene har jeg fått 4 telefoner fra barnehagen om at han har falt å slått seg og enten blør kraftigt, eller har fått en kul på størrelse med en mandarin, og vi bør hente han og kjøre en tur på legevakten.

Han slår seg ofte hjemme også, og lander alltid med hodet først.

I sommer var han å sydde i hodet 2 ganger også, etter fall i barnehagen. [X(]

Er det normalt å slå seg SÅ mye som han gjør ?

Aner ikke hva som er vanlig, men jentungen har sjelden slått seg skikkelig, aldri slik at vi har måttet kontakte lege.

Min har ikke hatt et eneste fall enda (snart 2 år), men kan da ikke tenke meg at det er unormalt å falle mye fordet? Noen er kanskje mer nyskjerrige enn andre, eller mindre oppmerksom. Ville kanskje tatt det opp med helsesøster uansett, sånn i tilfelle han kan ha balanseproblemer eller noe.

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

Min har ikke hatt et eneste fall enda (snart 2 år), men kan da ikke tenke meg at det er unormalt å falle mye fordet? Noen er kanskje mer nyskjerrige enn andre, eller mindre oppmerksom. Ville kanskje tatt det opp med helsesøster uansett, sånn i tilfelle han kan ha balanseproblemer eller noe.

Snakket med helsesøster om det, men virket ikke som hun tok det så alvorlig, alle faller jo å slår seg litt liksom, men SÅ mye ?

[/image]

ORIGINAL: Sjakkruta

Auuuuu det så skikkelig vondt ut [:o][:o]

Mh.. og sånn ser han stortsett alltid ut [&:] Så fort ene blåveisen er på vei bort så faller han på nytt og slår seg på akkurat samme sted

Hvis du er bekymra for at det kan være noe, så syns jeg du skal kontakte legen.
Veit ikke hvor normalt det er at små faller så ofte.
Jenta mi faller veldig sjeldent, men det er vel individuelt som med alt annet.

Ta kontakt med legen, og forklar bekymringen din.
Heller engang for mye, enn for lite.

Masse lykke til [:)]

ORIGINAL: minipåvei

Snakket med lege på 2årskontroll.. han bare lo.. men han virker generelt som om han har slått seg hardt i hodet selv så [:-]
Får høre med fastlegen istedenfor, hun er litt mer oppegående

ORIGINAL: Lillezilje

ORIGINAL: minipåvei

Snakket med lege på 2årskontroll.. han bare lo.. men han virker generelt som om han har slått seg hardt i hodet selv så [:-]
Får høre med fastlegen istedenfor, hun er litt mer oppegående

Ja, gjør det.
Igjen, masse lykke til [:)]

Frøkna her faller ikek så mye. Er ganske så forsiktig av seg. Har ikke slått på seg noe mer enn en liten kul.

Har hatt minimalt blåøye to ganger, ene ganger i forbindelse med å lære seg å gå.
Er ikke spesielt forsiktig av seg.
Aldri oppsøkt lege eller blitt oppringt pga det.

Snuppa har falt en del, tatt mange sjanser, ramla ned fra ting. Vært hos lege 1 gang pga det og teipet henne rett under øyebrynet.

Men har du tenkt på å ta han til øyelege? Kanskje han ser litt feil, og han feilberegner litt og dermed slår seg?

Jeg ville tatt synstest!!! Min gutt fikk briller da han var tre år. Grunnen til at jeg fikk sjekket øynene, var at han slo seg så mye. Han har 5+ på begge øynene. Angra at jeg ikke hadde sjekka synet hans før!!!

ORIGINAL: hissigproppen

Snuppa har falt en del, tatt mange sjanser, ramla ned fra ting. Vært hos lege 1 gang pga det og teipet henne rett under øyebrynet.

Men har du tenkt på å ta han til øyelege? Kanskje han ser litt feil, og han feilberegner litt og dermed slår seg?

Helsesøster sa jeg skulle følge med i hvilke situasjoner han faller å slår seg i.. tror ikke det har noe med synet å gjøre, han er rett og slett dumdristig. Driver å klatrer på stolene, står oppå og danser og dummer seg, og så går han på tryne og lander med pannen først. Snubler også ofte i sine egne bein [:-]

ORIGINAL: Lillezilje

ORIGINAL: hissigproppen

Helsesøster sa jeg skulle følge med i hvilke situasjoner han faller å slår seg i.. tror ikke det har noe med synet å gjøre, han er rett og slett dumdristig. Driver å klatrer på stolene, står oppå og danser og dummer seg, og så går han på tryne og lander med pannen først. Snubler også ofte i sine egne bein [:-]

Du kan jo ta en kontroll da, altså at du sjekker med noe som han skal se. (litt usikker på hvor gammel gutten din er, for jeg har ikke fått det med meg).

Men jenta mi er også dumdristig i mange tilfeller. [:-] Eller tror hun er større enn hun er.

Men har han dårlig balanse? Har du sjekket han for låsninger tidligere, eller kanskje fysioterapeut på helsestasjonen kan lære dere balanseøvelser?

Det er veldig forskjellig...

Oda faller aldri, august faller bare han står helt i ro.

Nevøen min slår seg hele tiden, det begynner nesten å bli litt komisk.

Aner ikke hvor mange ganger han har slått hull i hodet, men sist gang så datt han ned fra stolen sin hjemme, blod overalt, så gikk det i automatikk sa søsteren min.
Han gråt og gråt, så sa støresøsteren hans som var fem år da sa rolig, "christian, ro deg ned...Du har bare et hull i hodet!"
[:D]

Det som kan være litt skummelt med at de faller mye (slår hodet) er at det kan påvirke konsentrasjonen senere.. en i familien min falt og slo seg mye som liten... Hull i hodet mange ganger, og hjernerystelser i fleng[:-] Hun hadde tydlig problemer på skolen fra første dag og sliter veldig med det. Det er påvist at det mest sansynelig er fra fallene[&o]

jeg har bare to jenter som er og har vært i den aldersgruppen og de har aldri slått seg kraftig noe særlig ofte... barnehagen har aldri ringt pga det heller.... men kan jo være forskjell på gutt og jente og da... sønnen til en venninne av meg er støtt og stadig på legevakta for han kælva på sykkel, detti ned fra bordet i barnehagen og ja alt mulig greier med den ungen....

ORIGINAL: Tuttelure

Frøkna her faller ikek så mye. Er ganske så forsiktig av seg. Har ikke slått på seg noe mer enn en liten kul.

Back
Topp