Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Helt enig. Skjønner ikke alltid forklaringen og oppskrifta selv, så godt å få tips fra andre som kanskje kan litt merDenne følger jeg [emoji3] synes noen oppskrifter er vanskelig beskrevet faktisk [emoji53]
Helt enig. Skjønner ikke alltid forklaringen og oppskrifta selv, så godt å få tips fra andre som kanskje kan litt mer
Kjedelig...Ja! Er også en god del feil har jeg merka [emoji53]
En omgang kan bety rundstrikk ja, og viss oppskriften er gitt med rundpinne er det nok det Kan alltids sy sammen skjøten mellom delene etterpå men det blir ofte ikke like fint.Begynte å strikke Søtnoslua i dag. Det jeg lurer på er om noen andre har strikket den? Strikket dere rundt og rundt eller frem og tilbake? Siden det ikke står noe spesifikt så tenkte jeg at man skulle strikke frem og tilbake, så begynte på det. Men så ser jeg at det ikke står noe om montering. Ser i oppskrifta at det står "omgang" betyr det rundt og rundt? Hvis det betyr det så må jeg kjøpe nye strikkepinner for man skulle ha rundpinner på 40cm...
Takk for hjelpEn omgang kan bety rundstrikk ja, og viss oppskriften er gitt med rundpinne er det nok det Kan alltids sy sammen skjøten mellom delene etterpå men det blir ofte ikke like fint.
Du kan jo evt begynne med rundstrikk fra der du er, og så bare sy sammen nederst.
Rundpinne 40cm er ganske smått, så godt mulig den kan erstattes av strømpepinner eller en lenger rundpinne og en strømpepinne - gjør ofte det selv for de småpinnene er så vonde å holde i...
Lær deg å hekle ganske enkelt egentlig vanligvis og spesielt på kanter/pynteborder. Men ellers går det jo vanligvis fint uten også, bare at kanten ikke får bølger el. Kanskje du har en venn som har lyst til å pynte på klærne dine? [emoji4]I noen av oppskriftene så skal man jo hekle pynt, kant etc.
Hvordan gjør man det hvis man ikke kan hekle? Noen som har tips?
Det sa mannen også "sett på youtube og lær deg det" Har ingen venner i nærheten som hekler som jeg vet om, og tør ikke komme bort med babyklær som de skal hekle på heller Så får låre meg det selv daLær deg å hekle ganske enkelt egentlig vanligvis og spesielt på kanter/pynteborder. Men ellers går det jo vanligvis fint uten også, bare at kanten ikke får bølger el. Kanskje du har en venn som har lyst til å pynte på klærne dine? [emoji4]
Du får prøve deg litt fram [emoji6]Det sa mannen også "sett på youtube og lær deg det" Har ingen venner i nærheten som hekler som jeg vet om, og tør ikke komme bort med babyklær som de skal hekle på heller [emoji14] Så får låre meg det selv da
Får se hva jeg finner får bare prøve og prøveDu får prøve deg litt fram [emoji6]
Er ingen storhekler, men kanting går fint med litt prøving og feiling [emoji106]
Fordelen er at det er lett å ta opp igjen og prøve på ny om du ikke blir fornøyd [emoji4]
Lurt å søke opp video eller bilder/beskrivelser på nettet ja, evt om du låner ei bok om hekling på biblioteket?
Det sa mannen også "sett på youtube og lær deg det" Har ingen venner i nærheten som hekler som jeg vet om, og tør ikke komme bort med babyklær som de skal hekle på heller Så får låre meg det selv da
Må kanskje detKom hit, så skal jeg lære deg å hekle.
Noen som har strikket minsten jakka?
Er så usikker på om drt skal økes på hva pinnen eller annen hver også syns jeg det vsr vanskelig å vite om maskeantallet skal økes på alle delene (forstykket, bakstykke) og ikke bare ermene?
Noen som har en god forklaring videre fra første økning? [emoji28] Slik at jeg ser sammenhengen?[emoji56][emoji56]
Supert Tusen takk [emoji3][emoji3] da skal jeg greie det [emoji16] settet ditt ble kjempe pent [emoji7]Akkurat ferdig med den [emoji4]
Masketallet økes på alle delene, det er kast (k) både før og etter mønsterfelt på framside og merkemaske på baksida. Dvs øker en på høyre forstykke, to på høyre arm, to på bakstykket, to på venstre arm og en på venstre forstykke.
Du skal bare øke annenhver pinne (altså, øke på rettsiden, strikke tilbake på vrangsiden), ser ikke ut som om det er kommet med på "guttejakka", men det står på jentejakka (som eg har strikka).
Legger med bilde av hvordan den så ut ferdig, ganske sikker på at eg har gjort riktig [emoji6]
Er det noen som har strikket Go'klompen jakken? Har noen spørsmål siden jeg ikke helt skjønner oppskrifta, hva de mener (syns det var litt hulter til bulter med den oppskrifta, men det er kanskje bare meg )
Noe av oppskriften jeg lurer på er om man øker bare på pinne 1 og 3 i mønsteret som det står helt nederst? Eller skal man øke på hver pinne? Den med økinga på annenhver pinne står så sent i oppskriften at jeg blir usikker. Føler at det er veldig rotete skrevet opp i den oppskrifta så ble så usikker og ønsker ikke gjøre noe feil heller. Ikke sikkert jeg da orker å rakke opp og starte på nytt...