Kluddre kladdre til vargdama.

Snørose

Glad i forumet
Hei. Da har jeg også lyst å begynne å skrive dagbok her inne.
Jeg er ei jente på 23 år som bor på Senja. Har vært sammen med min absolutt herlige samboer i 2 og et halvt år nå.
I vårt lille hus på landet har vi hund, 2 katter og 2 kaniner. Veldig glade i dyr altså. Men nå! Nå er det påtide å prøve å lage beibiis :)
Det skal blii kjempe spennede dette. Har El den 22. Juli ( på søndag) Men man er godt i gang med å øve seg. Øvelse gjør mester!!
Litt kjedelig at vi skal ha besøk av foreldre og søster med mannn akkurat på søndag og ei uke fremover...hmm..hvordan skal man løse det, man får vel være en superskurk og kjempe stille...

Jeg har sittet og lest på så mange sider nå..sukk...ser ut til at det er mere styr enn hva jeg hadde forventet...jeg trudde at det var bare å hive seg i gang , det var det....men nei da....her er det høy planlegging , temperatur målinger, vitaminer, medisiner , forkortinger , og vekt har mye å si...sukk...og stakkars meg som har noen kilo for mye...jaja......Jeg skal bli gravid...jaa...og det skal jeg klare med en eneste gang..hehe....


Vel vel...jeg skal i allefall ha en artig tid fremover med masse prøving og øvelse, så får spiren komme når den er klar. Kanksje spira venter til vi er helt ferdig med å pusse opp huset også? hehe

Tilslutt vil jeg bare si : Lykke lykke til alle som prøver å bli gravid! Stå på!
 
Velkommen skal du være vargdama! Skal bli koselig å følge dagboken din.
 
Om du har EL på søndag (hvordan vet du det egentlig? Om du har talt på en kalender eller brukt bv's kalender vil jeg si det er minst 50% sjangs for at det ikke stemmer, men det er en annen sak) er det NÅ det er baby-lagetid, så at dere har besøk neste uke betyr ikke så mye, baby lager man i dagene før eggløsningen, ikke etterpå...
 
Uansett ville jeg egentlig bare ønske deg velkommen og lykke til!
 
Ojjh!! hehe, er det før eggløsning? Og ikke etter? Jeg har fulgt BV sin kalkulator jeg :) Vel , har øvet lenge nå, så det skal ikke stå på innsatsen her nei :) Kanskje jeg kan slappe av litt mens jeg har besøk da , det var da ednelig godt . Litt flaut med foreldre i rommet ved siden av.

Men , hvordan regner dere dere frem da? Når kan man teste og når kan man bli gravid? Kanskje kan jeg teste snart?

KJempe koselig med innlegg her, Tusen takk :)
 
The basics:
 
Eggløsning finner sted en gang mellom 10 og 18 dager før neste mens. Normalt sett en plass mellom 12 og 16 dager, i gjennomsnitt for verdens kvinnelige befolkning 14 dager før neste mens. Egget kan befruktes i inntil 24 timer fra det løsner. Sædcellene kan oveleve inni kroppen din i noen dager etter sex. under helt optimale forhold inntil 5 dager, normalt sett opptil ca 3 dager, så derfor er det sex FØR eggløsning som gir de beste sjangsene. 1-2 dager før eggløsning er den mest optimale tiden. Et døgn etter EL er "fristen ute".
 
Men, om du ikke vet når du har EL, så bør du ta utgangspunkt i at den kan komme så tidelig om i alle fall 16 dager før neste mens, og derfor begynne sengekosen ca 20 dager før mens, men at den kan komme så sent som i alle fall 12 dager før neste mens, og derfor holde på til ca 11 dager før. For at dette skal funke er det jo litt nødvendig å ha stabil syklus. Har du det (det teller ikke med hva du evt har hatt når du gikk på p-piller eller lignende) så har du et godt utgangspunkt der.
 
Lykke til!
 
Tusen hjertelig takk for gode opplysninger :) Jeg har ikke helt rede på min syklus, er altfor kjedelig å telle dager, men , kanskje jeg bare må begynne å holde liste over det også :) Men , da er det bare å hopppe på min kjære samboer med engang, hehe...hmm..kanskje vente til han er ferdig med å pusse opp badet. [:D]
 
Neida, ikke stress med å telle dager om du ikke har lyst til det.
 
Slapp av, og ha relativt regelmessig sex (3 ganger i uka... og da ikke fredag-lørdag-søndag, men altså fordelt utover uka) fra sånn ca noen dager etter at mensen er over, og i et par uker fremover, og ellers selvsagt når dere har lyst (Alltid ha lyst, ikke pliktsex, det er ikke noe gøy) og ta det litt derfra.
 
Ikke stress med å telle dager nå om du ikke har lyst.
 
Men skriv gjerne ned når du får mens, slik at du kan vite sånn ca når du venter den neste gang, i forhold til testing.
 
Testing tar man gjerne den dagen mensen ikke kommer. Eller om man er utlovmodig tar man den 1-3 dager før forventet mens, eller om man er tolmodig tar man den noen dager etter at mensen ikke kom...
 
Okey [:)] Da har jeg planen helt klar, hehe...Såe..Nå har jeg laget meg en sånn lilypie ticker..men jeg får da bare en masse tall og bokstaver, hvordan får jeg meg et bilde av dette da? Og hvordan fikse det som signatur?

Dagbok? Blir vel mer som en haug med spørsmål fra meg dette [;)] ordner seg vel etter ei stund.

Hehe..
 
Vel, lillypie er jeg ikke 100% sikker på, men om det kommer bare et valg av "bokstaver og tall" så er det den du kopierer. dersom det kommer flere alternativer, prøv deg frem.
 
Gå inn på "min profil" (se helt øverst på siden her, så finner du det) og gå nedover siden til du finner "signatur", der limer du det inn.
 
Nei , jeg finner ikke ut det jeg , men foråpentligvis kommer det noen inn på dagboken min , som kanskje kan hjelpe meg. Jaja...åhh..jeg er såå utrulig ivrig på dette nå, baby står i hodet på meg , surfer nettet , leser dagbøker og blader. Får bare håpe min samboer holder ut , i prøvefasen enda, hvordan skal det gå hvis jeg klarer å mekke en baby etter hvert.
 
Prøv igjen...
 
Du skal ha en som begynner med [url
 
Åh...gjesp, klokken er da 04:13. Holder på å rydder og vasker og pusser opp huset , håper å ha det klart og fint til mine foreldre kommer på besøk på søndag.

Sitter å leser dagbøker til andre, ser hvem som prøver, hvem har baby i magen , ser på utsyr og klær..jeg vil ha baby jeg nå...har ikke vært så lenge sammen med min samboer, to og et halvt år, men jeg vet han er den rette for meg , og en snillere , omsorgsfull og herlig mann vet jeg ikke om. Og han elsker meg , og jeg elsker han [:D] Kanskje noen synes det er for tidlig å få barn etter så kort tid, og så ung som jeg er ...er ikke den yngste her, men alikavell...

åh...sitter å tenker på hvilket kjønn jeg vil ha først , hehe, det hadde vært herlig med ei lita pie da, fine kjoler, krøllete lang svart hår blå øyne og søt og god. Men også kult med en gutt som førstefødte. Blond og brune øyne, kjekk , god og tøff. Pappa sin gutt...men det blir jo uavgjort, selvfølgelig :)

Navn....det var det da...dagdrømmer om slikt også jeg...er vel ikke lenge til jeg har laget meg ei liste.Har spurt sambo ofte om hva han synes om ulike navn , stakkars , han må jo bli sprø av meg :) jentenavn: Mali, emilie, maja, nora , amalie, Linea, Leah ,Oda , Tiril...noe i den duren , Guttenavn er litt vanskeligere, men skal vi se her nå ..: Markus, Mathias , Henrik , Nils, Kristoffer, Odin , Tobias, Andreas,

Den som venter får se. Først må man vel ha tålmodighet med TR, har på følelsen av at det er typisk for meg at det skal ta sin tid.
Får jeg vel vite om 14 dagers tid. Sukk...de ukene kommer til å snegle seg forbi kan jeg tenke meg.

Godnatt folkens, kos dere i senga, så sov godt! hehe
 
Tusen takk Kajan :)
Ja, de stakkars karene vårene må tåle litt baby prat nå, men nå blir jeg jo bare sittende foran data og lese her, mens han sliter rompa av seg med å pusse opp. Litt dårlig samvittighet for det men , ordner seg sikkert! Sikkert godt for han å slippe unn ameg litt også, hehe.

Da var jeg halveis i første prøve periode jeg da....en siste innspurt i kveld, så blir det fjorten dager med venting, sånn ca. Å da...enten kommer TR eller så blir jeg sittende på pinebenken enda lengre.....sukk...skal bli laaange dager.

Dagene blir sikkert enda litt lengre da jeg skal begynne i min nye jobb..hehe...pedagogisk leder for 7mnd- 1 1/2 år gamle babyer. Hele 7 stk trur jeg det ble. Da blir det jo bare baby tenking da, hele dagen , først på jobb , omringet av søte små, komme hjem , til BV og internett og sitte og surfe baby ting....det skal bli artig det!

Jaja...tilbake til oppvask, vask og rydding med meg. Vi snakkes :)

 
Ah..pause i vaskinga nå, men mye igjenn , å besøket er på tur hit..tar veeeldig mange timer å kjøre hit fra trøndelag. Det skal bli så koselig med besøk! Å han stakkars samboern min , er så supermann som er opppe hele natta lang for å mekke bad....jeg har El i morgen , så hadde jo tenkt meg en tur i sengehalmen , men skal jeg "plage" han til det nå da? Jeg får prøve å snike meg innpå i natt/morgentidlig ;)

jaja, har ellers sittet å lest på deres andre sine dagbøker, åh det er såå spennede!! Lykke til alle sammen!!!

Symptomer på graviditet..hvilke er det ? Bortsett fra ømme pupper og masse do gåing? Og når sånn ca setter de igang med å komme? Disse tegnene?
 
tusen takk ja :) Er meget optatt for tiden kan du tru. 4 ekstra folk som er i huset mitt nå, skal fores og underholdes. Det er lange dager. Skal reise igjenn på lørdag. Så da skal jeg slappe av.:) Har ikke turt å logget meg inn på denne siden , i tilfellet noen av gjestene så hvilken side jeg er på. hehe...

Min første prøveperiode ja , spennede greier :)

Var på shopping her en dag , åhhhh...de har såååå mye fint og billig på cubus. Har lyst å begynne å handle inn med en eneste gang jeg , men det hadde vel vært litt vel optimistisk! Er så aøtfor stresset med besøket , så jeg skjønner lille spire ikke gidder å voksne akkurat nå....men får se om ikke så lenge :) 9 dager igjenn til testing!skal bli super spennede. Enn med deg hali? Har du prøvd lenge? Kan jeg spørre hvor du kommer fra?
 
Har hatt vondt i korsryggen i noen dager nå...sukk...håper ikke det har noe med lillemagen å gjøre....håååper det er et symptom på en liten spire i stedet. Er blitt mer følsom i bryster og "andre greier" for tiden. Håper det også er et symptom...men for tiden er vel alt symptomer på ei dame som ønsker seg baby. Har tilog med drømt at jeg var gravid...hiih....det er kanskje også et symptom på baby..baby..baby...

Hehe....jeg vil ha baby nååå........sukk...9 dager til testing ja.....det er samme dagen jeg begynner på ny jobb det spennede greier.


Lykke til alle prøve damer!! Øvelse gjør mester!

 
Jeg er fra en liten plass nær storlien i sverige. Dette er vår 1pp. Så det er meget spennede ja. [:)] Hadde væsrt så kult med en liten vår baby. Helst i begynnelsen av mai da. Tenk...kanskje vi triller baby vogn neste 17.mai tog [;)] Det hadde virkelig vært koselig det !

Lykke til Hali , håper vi snakkes mere innpå her.
 
Hei og velkommen hit. [:)] Masse lykke til med prøvingen og med testingen snart.
Stor klem. [;)]
 
Har vært på det lokale kjøpesenteret..sukk...babyklær, babyvogner, leker, babyer og gravide surrer rundt meg , jeg kaster laange blikk..sukker og går videre...trur jeg må vinne i lotto før jeg får en eventuelt baby her...jeg kommer til å gå amok! Finnes det noe som er mer artig å kjøpe enn babyklær og leker? ikke for meg iallefall...

Har hatt vooondt i ryggen og i går fikk jeg et "Stikk" smerte i den ene siden av "lillemagen" Ikke morro nei!
MEn nå er dt ebare 7 dager til en test kan vise positiv! Hjelpe meg som jeg håper det går!!
Må vel handle meg noen tester til uka, hihi..ha et lite lager på lur! Nå har alle i familien begynnt å mase på baby, ingen vet noe som helst at vi prøver, så jeg føler meg så lur atte [:)] Skal bli kjempe trivelig å fortelle nyheten, når den ankommer!!

Vel , lykke til videre med "jobbingen" Jenter
 
Back
Topp