Klargjøring av huset.

Det merkes at det skal bli godt å få huset for meg selv et par dager.

Selv om mye av dagen i morgen går bort på kjøring og handling og fysioterapeut og vips skal vel ungene hentes... Men fredag bør jeg i alle fall få jobbe og hvile i fred.

I dag har jeg ikke sovet enda, og det merkes på tålmodigheten...
 
Så flink du har vært! Klapp på skulderå :) Må bare passa på at du tar nok pausar så du ikkje slite deg heilt ut <3 Viktig viktig!
 
Bare at. Pokker. Vi får ikke bilen fra verksted i dag. Eller imorgen. I morgen skal han ringe med estimat på hvor dyrt det blir, for de måtte gjøre en del annet før de kunne gjøre det de skulle gjøre i går kveld. Det endrer på friheten jeg skulle ha til å kjøre. Og blir sikkert dyrt. Gøy...
 
Denne:
5374700ebdbb566d4b61bd072a731fc0

Har blitt til denne:
6c25932993b8135f035785662aa05c94
Så flink!! Ikke dårlig det der :)
 
Kossen e formen i dag? Sikkert ikkje hørt noe om bilen ennå, håpe det ordne seg :)
 
Jeg ba verkstedet ringe mannen, men hører vel fra ham når han har hørt fra dem, verkstedmannen skulle sette seg ned og lage prisoverslag til oss i formiddag. Så da hører vi vel fra ham utpå dagen.

formen min er... litt sliten, og bekkenet merker at jeg styra mer og lå mindre på sofaen går enn vanlig.

Har sykt barn hjemme i dag også, denne gangen er det storebror, men han er ikke kvalm lenger og har beholdt frokosten, så jeg skal bare gjete ham gjennom å gjøre leksene til i morgen, lese litt mer, oppfordre ham til å regne litt matte på pc og ellers får han styre seg selv egentlig

Så jeg skal fortsette på prosjektet mitt på badet (det GÅR virkelig ikke fort meg meg altså, det har jeg ikke kropp til, i tillegg til at jeg tar løs på de rommene hvor det er mest å gjøre, stue, kjøkken og ganger er mer snakk om overflaterydding, det VAR tross alt ryddig her før helga, men bad og soverom der er det snakk om større prosjekter, endring av tingenes tilstand.
 
Blæ, dette går ikke fort nei. Ei uke med syke barn merkes på kroppen, og på huset. Fått vasket en del gulv da, og toalettet har vel aldri vært renere...

Bilen, den får vi ikke før om et par uker og det blir dyrt. 40 000, minst. Mer dersom enda en dings er ødelagt, det vet de ikke før de har bytte dette og prøvd å rense den. Det får bare gå sin gang.

Huset.... Huset må jeg virkelig få gjort noe med.

Men kombinasjonen "jeg har vondt i symfysen før jeg har stått opp" og "jeg skal skaffe kalendergaver i dag" tyder ikke på at jeg orker så veldig mye mer.
Men det trengs. Virkelig. Mannen tar i et tak og får gjort mye, men selv om han er min helt så er han ingen superhelt som gjør ting fortere enn du kan se, han er et menneske.

Huset generelt skal vi klare å få tatt, det er jo ikke så lenge siden det var ryddig og rent, det har bare grodd til, på et vis.

Problemet er soverommet vårt, som nok er et helt helgeprosjekt for to i seg selv.

Vi kan ikke bruke helga både på soverommet og på huset...

Mamma har tilbudt seg å komme på mandag, mulig det blir sånn. For jeg ser ikke helt mål på dette.
 
Fått i hus kalendergavene i alle fall.

Mannen har begynt på kaoset på soverommet. Nå ligger jeg på sofaen mens han lager lunsj. Så får vi legge en slagplan for resten av dagen
 
Det er langt fra godt nok.

Jeg har sortert noe klær på soverommet, men mye igjen. Også sovna jeg på sofaen

Får se om jeg får laga til advent ettet middag, tror jeg, mannen lager pizza. Dagen har gått fort...
 
Det er langt fra godt nok.

Jeg har sortert noe klær på soverommet, men mye igjen. Også sovna jeg på sofaen

Får se om jeg får laga til advent ettet middag, tror jeg, mannen lager pizza. Dagen har gått fort...

Mye mer enn her! Joda, adventsstaken på plass men det var vel det. Formen er ikke til å skryte av :p
Lykke til videre!!
 
Hva er det jordmor ser etter? Er det en slags sjekkliste ? Syns det virker som om du Gjør en god jobb :)
 
Jordmor ser selvsagt ikke etter om vi har tørket støv og satt rem lilla lys, det dreier seg om vår egen trivsel.

Jordmor skal vurdere om vi kvalifiserer til hjemmefødsel, det gjør vi, sånn helsemessig, og at vi aksepterer at selvsagt drar vi til sykehuset dersom jordmor underveis råder oss til det. Det med badekaret handler vel mest om at jeg er usikker på om det er så lett å få plass til meg oppi, jordmor en plass hun kan ta mot babyen, og mannen et sted så han kan hjelpe meg, rett og slett fordi badet vårt er så trangt.

Og rydding av soverom, fordi det ser grusomt ut, og resten av huset fordi... det trengs. Og man liker ikke vise frem huset sitt til fremmede når det er rotete og liksom ikke ser så bra ut.
 
Jordmor er nå bedt om å se om hun finner en annen dag, for tirsdag morgen er litt i kjappeste laget når vi har en sjuåring med omgangssyke som ikke slipper taket, han har nå karantene til tidligst mandag kveld. Denne smitten vil gi neppe ha med seg på fødeavdelingen hvor hun jobber...

Jeg skal nå helst likevel lage advent her i kveld før jeg legger meg. Sånn siden det jo er advent. Og det er kos for oss. Men det ble brått utsatt litt da vi altså måtte vaske gulv og gutt og bytte på senga....
 
Ikke fått svar på når jm kommer, i morgen en annen dag, karantenen går ut i kveld, guttungen er heldigvis frisk ser det ut til.

Det har jo tatt på og generert andre oppgaver, så huset er liksom ikke helt ryddig enda, men det kommer seg litt etter litt.

Jeg har laget meg ei lang liste for i dag (for mannen også i kveld da) sånn at her er greit dersom hun likevel kommer. Og kommer hun ikke rekker vi fikse litt mer og dessuten ha det koselig for oss selv.

Må dessuten ordne kalenderene til ungene i kveld når de er i seng (siden jeg har storebror hjemme i karantene i dag kan jeg ikke gjøre det på dagtid)

Jeg får vel bare gyve løs på lista...
 
Tidenes mest effektive måte å rydde badet (noe klær og en kommode, egentlig fort gjort) er å legge seg til å sove på gulvet, sant?

Bare få ryddet dette her, så skal jeg vaske hele badet. Området rundt toalettet er vasket flere ganger i døgnet, men vaske hele badet.
 
Gjør mye, fullfører ingenting, så får ikke stryke noe fra lista...

Har satt opp julekrybbe. Og tømt oppvaskmaskin. Gjenstår litt på å kalle spisebordet ryddet, litt på å kalle badet ferdig og så videre...

Badet nå.

Dusj og badekar er tatt, toalett (vel og merke tatt jevnlig siste uken. Men må som vi er ferdig med omgangssyka vil jeg ta det en gang til) og vask/speil gjestår, og fortsatt å rydde av den kommoden jeg skulle ta i formiddag...

Ok, til angrep, greit å få stryke ting fra lista, ikke bare begynne på alt mulig sånn delvis.... Litt lett for å gjøre det, nemlig.
 
Det ble brått ganske lang pause, neseblod er det mannen som er god på å stoppe, ikke meg. Guttungen er mye plaget med det, og smartingen piller seg i nesen, så setter det igang igjen....
 
Og Jepp. Siden vi ikke er o karantene lenger enn til i kveld kommer hun som avtalt i morgen formiddag. Just jeep up the good work.

Snart kommer vel mannen hjem med vår datter, så blir det middag også fikser vi resten av huset sammen. Bare ikke jeg kollapser etter mat sånn jeg pleier. Det har vært litt unntakstilstand her med syke unger i over ei uke,nemlig,
Og det synes
 
Back
Topp