Klart?

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Begynner det å bli klart i hjemmet nå?
Er alt på plass, oppmontert å klart til bruk? :)

Her står alt på loftet enda.
Vi har ikkke tatt ned senga å montert den enda.

Jeg har ikke rukket å se over barneklærne for å finne ut hva vi mangler.

Har faktisk lakt klar 2 bukser og noe undertøy til å pakke i fødebagen men ikke pakket noe enda.

Kjenner jeg går å tenker litt på dette nå men samtidig orker jeg ikke å stresse med det :P haha

sendt fra Note 3 - sengekos

Barnesenga og vogga er klar. Klær er på plass av det jeg har, det ligger et lass med arveklær hos svigermor som jeg skal gå igjennom når vi skal dit. Vogna må hjulene fikses, men den står klar i kjelleren så mannen min kan se på den. Resten av baby tingene har jeg satt oppi reisesengen i kjelleren for å få oversikt.

Vi har ikke fikset til noe babyrom ennå, men nå skal jo babyen sove med oss en god stund før vi flytter hun over på eget rom.

Vi mangler bilsete, så neste gang vi er i en storby skal vi få kjøpt det. Vil helst se det før jeg kjøper det, tar ikke sjans å kjøpe gjennom nettet hvis jeg blir misfornøyd.

Så i grunn tror jeg at vi har nokså god oversikt.

Har vaska alt av kle og utstyr + pakka bagen t beibien og laga klar vogn og bilstol.
No sitte eg å manne meg opp t å ta ein dusj, for så å mala voggo og sprinkelsengo.
Helde på å leita meg grønn ette innlegget og trekket t baby seat så ska v på tripp trapp stolen, veit eg har vaska da for mannen lurte på om da høyrte t bilstolen når da hang t tørk, men kor svarte e da blitt av da????
Har EIN potensiell plass igjen å leita, og da e i kottet under trappo, der på eg flytta på et par ting for å komma t, så har ikkje hatt ork endå...

Her er det meste på stell.
Vogna er klar.
Bilstol med base er montert.
Babyrommet og vuggen inne på vårt soverom er oppe og går, lekegrinda er på plass i stua. Stellebordet er oppe på badet, tripptrapp stolen er på plass ved kjøkkenbordet og alle klær, sengetøy og andre tekstiler er vasket.
Fødebaggen begynner å bli klar, bare et par småting igjen.
Det eneste vi mangler nå er madrass til vugga, badebalje (skal hente etterpå), litt basic (et par luer og strømpebukser, helseteppe) og litt til å ha i stellebordet :) :)

Tror jeg har det jeg trenger, men ingenting er satt opp, funnet fram eller vasket:P

Sent from my iPhone using BV Forum

Senga står på rommet, men har ikke blitt skrudd sammen enda. Vugga står nede i kjelleren.. har funnet frem en del nøytrale klær, men har ikke sortert dem etter str..
Vi har alt fra før, så tror ikke jeg mangler noe annet enn litt klær og en sengekant :)

Alt er så og si klart :) mangler å kjøpe bleier, vaske gamle vogna som vi skal bruke ekstra, få inn bilstolen og pakke fødebag :)

Bra jeg ikke er alene om å ha alt oppsatt å klart.

Vasker dere trekkene på bilstolen? :) Kom til å tenke på det nå når jeg sitter på loftet å går igjennom klær etter storesøster ;) Hun gjikk i mye blått og grønt ;)

sendt fra Note 3 - sengekos

Det meste er klart og montert.

Har igjen å ta ned bilstol og vognbagen fra loftet og vaske det og prøve å huske hvor jeg har gjort av stellebagen :p

Tror sambo stresser mer med fødebag enn meg for han er redd for å måtte pakke :p så skal få pakka den en dag ;) begynt å finne fram litt da!!

Det er nå jeg kjenner at det er kjipt med leiebolig.. Vil jo gjerne kunne innrede barnerommet før fødselen, men vi får ikke lov til å male engang :( (trepanel er heslig)

her er alt utstyret i hus, alt av klær og sengetøy er vasket, og fikk pakket ferdig fødebagen i går:) ikke helt ferdig med barnerommet, men stresser ikke med det, da hun skal sove med oss de første månedene

Mangler å skrive liste til samboeren om hva han skal huske før vi drar på sykehuset og stellematte, ellers er alt annet klart :)

Har vasket dundyna, for den snublet jeg over i helga.. Ellers står alt lagret og stablet på loftet etter de eldste, og noe må nok kjøpes nytt.. Stresser ikke, men har begynt å lete litt etter laderen til videokameraet , den har visst bytta plass.. Men 4 uker igjen , så kommer i mål :)

Ingen ting er klart, alt babystæsj og nesten alt av våre klær/ting ligger nå i esker klar til flytting.
Vi må bare få kjøpt bilstol og sprinkelseng, så er vi der :)

Nesten ingenting er klart å det er bare 24 dager til termin. :-P vel.... Stresser ikke litt engang. Far får fikse det som trengs når jeg ligger på sykehuset hvis ikke vi får fikset alt før den tid :-PP

Nå er vognen straks på plass, seng og lekegrind er skrudd opp og klart til bruk. Stellebord er på plass. Alle klær er vasket, brettet og ligger i skuffer og skap. Bilstol + bilstolpose i hus. Vognpose er under kontroll. Senga står ferdig oppredd på vårt rom siden det er der han skal sove den første tiden. Mistenker at jeg kommer til å skifte på den og vaske sengetøy nok en gang før fødsel ;) Barnerommet er ikke helt klart da. Det ble plutselig en oppbevaringsplass for våre klær :/ Samt massevis av leker og annet babyutstyr som vi ikke har satt fram. Skal få en orden på det før lillegutt melder sin ankomst :) Kjenner at jeg plutselig har fått litt mer energi, så nå skal det bli fart på sakene! ;)
Mangler litt småting som ei ekstra dyne, tåteflasker, badebalje, stellematte til stellebordet, litt flere håndkler, div stelleting som kremer/oljer ol, ekstra sett med laken, uro til seng/lekegrind og babycall. Men det blir visst babyshower om 14.dager og de har spurt hva vi trenger, så får se hva vi får der :) Resten får vi kjøpe etterpå. Føler jeg har roen altså :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Nesten ingenting er klart å det er bare 24 dager til termin. :-P vel.... Stresser ikke litt engang. Far får fikse det som trengs når jeg ligger på sykehuset hvis ikke vi får fikset alt før den tid :-PP

Ja vet du, det går helt fint det også ;) Med førstemann var alt i hus og klart flere mnd før tassen kom. Jeg gikk å kjedet meg den siste tiden og vasket babytøy på nytt bare for å ha noe å gjøre ;) Denne gangen er det noe mer avslappet. Det meste av utstyret har vi jo hatt stående, så det er bare vasket eller pusset opp. De småtingene vi mangler er det ingen krise med. De får vi i verste fall kjøpe på butikken på vei hjem fra sykehuset ;)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Back
Topp