Klestips ønskes!

Kattedamen83

Flørter med forumet
Jeg er ikke så langt på vei at jeg kan begynne å investere i gravidklær (tror jeg?), men jeg sliter med at alle underdeler (som ikke er joggebukser o.l.) klemmer på magen og det gjør meg enda mer kvalm. Jeg bor i nord, og her er det så kaldt at jeg kan ikke bruke de løse og ledige sommerklærne lengre. Det er så ille at jeg isolerer meg fra sosial omgang. Jeg orker ikke pine meg gjennom et kafébesøk, da finner jeg heller en unnskyldning slik at jeg kan bli hjemme i kosebuksa mi. Er det noen som har gode tips til hvor man kan kjøpe ikke-klemmende benklær, som ser ordentlige ut, slik at man kan bruke dem på besøk, kafé o.l.?

Herlighet, kjenner meg sånn igjen!! Jeg taklet ikke at noe strammet over magen. Tror jeg begynte med gravidebukser fra uke 14 allerede (og da hadde jeg allerede gått med åpen knapp noen uker, hehe). Kjøpte mine bukser på HM, de har alt fra gravide-jeans til joggebukser:-) Betalte 150kr på salg for hver av mine, og bruker de hver dag! Er jo kjempesynd hvis du lar vær å være sosial pga graviditeten:/ boozt.com har også mye fint. Håper du finner noe du føler deg både komfortabel og fin i!

Ville bare legge til at det er absolutt ingen «regler» for når man kan begynne med gravidebukser, det er kun dine egne preferanser! Føler du at du trenger noe som er videre, så er det 100% opp til deg! :)

Jeg er ikke så langt på vei at jeg kan begynne å investere i gravidklær (tror jeg?), men jeg sliter med at alle underdeler (som ikke er joggebukser o.l.) klemmer på magen og det gjør meg enda mer kvalm. Jeg bor i nord, og her er det så kaldt at jeg kan ikke bruke de løse og ledige sommerklærne lengre. Det er så ille at jeg isolerer meg fra sosial omgang. Jeg orker ikke pine meg gjennom et kafébesøk, da finner jeg heller en unnskyldning slik at jeg kan bli hjemme i kosebuksa mi. Er det noen som har gode tips til hvor man kan kjøpe ikke-klemmende benklær, som ser ordentlige ut, slik at man kan bruke dem på besøk, kafé o.l.?
Men hva med litt chunky strikkakjole og strømpebukse?:)

Jeg er ikke langt på vei, men jeg har allerede bestilt klær til graviditeten. Jeg orker ikke gå rundt og presse meg ned i bukser som er ment for "ikke gravide meg". Kan fort bli ukomfortabelt og en slags selvpining. Venter fremdeles på bestillingen fra Zalando . Det gledes.

Jeg begynte med gravidbuksene fra forrige svangerskap, nå i slutten av uke 7 :hilarious: orket ikke å gå ibukser som strammet over magen jeg heller.
Bruker også mye kjoler med strømpebukse som kan gå både over og under magen.
Finnes flere type gravidbukser på nett, men i flere HM butikker kan du jo prøve de på

Jeg kjøpte gravidstrømpebukser + 2 skjørt med strikk i livet i en størrelse større i uke 8-9. Synes både de i tykt og tynt stoff fra H&M er greie. Jeg gikk opp en størrelse fra vanlig i strømpebuksene også, men det er kanskje litt smak og behag. Kjoler som er løse i livet synes jeg går fint i vanlig størrelse. Hvis det er veldig kaldt kan du kanskje prøve med en lav ullstilongs under gravidstrømpebuksa?

Bestilte meg gravidbukse i går- sååå spent på om den passer/er god. Bestilte 2 ulike størrelser og sender i retur om en eller begge ikke passer.

Har gått med gravidbukser i en god ukes tid nå, er 9+0 i dag, baby2 på vei. Begynte vel med gravidklær da jeg var 12-14u på vei med baby1. Begynte tidlig nå for jeg er så oppblåst.

Kjøpte en klespakke på Finn med gravidbukser (dongeri fra h&m) jeg er veldig glad i de. Snart (mulig i dag?) sende mannen på loftet for å hente ned mer gravidtøy, jeg brukte en del strømpebukse og kjole med baby1 i magen (hun er født september 2021).

Jeg har kjent veldig på at klem på magen = uvel i dag. Og buksa er ikke veldig stram en gang! Er 7+6 i dag. Det blir interessant å kle seg formelt pent på jobb framover. Jeg må ikke det hver dag, men må det en del dager framover. Har heller ikke lyst til å kjøpe masse nye klær (og ikke tid til å tråle brutbutikker og finn). Hm... Får bare holde ut (og gå med kjole så mye som mulig, selv om strømpebuksene også klemmer!)

Helt enig! Jeg sliter med buksene - og jobber i finans, så jeg kan ikke kle meg i hva som helst lenger:/ trenger tips til gravidklær som er pene!

Jeg fant frem gravidbuksene fra sist veldig tidlig! Men kjøpte det veldig tidlig når jeg skulle ha første også. Orket ikke klem på magen hverken da eller nå!
Tenker at vi får jo bruk for de uansett, så om man kjøper de tidlig så har det ikke så mye å si, da slipper man bare å være ukomfortabel :)

Jeg har kjent veldig på at klem på magen = uvel i dag. Og buksa er ikke veldig stram en gang! Er 7+6 i dag. Det blir interessant å kle seg formelt pent på jobb framover. Jeg må ikke det hver dag, men må det en del dager framover. Har heller ikke lyst til å kjøpe masse nye klær (og ikke tid til å tråle brutbutikker og finn). Hm... Får bare holde ut (og gå med kjole så mye som mulig, selv om strømpebuksene også klemmer!)
Gravidstrømpebukser er jo ikke så dyre? Kan være verdt å kjøpe en 2pk, så du slipper å ha det ukomfortabelt. ❤️

Helt enig! Jeg sliter med buksene - og jobber i finans, så jeg kan ikke kle meg i hva som helst lenger:/ trenger tips til gravidklær som er pene!
Jeg kjøpte gravidthights på HM i dag. Den var SÅ fantastisk å ha på! Den var ganske tykk i stoffet også, så ikke gjennomsiktig. Kan du kjøre tunika&thights eller lange skjorter&thights med dressjakke over? Ellers er jo gravidstrømpebukser en rimelig investering, hvis du bruker kjoler på jobb?

Back
Topp