Klesstørrelser:)

Vereri90

Glad i forumet
Litt inspirasjon fra november :)

Litt gøy å høre størrelse babyene bruker og hvor gamle de er når de bytter ol:)
Disse små er jo så forskjellige selv om det ikke skiller mye i alder :)
 
Vesla her brukte str 50 frem til ca 6 uker og bruker nå 56 og er 8 uker I morgen:) men bruker fremdeles 50 i moe ull og heldresser+ bukser :)
 
Frøkna her er 4 uker og bruker stort sett 50. Men det er vanskelig å finne nattdrakter uten for i 50, så her må vi opp i 56, for hun er ganske lang. Bruker noe tøy i 56, dersom det er lite i størrelsen :)
 
Hun bruker fremdeles 50 og 56. Noe i 50 er for lite.
Hun er 4 uker i morgen :)
 
Frøkna her er 4 uker og bruker stort sett 50. Men det er vanskelig å finne nattdrakter uten for i 50, så her må vi opp i 56, for hun er ganske lang. Bruker noe tøy i 56, dersom det er lite i størrelsen :)

Var pysjene Lykke vokste Først ut av i 50 også. Spesielt nameit sine ble fort korte. Nå bruker hun hm og cubus i str 50-56 uten fot og de er veldig gode. Hun er velsig varm av seg så hm sine tynne pysjer er supre:)
 
Vi bruker 50 og 56. Hun er 3 uker :)
 
Passet str 50 såvidt ved fødsel. Noe var for trangt. Byttet til str 56 etter få dager. Synes noe virker litt kort på armene, men tror 62 blir litt vel stort enda. Han er 3,5 uker.
 
56 og er 4 dager gammel. Har heldigvis ingenting i 50, for det hadde vi ikke fått brukt. Spent på hvor lenge 56 holder..
 
Jeg kjøpte aldri str 50 da jeg visste vi fikk en stor baby :) Onkelen kjøpte "dress" fra HM i str 50 som vi har brukt flittig i jula, nå er det gislefoss-tendenser på knappene ;) 56 sitter perfekt, men pysjene med fot fra name it er litt korte så jeg vurderer å klippe de av og sy rundt kanten :) Han er 4uker på onsdag og var 52lang og rett under 4kg når han kom :)
 
Jeg hadde mine mistanker om at vi fikk en større baby denne gangen, derfor hadde jeg ikke kjøpt særlig i str 50 selv, men hadde noe etter jentene som var nøytralt.. buksene gikk ikke på.
 
Jeg kjøpte aldri str 50 da jeg visste vi fikk en stor baby :) Onkelen kjøpte "dress" fra HM i str 50 som vi har brukt flittig i jula, nå er det gislefoss-tendenser på knappene ;) 56 sitter perfekt, men pysjene med fot fra name it er litt korte så jeg vurderer å klippe de av og sy rundt kanten :) Han er 4uker på onsdag og var 52lang og rett under 4kg når han kom :)

Har samme erfaring med nameit og pippi fra babyshop sine pysjer med fot. Bruker nå stort sett bare pysjer uten;)
 
Min er 6 dager gammel og bruker 56. Det meste i 50 er for lite, så glad jeg ikke kjøpte noe i den størrelsen, har kun noen plagg vi har arvet i 50. Tror ikke 56 holder så lenge heller. :p
 
50 var for lite allerede da hun ble født, og hun bruker fortsatt 56 4.5 uker gammel. Har ikke hentet inn fødselsvekten da, men blitt mye lenger. Det heg synes er rart, er at endel i 56 nå passer perfekt, mens endel fortsatt er altfor stort. I amerikanske størrelser går det faktisk i størrelse 3 måneder, det er jo også litt rart...
 
50 var for lite allerede da hun ble født, og hun bruker fortsatt 56 4.5 uker gammel. Har ikke hentet inn fødselsvekten da, men blitt mye lenger. Det heg synes er rart, er at endel i 56 nå passer perfekt, mens endel fortsatt er altfor stort. I amerikanske størrelser går det faktisk i størrelse 3 måneder, det er jo også litt rart...

Jeg syntes det er veldig forskjell på klærne. Noe i 50 passer fremdeles og noe i 56 passer perfekt mens noe er litt romslig.
 
Har samme erfaring med nameit og pippi fra babyshop sine pysjer med fot. Bruker nå stort sett bare pysjer uten;)

Jeg kom på at jeg har en body fra pippi i 62, tok den på nå og er akkurat at den går :p Den er jo kjempe vid og kort i fasong! Pussig at det skal være så innmari stor forskjell :)
 
Jeg kom på at jeg har en body fra pippi i 62, tok den på nå og er akkurat at den går :p Den er jo kjempe vid og kort i fasong! Pussig at det skal være så innmari stor forskjell :)

Ja det er så stor forskjell på plaggene fra ulike merker! Er bedre med litt romslige str :) har også noen cubus Bodyer som jeg syntes mister passformen etter vask.
 
Ja det er så stor forskjell på plaggene fra ulike merker! Er bedre med litt romslige str :) har også noen cubus Bodyer som jeg syntes mister passformen etter vask.
Cubus klær har jeg aldri vært fan av til babyer nettopp pga dårlig passform. Jeg har smale barn så passformen er generelt dårlig på Cubus - men i tillegg så blir de sååå hengslete etter vask...
Her liker jeg aller best name it, hust & claire og newbie foreløpig :) Lindex sine er også god i passformen men finner ikke så mye jeg liker
 
Back
Topp