Klargjøring av klær og utstyr

Lambi_tt

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Marshmallows2021
Lurer litt på når dere tenker å starte med dette? Holder jo på med barnerommet nå om dagen, men tenkte mer på vasking av klær, dyner og tepper osv. Har vasket over noe arvetøy en gang. Sjekket for flekker og kloret. Ikke gjort noe med nye innkjøp. Tenker det er lettere å få tørket godt nå og utover en stund enn i november og kulda
 
Lurer litt på når dere tenker å starte med dette? Holder jo på med barnerommet nå om dagen, men tenkte mer på vasking av klær, dyner og tepper osv. Har vasket over noe arvetøy en gang. Sjekket for flekker og kloret. Ikke gjort noe med nye innkjøp. Tenker det er lettere å få tørket godt nå og utover en stund enn i november og kulda
Har vasket mye av klærne vi har arvet, samt et teppe vi har fått. Har også tørket over kommoden, vasket dynene og trekket til kjøkkenstolen (babysete til tripptrapp).

Men det er MYE igjen å vaske, spesielt en hel skuff med tøybleier. De nye tøybleiene bør jo vaskes i g tørkes minst 2-3 ganger før bruk. Heldigvis er det meste brukt, der holder det med en vask.

Har heller ikke kjøpt laken og sengetøy enda. Så det må også kjøpes inn og vaskes.
 
jeg har i utgangspunktet ikke tenkt til å begynne med det før jeg går ut i permisjon, da jeg føler at ting blir støvete om det skal ligge lenger. Men det er kanskje lurt å begynne før? Det som er kjøpt brukt, er alt renset, med unntak av bilstolposen :) Det som er nytt må vaskes, men har heldigvis tørketromel, så går jo fort for det som kan kjøres der :)
 
Jeg har så smått begynt. Kjenner at ting må tas i et rolig tempo og da tar det tid.
 
Har termin 1.des og tenkte begynne nå fremover.. har fått kommode og skap i hus så :)
 
Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å begynne med det før de siste 3-4 ukene før termin, kanskje når jeg begynner permisjon. Men jeg ser jo an formen litt.

Vi har oppvarmet vaskerom med veldig god ventilasjon og tørketrommel så tørking er ikke noe problem uansett årstid.
 
I min familie har ingen født senere enn 3 uker før termin. Har ikke den beste helsen så skulle barnet komme før så ønsker jeg å være klar og ikke bruke masse energi på vasking den første tiden.
 
Har sortert klærne etter kommende storebror, og ligger i stellekommoden. Mangler å vaske det, det tar jeg i okt/nov. Seng og sengeklær blir nok satt opp romme vårt i slutten av oktober. Stelleprodukter blir vel også kjøpt i samme periode.
 
Gjør nok ikke noe særlig før permisjonen tror jeg. Skjer det noe før den tid ordner det seg alltids. Har klær og utstyr etter storebror i hus, så det er jo bare snakk om å finne fram og vaske det som er aktuelt.
Må prioritere å komme igang med oppussing av soverom utover høsten nå.
 
Har ikke begynt å vaske klær enda, men tenker å ikke vente altfor mange ukene før de får en vask. Har ikke kjøpt seng, kommode, sengetøy, gardiner eller noe enda, og kjenner på at det bør handles snart så det er klart.
 
Vogn står klar. Er lagt trekk over, så den skal nok ikke støve ned.
Vugga pynta vi når eldste storesøster var sammen med oss i sommer. Der blir sengeklær skylt opp igjen før lille kommer.
Vi gikk også gjennom klær mens hun var her. Greit å la henne ta del i litt.
Noen klær er vasket og lagt i kommode.
 
Har gått igjennom klær fra storebror som lille skal overta, noe har jeg begynt å vaske og lagt i kommode.. har skikkelig bekkenløsning så må begynne tidlig med alt og ta litt og litt [emoji4]
 
Tar litt og litt omgangen. Småen har nettopp begynt i barnehage, så nå tenker jeg å starte smått med forberedelsene. Har ikke så stor plass, så jeg må rydde klesskapet og legge bort klær fra storebror. Har såvidt kjøpt klær til lillebror som kommer, så tenker egentlig å bare vaske alt samlet litt før termin. Men har mye rydding i skaper og gjøre plass i boden, grundig vask av ting og rom, og slike ting.
 
Nå tror jeg alt vi så langt har fått i hus er vasket og tørket. Inkludert trekk til stol, voksi-pose, bilstolpose, tøybleier og en del klær.
 
Har termin i slutten av november og har vasket 2-3 maskiner. Har mye igjen å vaske, men tar det litt etter litt. Gjenstår også litt å gjøre på barnerommet, men det skal samboeren ta seg av (mangler gulvlister, vinduslister + skal male vinduskarmen først) :)
 
Skal hive den i maskina, så tromler jeg den etterpå med tennisballer til den er tørr.
Vi har en voksi-pose til bilstolen, den har jeg tatt i vaskemaskinen. Og så tromlet med tennisballer etterpå.
 
Føler det er skikkelig ork å skulle begynne å vaske klærne osv.. Har utrolig mye arveklær etter storesøster og flere kusiner..
 
Back
Topp