Kleint å gå til mannlig lege..

Mange år med fertilitetsproblemer og div har gjort meg fullstendig immun, her kan hvem som helst få se på hva som helst, nesten så hvis en tilfeldig nabo spør om å få se opp i mine private områder så kjør på :hilarious:

Fastlegen min er dame, men hun hadde tilfeldigvis en ledig plass da jeg flytta hit, var ikke mer avansert enn det. Så lenge de gjør en god jobb og kan faget sitt så spiller hverken kjønn eller hudfarge eller syltetøypreferanser noen rolle for meg :)
Hadde det sånn en periode etter alle undersøkelsene og ICSI jeg og. Men det har gått over:hilarious:
 
Hadde det sånn en periode etter alle undersøkelsene og ICSI jeg og. Men det har gått over:hilarious:
Ånei, det har jo vært så praktisk :p
Får håpe det blir her en stund til :p
 
Jeg tenker ikke over det. Har hatt samme fastlege i 20 år nå; en mann i slutten av 50-årene. Han er en av de mest populære legene i regionen, og jeg er veldig fornøyd med både medisinsk behandling og hvordan han ser meg som pasient og menneske. Blant annet tok han veldig godt vare på meg under graviditetene og jeg fikk mye mer ut av det enn å gå til jordmor.
 
Har ikke noe problem med mannlig lege, men synes innimellom det kan være litt kleint å gå til fastlegen min da vi har barn i samme klasse..
 
De siste 15 årene har jeg brukt fastlegen når jeg har tatt GU, han er en eldre mann. Han er mye flinkere enn de kvinnelige legene synes jeg. Han er mye mer forsiktig enn damene.

Han er god å snakke med om det er noe, han gir meg sykmld om jeg trenger det. Og henviser videre til MR om jeg ønsker det.

Flere andre leger her nede sender ikke pas på MR før alt annet er utprøvd, mange må grine seg til sykmld om de er dårlig..

Er glad jeg har en lege som tar meg på alvor.
Når jeg ber om en sykmld DA trenger jeg det..
 
Hadde det sånn en periode etter alle undersøkelsene og ICSI jeg og. Men det har gått over:hilarious:
Hos meg henger det ikke engang sammen med den prosessen, jeg har bare hatt så jøssenavns mange leger osv opp gjennom årene.
 
Jeg hadde desverre en kvinnelig lege som var vikar for min mannlige fastlege. Hun skulle ta min første celleprøve og sa "du vet aldri hva mannlige leger tenker når de ser mellom bena på deg, du er jo så ung..De eldre damene er jo så, men deg.. ".
Velger å tro at det var veldig uprofesjonelt sagt.. Men det var ubehagelig. Og det ødela en del. Frister lite å ta gyn. undersøkelser hos min unge mannlige fastlege (som er en helt fantastisk lege og ikke aner hva vikaren hans sa).
Det var fryktelig uprofesjonelt sagt. Hun var nok bare misunnelig:hilarious:. Jeg jobber tett med gynekologer, og vet at underlivet sees på som noe klinisk. Jobb er jobb. Jeg må i min jobb legge inn mye urinkatetere på både menn og kvinner, og vaske genitaliene sterilt til enkelte typer operasjoner. Tenker aldri over det på noen annen måte enn profesjonelt. (Og jeg har sett «alt»).
 
nei.. etter to barnefødsler med leger/sykepleiere av kjønn som sjekker oppi der så bryr det meg fint lite :p

Fastlegen min er en indisk mann som er 2 år yngre enn meg- veldig hyggelig og dyktig ;)
 
Beste leger jeg har vært borti er mannlige, så nei. Min forrige lege var kvinne, og jeg var IKKE fornøyd. Nå føler jeg at jeg blir tatt mer på alvor, og får den utredningen jeg trenger :)
 
Her var det mange og forskjellige svarxsmile9 Ser en har ganske ulike oppfatninger og erfaringer rundt dette med leger og kjønn :) Det hjelper på å lese at det er såpass mange som ikke bryr seg om de har mannlig lege og til og med foretrekker det...Det "normaliserer" det litt mer i tankegangen min, og jeg får en påminnelse om at det tross alt er ganske vanlig å gå til lege av det motsatte kjønn...Jeg er litt "privat" og sjenert av meg, særlig når det gjelder ting som har med kropp og helse å gjøre. Og det å skulle snakke om det og og vise sine "svakheter" til en mann gjør det ikke akkurat bedre:laughing002:laughing002Men, som det skrives her: de er profesjonelle og mange av de mannlige er bedre å gå til enn kvinnelige....Håper jeg får gode og positive opplevelser/erfaringer med å gå til han som jeg har nå :) Satser på det går fint :)
 
Synes det har vært litt spesielt med mannlig lege og gynekolog spesielt, men det har gått fint. Bare jeg som legger "stygge" tanker til jobben de gjør, selv om de helt sikkert ikke kunne brydd seg mindre :)
 
Har en lege som blir heitere med åra :hilarious::hilarious::hilarious: men altså jeg syns ikke det er kleint i det hele tatt. Alltid likt menn bedre som lege.
 
Synes ikke det er flaut. Men tar alltid gu hos gynekolog.
Har ikke noe problem med unge leger, verken gutter eller damer. Men synes ofte de eldre er mer rutinert, de vet gjerne mer hva de skal gjøre.
 
Vil helst ha kvinnelig fastlege om jeg kan velge, men var fornøyd med den mannlige jeg hadde tidligere også.
 
En lege er først og fremst en lege, så kommer mann/kvinnerollen diltende etter som en skygge. Tenker jeg :D

Hadde en kvinnelig fastlege som var lite empatisk og som i tillegg var veldig hardhendt også. Grøsser bare av tanken. Etter det betydde ikke kjønn like mye for meg.

Har en mannlig lege som er real og lett å forholde seg til. Men pga den forrige fastlegen tør jeg ikke ta gu hos fastlege mer. Går til privat gynekolog som er suveren.
 
Så lenge vedkommende er utdannet lege eller whatever, og vet hva han gjør så bryr jeg meg ikke om det er han/hun/det/den...
 
Back
Topp