klesvask og oppvask :)

Har sett brann i oppvaskmaskin to ganger ifm jobb, så det er den jeg dropper å bruke når vi ikke er hjemme/på natt. Vaskemaskin kan jeg tidsstyre. Tørketrommelen bruker jeg sjelden, og er da alltid hjemme.

Gift med brannmann så her i huset er vi veldig nøye på alt av elektriske ting, så vaskemaskin, tørketrommelen og oppvaskmaskinen går aldri om natt eller om vi er borte. Også veldig nøye på å trekke ut kontakter på vannkoker/kaffetrakter og andre små elektriske ting som ikke må stå i selv når vi er hjemme. Slå av tv med hovedknappen på tv'n når vi legger oss, ladere til div som mobiler, nettbrett, bærbar osv, er så mye hverdagslige ting som er lett og glemme men er så viktig i brannforebyggende.

Gift med brannmann så her i huset er vi veldig nøye på alt av elektriske ting, så vaskemaskin, tørketrommelen og oppvaskmaskinen går aldri om natt eller om vi er borte. Også veldig nøye på å trekke ut kontakter på vannkoker/kaffetrakter og andre små elektriske ting som ikke må stå i selv når vi er hjemme. Slå av tv med hovedknappen på tv'n når vi legger oss, ladere til div som mobiler, nettbrett, bærbar osv, er så mye hverdagslige ting som er lett og glemme men er så viktig i brannforebyggende.
Har en pappa som har vært streng på alt det, så her i huset er det av/på knapp på alle skjøteledninger. Ingenting som ikke blir skrudd ordentlig av. Men er dårlig på laderen min.

gjorde det før.. men så opplevde jeg at trommelen i vaskemaskina kilte seg og den holdt på å ta fyr.. - ei heelt ny maskin!! (ikke gjentatt seg men er redd for det)
noe ala det samme skjedde med onkelen min sin vaskemaskin også.. men den var gammel!

oppvaskmaskina kan jeg gå ifra om jeg vet den er snart ferdig.. men setter den aldri på og blir lenge borte..

Back
Topp