Klargjøring av huset.

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ikke for baby eller jul i første omgang, men på tirsdag kommer jordmor på hjemmebesøk for å vurdere mulighetene for hjemmefødsel.

Et kaosbad som er tiltenkt rollen som "fødestue" må følgelig ryddes. Litt ekstra grundig helgevask er vel også greit.

Her har vi kommoden som skal fungere som stellebord, på tide å tømme den og organisere alt rotet som har samlet seg. Klesvasken er på etterskudd, særlig ettet denne helga med to julebord og en datter med omgangssyke, så nå skal vaskemaskina få kjørt seg, og jeg skal sortere klesvasken i de kassene jeg har til slikt på vaskerommet.

I tillegg er det jo fint om resten av huset er ryddet, det meste står på planen til helga uansett, men litt ekstra. Og så er det soverommet vårt, som alltid er der vi ender med å sette det vi ikke har plass til. Det må vekk, for det blir jo også en del av opplegget med fødsel.

Denne tråden for motivasjon, fremdrift (forvent velsig sakte fremdrift, jeg er sykemeldt for bekkenløsning så jeg trenger mye tid på sofa og lite fysisk jobb, og jeg sover dessuten en time eller to på dagtid. Og har en datter i karantene hjemme i dag, fysioterapeut og kalendergaveshopping i morgen etc, samt at huset skal pyntes til advent også.) rapportering og gjerne at dere heier eller maser om dere gidder :)
 
Har troa på deg!:) Ta en bit av gangen er mitt tips, gjør deg ferdig med den biten før du går på neste:) Hvis du er som meg og har lett for å begynne på ett rom, for så å gå over til det andre midt i ryddinga av det første, ja da tar ting hvertfall dobbelt så lang tid!:p Lykke til!:)
 
Har troa på deg!:) Ta en bit av gangen er mitt tips, gjør deg ferdig med den biten før du går på neste:) Hvis du er som meg og har lett for å begynne på ett rom, for så å gå over til det andre midt i ryddinga av det første, ja da tar ting hvertfall dobbelt så lang tid!:p Lykke til!:)
Åja. Gjett. Allerde i planlegginga. Jeg innser at for å få orden på klærene som flyter utover gulvet og trolig egentlig er klesvask må jeg bare få orden på sortering på vaskerommet. Og det som er rent planlegger jeg å ha på soverommene, men da må jeg få orden der (så det utsetter jeg enn så lenge)

Og mentalt har jeg begynt å rydde soverommet. Før jeg egentlig er i gang med badet.
 
Så langt

Tatt av sengetøy hos oss og satt på. Mannen får legge på nytt, tror bekkenet mitt

Tatt av sengetøy for lillesøster og lagt på nytt.

Dette har ikke direkte med jm å gjøre. Men det var høyst på tide på vår seng, og aktuelt for alle tre pga omgangssyke. Jeg vasker alt sengetøy og alle håndklær når karantenen går mot slutten. Så jeg har ei maskin til med sengetøyet hennes og div håndklær (ikke spydd på, bare lagt på etterpå etc) når den første er ferdig. Følgelig krymper ikke skittentøyskurven min nevneverdig i dag på denne måten.
 
Godt med det som et gjort :)

Blir spennande med besøk av jm, håper du får den fødselen du ønsker :D
 
Men da har du iallefall startet;)
Når man har en såpass god motivasjonsfaktor som inspeksjon for hjemmefødsel så går det nok bra:) Lykke til med gjøremålene!
 
Etter en lang telefonsamtale med min mor har jeg ikke egentlig kommet så mye lenger, men vaskemaskina må da vel snart være ferdig med første runde.

Og snart tid for lunsj, lillesøster spiste nesten ingenting til frokost. Jeg har jo ansvar for henne i dag også. Hun er så stor at hun klarer seg jo mye selv, men mammakos og mat må hun jo ha
 
Det her får du til :) ta en ting av gangen og mange små pauser. Kos deg med en kopp te eller 5 imellom slaga og litt mat ;-)
 
Te liker jeg ikke, men etter bestilling fra min datter ble det kakao til lunsj. Det får nemlig storebror med seg på uteskole i morgen.
 
Men da har du iallefall startet;)
Når man har en såpass god motivasjonsfaktor som inspeksjon for hjemmefødsel så går det nok bra:) Lykke til med gjøremålene!
Motivasjonen er på topp ja. Jeg kommer heldigvis til å få hjelp av min mann på ettermiddag og i helga, og når jeg ser meg rundt trengs det. Jeg vet dog at mye av det er ganske fort gjort å få til å se bedre ut, mens andre ting tar mer tid
 
Tid for en bekkenhvil på senga.

Kroppen min er egentlig ikke skapt for å brette klær, sortere klesvasken og ordne sånne ting, jeg er sofafyll jeg. Strikke og surfe.

Første runde sengetøy er i tommelen og maskina er i gang på nytt.

Vi har ikke hørt fra verkstedet, så bilen har vi ikke fått hentet. Mannen jobber hjemmefra i dag, greit nok, men vi burde hatt to biler i morgen siden jeg skal på fysio.

Jeg vurderer nå alternativene "slå av lyset og sove litt", og "gå løs på badet som jo var min opprinnelige plan for et par timer siden"...
 
Sende deg masse ryddestøv, detta ska gå bra me litt småpausar :D Heie på deg!
Takk.

Vaskemaskina er igang for tredje gang, og jeg har endelig fått begynt på hylla med det rare i som skal bli full av håndklær, nesten i mål!
 
Imponert ;) Hyller og skuffer "med det rare i" finnes her hjemme og.. Bare sånn tiltak å rydde i dem :p
 
Neste prosjekt av "med det rare i" er stellekommoden. Jeg aner virkelig ikke hva som er nedi der, men det skal bli plass til bleier og babytøy, så vekk må det.

Fokus i dag blir dog først alle klærene på gulvet, 99% tilhører lillesøster som skifter klær mange ganger om dagen, hun et på sitt tredje antrekk i dag...
 
Dønn sliten.

Mannen henter guttungen på skolen, så skal vi lage middag.

Jeg tror jeg trenger en hvil.

Sortere det jeg definerte som skittentøy i kurvene på vaskerommet og så ta en hvil.
Klesvasken er dog sikkert snart ferdig så da er det noe å ta ut av trommel, noe å brette, noe å putte i tommel og å sette på noe nytt. En uendelig sirkel
 
Te liker jeg ikke, men etter bestilling fra min datter ble det kakao til lunsj. Det får nemlig storebror med seg på uteskole i morgen.

Kakao gjør da samme susen pluss ;-)
 
Back
Topp