Klesstørrelse på barselgave

Jeg foretrekker først og fremst byttelapp! :p

Pleier å kjøpe barselgaver i str 62. Foretrekker å få gaver fra 62 selv også, man har jo som regel forberedt seg på å ha nok klær den første tida, og tør ikke gamble på at man får hva man trenger av andre.

Hender jeg snakker med folk som sier at det er frekt å forvente byttelapp, eller å bytte gaver man får, men der er jeg helt uenig.
Det er en fordel for alle parter at en gave kommer til nytte, selv om det innebærer at den er byttet. Det er vare tullete at en gave som noen har brukt (masse) penger på blir liggende ubrukt, både for giver og mottager.
 
46-50 med Vesla. Hun var prematur. Å vi hadde ikke noe som passet henne.

Til Knøtte var det i grunn det samme :p
 
Fikk en del smått (50/56), men det var helt overflødig da hun vokste over en cm i uka de første fire måndene, så det var bare 62/68 som ble brukt noe særlig. Av de som spurte hvilken størrelse vi ønsket oss, ba jeg om 74-86, det brukte vi lenge og fikk masse glede av :)
 
Jeg hadde kjøpt inn en del i 56 så jeg var sikker på å ha noe o starten, ville ikke være avhengig av hva vi fikk i gave. Og godt var det, for de første dagene etter fødsel var det overraskende mange som ga oss blomster og ikke klær ☺ Fikk en del klær av folk som kom på besøk etter hvert, og de kjøpte i str. 62 og 68, det var veldig kjekt ☺
 
62 og oppover. 50 passet aldri vår gutt og 56 passet bare et par uker
 
62 og oppover. Fikk så sykt masse klær i str 50 og 56 som vi ikke rakk å ta i bruk :/
 
Jeg ville helst ha hatt str 50 for alle sa til meg at det trengte jeg ikke noe særlig av, brukte den str i 8 uker, men fikk masse i str 68-74. Var veldig greie str og få i gave for har jo noe klær nå, men da anbefaler jeg og kjøpe litt i str 50 eventuelt 56 for det kan man bruke selv om det er litt stort :)
 
Var mest glad for 62. Det hadde vi minst av og brukte den str lenge.

Ellers måtte vi også ut og kjøpe masse i str 50 - for alle sa man ikke trengte det. Men det gjorde vi
 
62 og 68. Fordi de str kommer til å vare en stund:) også fikk vi om sommeren, enklere å bruke klær nå mot vinter:p
 
Back
Topp