Klargjøring.. er det bare meg ??

Er det bare meg ? :bag:

Har plutselig den siste uken eller de to siste ukene fått ett akutt behov for å begynne å ha alt klart til baby kommer.. ønsker å få vasket klær klar.. finne frem bilstol og vogn.. og ellers bare gjøre alt som må gjøres i huset før baby skulle komme.. gjerne småpirk med huslig ting også, som å fikse en ny hylle eller få ryddet skikkelig i et rom :facepalm:

Kjenner også skikkelig for å snart begynne å få pakket fødebaggen enda jeg bare er 29+4 :playful:

Å kjenner meg stressa for å bli ferdig med alt jeg prøver å skal strikke klart til babyen :woot:
Ikke bare deg.
Vil helst ha alt klart. Nå har jeg hvertfall enten bestilt alt eller fått alt i hus, så får vi sette ting sammen litt etter litt. Bare det å ha alt i hus eller underveis hjalp for meg. Vasket alt sengetøy, klær, gulpekluter osv.

Har til og med pakket fødebagen eller, den er ikke helt klar da, men jeg tenkte å gjøre det lettere for mannen min om jeg plutselig må legges inn eller føder og han må komme med kofferten min på barsel/observasjon

Vi har satt opp stellebordet igjen, og i den ene skuffen har jeg puttet tingene til lillesøster. Har lyst til å montere bedsidecriben snart, bare for å være heeelt sikker på at vi har alle delene. Klærne får seg nok snart en vask, selv om de sikkert blir vasket både en og to ganger til før fødsel. Da får jeg i hvert fall vasket vekk det som måtte være igjen av farge og kjemikalier etc. Skylder på det :hilarious:

Her om dagen fikk jeg det for meg at jeg måtte shine hele huset, så nå har jeg skrevet ned alle tingene jeg vil ha gjort før hun kommer på små lapper og lagt de i en skål. Trekker en om dagen og gjør det som står på lappen. Har ikke kropp til stort om dagen, så ting går i snegletempo :dead: Skulle gjerne ha hatt alt klart, og gjort alt på en gang så dette er et greit kompromiss med meg selv.

Har også vanvittig mye jeg har lyst til å strikke før hun kommer, men er redd for å ikke ha tid til alt :nailbiting:

Så godt å høre at det ikke bare er meg, begynte å føle meg skrullete som sitter med slik klargjørings behov :bag:
Men skal sies at jeg holder meg litt i tøylene også.. koser meg med å planlegge hva som må gjøres.. har også skrevet ned alt til fødebaggen om jeg har kommet på, så i fall noe skulle skje så vet sambo hva han må pakke til meg :playful:

Har jo heldigvis det meste etter storebror.. Men kjenner jeg gleder meg stort til å skal få vaske klær og legge på plass.. Ja først må jeg kjøpe en ny komode så klærne går en plass å ligge:playful:

Ja, egentlig. Savner å gå i butikker å kikke etter ting til lillebror, slik som vi gjorde med storesøster! Finne den perfekte vognpynten for eksempel :p
Kjenner også på dette selv.. føler alt av butikk gåing blir et mas denne runden og ønsker jo minst mulig å utsette meg for noe i disse tider .. Å det blir liksom ikke det samme å sitte å se på nettet :sorry:

Vi har satt opp stellebordet igjen, og i den ene skuffen har jeg puttet tingene til lillesøster. Har lyst til å montere bedsidecriben snart, bare for å være heeelt sikker på at vi har alle delene. Klærne får seg nok snart en vask, selv om de sikkert blir vasket både en og to ganger til før fødsel. Da får jeg i hvert fall vasket vekk det som måtte være igjen av farge og kjemikalier etc. Skylder på det :hilarious:

Her om dagen fikk jeg det for meg at jeg måtte shine hele huset, så nå har jeg skrevet ned alle tingene jeg vil ha gjort før hun kommer på små lapper og lagt de i en skål. Trekker en om dagen og gjør det som står på lappen. Har ikke kropp til stort om dagen, så ting går i snegletempo :dead: Skulle gjerne ha hatt alt klart, og gjort alt på en gang så dette er et greit kompromiss med meg selv.

Har også vanvittig mye jeg har lyst til å strikke før hun kommer, men er redd for å ikke ha tid til alt :nailbiting:

Så lurt med å legge lapper i en skål å trekke, tror jeg blir å stjele den idéen. Har heller ikke kropp til å ta alt i ett.

Mangler kun seng og stellebord, resten av utstyr har vi spart från storebror. Men nu har vi tatt fram alt og begynner se over tingene og om det er noen småtteri som mangler. Venter med klesvasken og ordne babysengen med tøy til juni. Men vi tog og pakket ferdig fødebagen allerede før og ha det klart, mannen ville ha det på stell ☺️

Hehe føler jeg er i tidligste laget med alt jeg da barnerommet har vært nesten ferdig fikset de siste 4 ukene, ihvertfall. Mens barneklær e begynte jeg å vaske for 2 uker siden. Uke 30 nå, men det har bare vært kos hele veien å fikse til knøttet ❤️ mangler i grunn ganske lite, og bleier, våt- og tørr servietter +++ er alt på plass Jo! Badebalje og slik "nyfødtsete" til det: noen som har anbefalinger? ❤️

Hehe føler jeg er i tidligste laget med alt jeg da barnerommet har vært nesten ferdig fikset de siste 4 ukene, ihvertfall. Mens barneklær e begynte jeg å vaske for 2 uker siden. Uke 30 nå, men det har bare vært kos hele veien å fikse til knøttet ❤️ mangler i grunn ganske lite, og bleier, våt- og tørr servietter +++ er alt på plass Jo! Badebalje og slik "nyfødtsete" til det: noen som har anbefalinger? ❤️
Er så koselig å stelle i stand, jeg er nå i uke 31 og har så smått begynt litt jeg også! Kjekt å føle at man koser seg me det, og ikke stresser med det noen uker før termin:love017

Iforhold til badebalje, så vil jeg anbefale stokke flexibath. Det kan legges sammen når det ikke er i bruk, og tar dermed liten plass på badet:) Vi kjøpte nyfødsete som hørte til, men det ble veldig lite brukt, da vi syntest det var lettere å holde ungen selv. Så kommer nok ikke til å bruke nyfødsete til lillebror heller:)

Uke 33 idag og har gått igjennom babyklær etter storesøsken... Enda god ting jeg ikke fikk solgt Det videre... For ser ikke ut som jeg trenger å handle noe særlig de første månedene klær veien..
Kjøpt to nye sett da!
Så er det å få det på et kort program i vaskemaskinen... Ligget noen år i boks..
I mitt hodet har jeg god tid til det enda. Men dette er et stort steg for meg å ta. Ettersom jeg ble englemamma i 2013 har alt forberedelser vært vanskelig å gjøre...

Kjenner meg virkelig igjen i dette. Er i uke 30 nå å har skrevet liste over hva jeg skal gjøre. Har begynt å gå gjennom klær fra storebror (skal vaskes om noen uker når jeg får kommoden på plass), fant frem bilstoler og skal vaske vogn og vippestol i juni. Har hentet gratispakkene, og har fått bestilt litt småting som jeg ikke hadde til storebror

Kjenner meg også veldig igjen! Jeg fikk endelig begynt i helgen (er 33+1 i dag), med å vaske alle de aller minste klærne, sette sammen sprinkelseng osv. Jeg har akkurat solgt leiligheten min og skal ha overtakelse på den to måneder før jeg overtar ny leilighet, så skal bo hos mine foreldre i mellom. Men var der i helgen og fikk startet å ordne, såååå koselig :love7 Og kommende mormor hjalp til litt, tror hun syns det var koselig også. Og ellers har jeg strikket en del i det siste :love2

Akkurat flyttet i ny leilighet, så såvidt kommet ut av esker og sekker her.
Kjenner jeg har veldig lyst å få på plass alt tidlig, i tilfelle jeg blir enda mindre mobil enn jeg er nå pga bekkenet, eller at lille skal komme tidlig
Hver gang jeg forsøker å gå på butikker å handle, får jeg litt hetta og bare går ut igjen så og si med en gang er litt overveldende tror jeg. Føler egentlig at jeg ikke har noe peiling på hva jeg egentlig må ha på plass før lillesjefen kommer, er jo 20 år siden sist, og husker ikke så mye av hva jeg styrte med i forkant da har iallefall vogn på plass, så satser jeg på at det faller på plass etterhvert her

Er så koselig å stelle i stand, jeg er nå i uke 31 og har så smått begynt litt jeg også! Kjekt å føle at man koser seg me det, og ikke stresser med det noen uker før termin:love017

Iforhold til badebalje, så vil jeg anbefale stokke flexibath. Det kan legges sammen når det ikke er i bruk, og tar dermed liten plass på badet:) Vi kjøpte nyfødsete som hørte til, men det ble veldig lite brukt, da vi syntest det var lettere å holde ungen selv. Så kommer nok ikke til å bruke nyfødsete til lillebror heller:)

Det var et godt innspill med nyfødtsete og sammenleggbar badebalje! Dette skal jeg søke opp øyeblikkelig! Tusen takk ❤️

Det var et godt innspill med nyfødtsete og sammenleggbar badebalje! Dette skal jeg søke opp øyeblikkelig! Tusen takk ❤️
Er også selv kjempe fornøyd med dette og anbefales på det sterkeste ;)

Men vi brukte heller ikke det sete som kan brukes i den flexbaljen fra stokke.. følte det ble lettere å bare golde baby selv :happy:

Kom nettopp på at det er 8 uker til jeg reiser til sykehuset og kommer ikke hjem igjen før baby har kommet... fikk litt panikk over det som gjenstår :hilarious:

Back
Topp