Klesstørrelser

Er det noen som vet hvordan de størrelsene er laget? Skal 62 vare frem til småen er 62cm, og så er det på tide med 68? Eller er det mer sånn at 62 er f.eks 58-64cm? Småen her er 59cm lang, og 7 uker gammel. Bodyene i 56 er litt små, men bukser i 56 går fint. Pysj må vi ha i str 62 nå. Synes størrelsene varer så kort. Vi har omtrent ikke kjøpt klær selv, men har fått veldig masse - en del av det er kjøpt på butikker som ikke finnes her vi bor, så det får vi jo ikke byttet. Litt fortvilende å ikke få brukt alt, men det er kanskje fint for Fretex å få noen ubrukte klær også...
 
Korleis funker lue størrelser egentlig?
 
Hun er 9 uker, og bruker fortsatt 56. Noe er akkurat passe, så vi må nok legge vekk det snart☺
 
Er det noen som vet hvordan de størrelsene er laget? Skal 62 vare frem til småen er 62cm, og så er det på tide med 68? Eller er det mer sånn at 62 er f.eks 58-64cm? Småen her er 59cm lang, og 7 uker gammel. Bodyene i 56 er litt små, men bukser i 56 går fint. Pysj må vi ha i str 62 nå. Synes størrelsene varer så kort. Vi har omtrent ikke kjøpt klær selv, men har fått veldig masse - en del av det er kjøpt på butikker som ikke finnes her vi bor, så det får vi jo ikke byttet. Litt fortvilende å ikke få brukt alt, men det er kanskje fint for Fretex å få noen ubrukte klær også...
Størrelsene er veldig ulike fra merke til merke. Str 62 skal liksom vare til ungen er ca 68 cm og begynner med str 68. Men ungene er forskjellige, så noen begynner før andre. De minste str brukes veldig kort ja, de vokser så innmari fort i starten. Men snuppa mi som et 2,5 år har brukt 86 og 92 i over et år nå, og kan nok fortsette med 92 lenge enda. Så det stagnerer etterhvert. Du har ikke mulighet til å sende klærne til de som har kjøpt det sånn at det kan byttes til en størrelse større da? Hvis de bor i nærheten av den butikken?
 
Størrelsene er veldig ulike fra merke til merke. Str 62 skal liksom vare til ungen er ca 68 cm og begynner med str 68. Men ungene er forskjellige, så noen begynner før andre. De minste str brukes veldig kort ja, de vokser så innmari fort i starten. Men snuppa mi som et 2,5 år har brukt 86 og 92 i over et år nå, og kan nok fortsette med 92 lenge enda. Så det stagnerer etterhvert. Du har ikke mulighet til å sende klærne til de som har kjøpt det sånn at det kan byttes til en størrelse større da? Hvis de bor i nærheten av den butikken?

Takk for godt svar! Har registrert dette at størrelsene er veldig forskjellig. Kjøpte noen bodyer av merket Jippi (babyshop ellerno?), men de var jo helt latterlig små i størrelsen! Jeg føler meg så frekk hvis jeg sender klær tilbake til giver, jeg (for ikke å snakke om at jeg ikke gidder å betale porto...).
Vi har mest kjønnsnøytrale klær, da, så vi får vel også spare noe til vi evt får nummer to :)
 
Vesla er 2 mnd til søndagen og jeg har funnet frem klærne i str 62 og begynt å vaske;) litt stort enda men snart må vi begynne med noe i 62 gitt:)
 
10 uker og bruker enda 50 begynte å bruke noe av det i 56 forrige uke, og regner med at vi pakker bort 50 om 1-2 uker :)
 
9 uker og har begynt å ta i bruk litt mer i 62 nå:) er fremdeles litt stort noe av det, men går gradvis over så er nok snart slutt på 56;)
 
6 uker og lagt bort 50 og begynt og bruke litt i 62, så 56/62
 
Haha. Når hun var 9 uker begynte vi litt med 62 og tenkte at nå er det slutt på 56. Men det stoppet litt opp og NÅ bruker vi mest 62 og hun blir 12 uker. Hehe 56 er fremdeles passe men må jo bruke 62 for har sååå mye fint. Hehe
 
62 er litt lite og 68 er litt stort :p 12 uker
 
Han blir 10 uker til mandagen og bruker str 62/68, mest i 68.
Brukt det nå i ca 3 uker :)
 
11 uker og passer best 62. Kan bruke noe 56 enda, og bodyer i 68 men de er veldig romslige.:) kan ikke bruke bukser og dresser i 68, det blir altfor stort.
 
Back
Topp