Klarer ikke sovne selv

Mortiltreplussenbonus

Andre møte med forumet
Gutten vår er nå snart fem måneder, men klarer fortsatt ikke sovne selv. Frem til for ca en måned siden sovnet han bare til puppen, nå gjør han kun det på kvelden. På dagen må jeg ut å trille for at han skal sove og på kvelden holder vi på i flere timer før han sovner. Enten med amming eller vossingene. Legger han rundt kl 19 og da sovner han til puppen, men med en gang jeg legger ham ned i senga så våkner har og skriker. sånn holder vi på i to til tre timer før han sovner. Da sover han kanskje en til to timer før han våkner når jeg legger meg. Da legger jeg han sammen med meg og der ligger han til morgen. Våkner mange ganger for mat, men da sovner han jo bare når han er ferdig..det er mye kos i samsoving, men nå kjenner jeg at jeg trenger å ha litt mer frihet når jeg sover har prøvd å legge ham når han er trøtt, men han begynner bare å hylskrike etter en stund. Enda jeg sitter ved siden av og stryker på ham. Først med sinnaskriking og så endrer gråten seg til å bli helt desperat. Da har jeg til slutt tatt ham opp...om han ikke får pupp fortsetter han bare å skrike selv om jeg holder og bysser han.han tar kun smokk innimellom og da ikke på kvelden vi har tre andre barn i huset som jeg ikke ser på kvelden lenger fordi når mini endelig sovner har de også lagt seg Trenger sårt noen tips!! Han har et enormt suge og bite behov, men smokk er lite interessant. Har også forsøkt kosekluter, tyggeleker etc, men ingenting blir godtatt.,han er verdens blideste ig snilleste på dagtid. Noen råd til hva vi kan gjøre? Har begynt med grøt.

Gutten vår er nå snart fem måneder, men klarer fortsatt ikke sovne selv. Frem til for ca en måned siden sovnet han bare til puppen, nå gjør han kun det på kvelden. På dagen må jeg ut å trille for at han skal sove og på kvelden holder vi på i flere timer før han sovner. Enten med amming eller vossingene. Legger han rundt kl 19 og da sovner han til puppen, men med en gang jeg legger ham ned i senga så våkner har og skriker. sånn holder vi på i to til tre timer før han sovner. Da sover han kanskje en til to timer før han våkner når jeg legger meg. Da legger jeg han sammen med meg og der ligger han til morgen. Våkner mange ganger for mat, men da sovner han jo bare når han er ferdig..det er mye kos i samsoving, men nå kjenner jeg at jeg trenger å ha litt mer frihet når jeg sover har prøvd å legge ham når han er trøtt, men han begynner bare å hylskrike etter en stund. Enda jeg sitter ved siden av og stryker på ham. Først med sinnaskriking og så endrer gråten seg til å bli helt desperat. Da har jeg til slutt tatt ham opp...om han ikke får pupp fortsetter han bare å skrike selv om jeg holder og bysser han.han tar kun smokk innimellom og da ikke på kvelden vi har tre andre barn i huset som jeg ikke ser på kvelden lenger fordi når mini endelig sovner har de også lagt seg Trenger sårt noen tips!! Han har et enormt suge og bite behov, men smokk er lite interessant. Har også forsøkt kosekluter, tyggeleker etc, men ingenting blir godtatt.,han er verdens blideste ig snilleste på dagtid. Noen råd til hva vi kan gjøre? Har begynt med grøt.

Amming eller vugging skulle det stå

Min sovner heller ikke av seg selv. Sovner derimot i vogn og bæresele, men vanskelig å få ham ut av den

Håper det går seg til med tiden bare (optimistisk i dag :P)

Sånn hadde vi det for tre uker siden. Brukte rundt 1,5 timer på å legge og hun måtte ammes i søvn. På dagtid kunne hun sovne med tutten mens jeg trillet i søvn, men nektet å ta tutt på kvelden. Når vi var på påskeferie hos min familie lot jeg min mamma ta seg av legging ene kvelden. Jeg ammet i stua så gikk de to inn på rommet. Var litt småsutring og klaging innimellom, men godtok faktisk tutten etter hvert og sovnet. Etter dette har vi også bysset i søvn med tutt hver kveld. Er riktignok ikke å sovne selv, men nå kan verfall andre enn meg legge lillesøster, slik at jeg kan få tid sammen med og legge storebror :)

Akkurat på en prikk sånn det er hos oss også.. så skjønner frustrasjonen. Har desverre ingen råd å gi.

Har prøvd med at pappan legger henne men da bare skriker hun helt desperat til hun brekker seg. Så jeg føler meg veldig låst. Har konkludert med at jeg må amme og bysse mye enda en stund til.

Babyer er forskjellige og har ulike behov. Det er uansett viktig at du imøtekommer din babys behov og ikke lar den ligge å skrike. Noen babyer sover ikke alene og det er helt naturlig.
Du kan fortsette å prøve å legge babyen slik du ønsker så kanskje den plutselig finner roen selv og sovner. Prøv å roe babyen nært sengen sin kanskje, så forbinder den sengen med ro etterhvert. Man skal alltid respondere når babyen gråter. Den gråter nok fordi den er veldig trøtt og vil sove, men får det ikke til.
Min baby kunne sovne selv når han var født så det er nok ikke noe man bare kan lære på et knips hvis man ikke kan det. Storebroren sovnet til puppen lenge.

Forstår frustrasjonen din. Vi har det ikke helt som dere, men foreløpig er det kun jeg som kan legge henne og noen ganger tar det tid før hun roer deg. Kjedelig å bruke hele kvelden på legging. Kanskje sønnen din er i en sånn "tilknytningsfase" hvis du skjønner hva jeg mener? At de blir veldig klengete en periode og så blir det mer normalt igjen senere. Kanskje det kunne hjulpet å bære han mye i sele på dagtid, så kan man håpe at kosebehovet blir mindre på natta? Det funket på min sønn , men da var han 8-9 mnd gammel.

Takk for svar dere:) Har ikke blitt bedring her enda. Nå har det blitt så ille at han sovner med puppen, men våkner med en gang heg legger han i sengen!? Jeg må lene meg over sengen og fortsette å amme til han sovner igjen. Dette kan ta alt fra ett minutt til en time. Når jeg prøver å lirke ut puppen så våkner han Må holde på en stund før jeg kan gå ut av rommet. Da sover han kanskje en time også er det pån igjen.,,sånn holder vi på til jeg legger meg og tar han oppi sengen. Da sovner han til puppen igjen..sover i senga med meg hele natten og kan spise så mye han vil Men bruker meg nok mest som smokk. Vi har ikke gitt opp smokken enda så skal prøve ut noen sånne m brun tut på

Back
Topp