Klesstørrelse på barselgave

Nesly

Juni 12s friske pust
Hvilken klesstørrelse foretrakk du å få til babyen i barselgave? Hvorfor
 
50 ;) syns alle kjøpte 62 til oss, det la vi bort og vipps så var det for lite :(
 
Vi hadde en avtale med mamma, at vi skulle gi beskjed om vi trengte noe i str 50. Det gjorde vi, så da fikkk vi det fra dem. Så for oss var det supert :)
 
62-68 nå når vi fikk andre. Er de str som varte lengst syns jeg. Med mindre vi fikk 50-56 i ull da. Det varte også lenge. Liker plagg som passer lenge
 
68-74. Hadde kjøpt så mye smått selv :p Da var det greit med litt større str syns jeg.
 
68 og oppover. Hadde fullt opp av de andre str.
 
Jo større jo bedre. Jentungen fikk str 98 når hu var 1 år og nå har vi glede av de klærne, syntes det egentlig var greit. Alle kjøpte 62 til oss så vi hadde utrolig masse av den str men nesten ingenting av de andre. Hadde ett ganske strikk system på hvor jeg la de større str og sjekker der hver eneste gang klærne må byttes til en større str.
 
Blir glad for alt.
Merker at mange kommer med 56/62 men har jo alltid en del liggende i 56.
Så syntes 62/68/74 er kjekke størrelser å få, da dette er noe jeg ikke kjøper inn før babyen blir født!
 
Til første hadde det vært str 50 da han var så liten da han ble født og brukte det lenge (selv om alle sa vi ikke trengte så mye i str 50 fordi han vokste så fort ut av det og vi endte med mye i str 62 og opp). Til lillebror hadde det vært greit med str 56 og opp fordi han var større ved fødsel og har allerede vokst ut av str 50
 
Lett blanding, fikk ulike str av samme person og greit da jeg sorterte de og la de klar;)
 
Glad for de fleste str.
Var ikke helt fornøyd med klærne fra min svigerinne da, for virket som om hun fant klær til sin 4 år gamle datter og gå til vår lille baby, så først nå 4 år etterpå kan hun bruke noe av det!
 
62 :) Fikk stort barn, så 50/55 holdt knapt i en liten uke :p
 
Jeg ønska meg 62 når babyen var født :p da han var svær :p
 
62/68 syns jeg er gull å få:)
Men denne gangen er jeg glad mange spurte etter fødsel hvilke størrelse de skulle kjøpe da han måtte ha 44 og vi hadde absolutt ingenting under 50:p
 
Hvis barnet er født når en skal kjøpe gaven, så spør mor hva de trenger til babyen, da vet fe hvilken størrelse barnet passer :) eller fikk vi mest i 62 og 68, så hadde satt pris på litt i 50 og 56 :)
 
  • Liker
Reactions: AG
Syns det var kjekt å få noe ho kunne vokse i. Men noe la jeg bort og kom på at jeg hadde det litt for sent. :p
 
Fra str 68 :) str 50 har jeg aldri klart å trykke på mine barn :p
 
Back
Topp