Klargjøring av klær og utstyr

Hei! Føler meg litt vill i utstyrsjungelen, men jeg lurer altså på hva man kan ha i vognen? Vi har en simo kombivogn og en maclaren xt techno paraplytrille til byturer. Har fått et deilig lammeskinn med hull til stropper og slikt som man tydeligvis kan bruke i vogna. Har også fått en urban voksipose. Hva burde brukes gil soving? Trenger man da dyne? Vi har ikke bil, slik at framkomstmiddelet rundt om kring vil være paraplytrillen tipper jeg. Er det da lurt med dyne til den eller en vinterdress til mini når man går tur til butikken osv? Føler meg litt forvirret i denne jungelen av ting :woot:
Jeg ville nok i utgangspunktet ikke brukt trillen utendørs til nyfødt om vinteren (litt klimaavhengig, men hadde nok tenkt likt i hele Norge)
Ville hatt babyen i bag, mye lunere. Voksipose eller dyne er jo litt smakssak, sikrer jo at det ikke blir noen glipper hvor det kommer inn kald luft med pose. I en trille/sportsdel er det helt klart best med pose, blir lett utett med dyne.
Lammeskinn under evt pose er jo litt temperaturavhengig, men vinterstid ville jeg nok satset på det (må bare prøve seg litt fram der.
 
Hvilket vaskemiddel og evt. tøymykner bruker dere? Bruker dere ullvaskemiddel fritt for parfyme også?
Jeg bruker neutral til alt her i huset som ikke er ull. Til ull bruker jeg Milo parfymefri. (ikke vanlig milo)
 
Har kjøpt dyner og sengetøy på KID. Sengetøyet er vasket.
Men vasker dere dun-dynene også før bruk? Eller er det ikke nødvendig?
 
Har kjøpt dyner og sengetøy på KID. Sengetøyet er vasket.
Men vasker dere dun-dynene også før bruk? Eller er det ikke nødvendig?

Jeg gjør i hvert fall ikke det :) For min del blir det litt hysterisk, den har jo dynetrekk rundt.
 
Har kjøpt dyner og sengetøy på KID. Sengetøyet er vasket.
Men vasker dere dun-dynene også før bruk? Eller er det ikke nødvendig?
Jeg har gjort det.
 
Har kjøpt dyner og sengetøy på KID. Sengetøyet er vasket.
Men vasker dere dun-dynene også før bruk? Eller er det ikke nødvendig?
Jeg vasket fiber dyna. Ikke kjøpt noe ull enda. Tror nok jeg bare ville ha luftet den godt.
 
Har dere handlet inn febermåler, smertestillende å sånne ting?
 
Jeg gjør i hvert fall ikke det :) For min del blir det litt hysterisk, den har jo dynetrekk rundt.

Jeg har gjort det.

Når det var nytt luftet vi det bare [emoji4]

Jeg vasket fiber dyna. Ikke kjøpt noe ull enda. Tror nok jeg bare ville ha luftet den godt.

Takk for svar! Tenker vi bare lufter da. Har lufta dem noen dager inne allerede [emoji5][emoji1360]
 
Tenker jeg skal begynne nå når barnerommet er ferdig. Venter bare på nye lister som må monteres.
 
Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å begynne med det før de siste 3-4 ukene før termin, kanskje når jeg begynner permisjon. Men jeg ser jo an formen litt.

Vi har oppvarmet vaskerom med veldig god ventilasjon og tørketrommel så tørking er ikke noe problem uansett årstid.

Det skjedde ikke, da. Jeg er 30+0 i dag og sengetøy, håndklær, kluter, smekker, tepper og nesten alt tøy er ferdig vasket :hilarious:
 
Det skjedde ikke, da. Jeg er 30+0 i dag og sengetøy, håndklær, kluter, smekker, tepper og nesten alt tøy er ferdig vasket :hilarious:
Snart ferdigvasket her også. Tenkte bruke helgen til å legge på plass i kommoden samt å henge opp stellebord på badet. Spennende å se hvor mye vi får plass til i hyllene der.
 
Vi var på loftet til svigers for å hente klærene som storesøster har brukt :)
Så jeg skal se hva vi kan bruke av det til lillesøster i kveld tenkte jeg :).
Vasker det nok ikke før i november (planer om å flytte i nov/des)
 
Back
Topp