Klarer ikke helt å glede meg over graviditeten :-(

DA har jeg vært på UL. Alt så bra ut og spiren var litt over 2 cm :D Hjertet som slo og ble satt tilbake en dag, men det hadde visst ikke så mye å si så tidlig. Så jeg fortsetter etter menstermin som før ;) OG jeg har vært å kjøpt meg 2 stk mammabukser og guuud for en god bukse å ha på seg. Plutselig behagelig å ha på dongri igjen. Haha.

Kjenner meg superletta nå og føler at endelig blir det vår tur også :D Masse lykke til til dere andre som skal på UL i uka her. Det går nok bra :D :D Men vet hvordan det føles og ikke være trygg :)
 
Så enig med dere. Er kjæmpe kvalm og puppene er kjæmpe øme så symptomene er der, men har ikke helt gått opp for meg ennda. Tør ikke å glede meg og er nervøs hver gang jeg går på do.
Har en sammenheng med historien vår.
For 2 år siden hadde jeg en MA i uke 16, har prøvd å bli gravid i 2 år etterpå. Etter utredning på privatklinikk fant de ikke noe galt med noen av oss, men fikk prøve hormoner. Etter 2. mnd med hormonkur og EL sprøyte satt spiren. Kommer ikke til å føle meg sikker i uke 12 eller jeg, kanskje etter oul i uke 18.
Fostret sist var ca i uke 12, men jeg merket ikke noe før i uke 16. Så rart at kroppen ikke ordner opp.
Tror jeg skal ha ul i uke 12-13 for å roe meg litt ned.
Synes ikke det er rart at vi ikke klarer å glede oss.. Er vel en slags forsvarsmekanisme man har i tilfelle det skulle gå galt. Krysser fingrene for deg også! Jeg ble gravid etter pergotime etter mye stress og tårer. jeg skal i UL i morgen! Gruer meg forferdelig! men skal bli greit å få d overstått.
 
DA har jeg vært på UL. Alt så bra ut og spiren var litt over 2 cm :D Hjertet som slo og ble satt tilbake en dag, men det hadde visst ikke så mye å si så tidlig. Så jeg fortsetter etter menstermin som før ;) OG jeg har vært å kjøpt meg 2 stk mammabukser og guuud for en god bukse å ha på seg. Plutselig behagelig å ha på dongri igjen. Haha.

Kjenner meg superletta nå og føler at endelig blir det vår tur også :D Masse lykke til til dere andre som skal på UL i uka her. Det går nok bra :D :D Men vet hvordan det føles og ikke være trygg :)
Gratulerer! Håper du klarer å roe deg litt nå! Kjenner jeg er litt misunnelig! ;) Håper jeg får samme svar i morgen! :D
 
Har det akkurat på samme viset, og det er trist å ikke kunne slippe bekymringene og bare glede seg over graviditeten. Jeg blir litt mer følelsesløs nå og forventer at det skal gå galt hvilken dag som helst nå. Men det har helt klart en sammenheng med vår laaange tid som prøvere. Fikk jo en mirakelgutt i 2012 og er mer enn fornøyd med det, men ønsket etter en liten bror eller søster er jo der. Før vi fikk sønnen vår har jeg vært igjennom 7 SA og vært til utredning hvor alt så bra ut. Startet aldri på noe prevensjon etter vi fikk han og har hatt 4 SA siden. Siste mistet vi i uke 11 til tross for at vi så hjerte slå i uke 7. Skal på ul på fredag og håper veldig på å se noe da. Var forrige fredag men da så de kun plommesekken. Satser på at jeg var litt mindre på vei enn antatt..
Ja, enig at det tar på som prøvere og når det klaffer er det nesten sånn at man venter på at det skal gå galt så man må begynne å prøve igjen! Huff!!! Nå må vi få d til!!! Høres ut som om du har vært gjennom en del.. verden er ikke bestandig like rettferdig! Tydeligvis ikke alle som skal få d så lett til. Lykke til!
 
Gratulerer! Håper du klarer å roe deg litt nå! Kjenner jeg er litt misunnelig! ;) Håper jeg får samme svar i morgen! :D

Vi satser på samme svar imorgen klarer å slappe av på en helt annen måte nå enn før ja. så det er godt å kunne senke skuldrene
 
DA har jeg vært på UL. Alt så bra ut og spiren var litt over 2 cm :D Hjertet som slo og ble satt tilbake en dag, men det hadde visst ikke så mye å si så tidlig. Så jeg fortsetter etter menstermin som før ;) OG jeg har vært å kjøpt meg 2 stk mammabukser og guuud for en god bukse å ha på seg. Plutselig behagelig å ha på dongri igjen. Haha.

Kjenner meg superletta nå og føler at endelig blir det vår tur også :D Masse lykke til til dere andre som skal på UL i uka her. Det går nok bra :D :D Men vet hvordan det føles og ikke være trygg :)

Så hyggelig å høre! :)

Var på UL i desember og kjente en glede og lettelse etter den, helt til vi stusset over hjertelyden etterpå og ble mer bekymret. Finn ny UL da som viste at det så bra ut.

Etter det har jeg gått på to antibiotikakurer og ligget rett ut så det gjør jo også at jeg lurer på om alt fortsatt står bra til der inne. Har derfor tenkt å ta en UL til om 2-3 uker og se at alt ser bra ut mellom uke 12 og 13 - om vi da ser en sprelsk krabat som det står bra til med slapper jeg nok mer av og mest sannsynlig kommer gleden snikende med det :)
 
Så bra at alt var bra på UL!

Har samme følelsene som du.
Hadde en ma med utskrapning i august. Følelsen av å komme på UL i uke 12 og få beskjed om at det ikke var liv var grusomt, og av den grunn klarer jeg ikke å slippe gleden løs.

Grusom følelse! Er i tillegg veldig redd for å få beskjed om at fosteret inne er friskt :/
 
Synes ikke det er rart at vi ikke klarer å glede oss.. Er vel en slags forsvarsmekanisme man har i tilfelle det skulle gå galt. Krysser fingrene for deg også! Jeg ble gravid etter pergotime etter mye stress og tårer. jeg skal i UL i morgen! Gruer meg forferdelig! men skal bli greit å få d overstått.
Hvordan gikk det på UL? Synes du det hjalp? Vurdere å prøve å få meg time neste uke jeg.
 
Hvordan gikk det på UL? Synes du det hjalp? Vurdere å prøve å få meg time neste uke jeg.
Åja det hjalp :) Fikk se hjerte som banket :) men det tar vel ikke mange dagene før jeg er nervøs igjen. Også blir neste problem at jeg ikke skal i UL før i uke 14. Skal man da ikke offentliggjøre graviditeten før man har vært der? :p huff... Hvor langt er du på vei? :) jeg er 9+5 :)
 
Så bra at alt var bra på UL!

Har samme følelsene som du.
Hadde en ma med utskrapning i august. Følelsen av å komme på UL i uke 12 og få beskjed om at det ikke var liv var grusomt, og av den grunn klarer jeg ikke å slippe gleden løs.

Grusom følelse! Er i tillegg veldig redd for å få beskjed om at fosteret inne er friskt :/
Enig... Siden jeg hadde MA sist, så tør jeg ikke glede meg pga det. Og at man har prøvd så lenge :/. Men det virker som om vi er fler i samme båt. :)
 
Åja det hjalp :) Fikk se hjerte som banket :) men det tar vel ikke mange dagene før jeg er nervøs igjen. Også blir neste problem at jeg ikke skal i UL før i uke 14. Skal man da ikke offentliggjøre graviditeten før man har vært der? :p huff... Hvor langt er du på vei? :) jeg er 9+5 :)
Er 7+1 i dag. Er det jeg tenker kommer til å skje om jeg drar på UL nå, at jeg blir nervøs med en gang igjen. Hørte jo hjertelyd i uke 12 sist å. Gikk vel galt rett etter. Å når kroppen ikke ordner opp selv å går til uke 16, så da blir det mye tanker denne gangen å.
 
Vi har mistet tidligere, så jeg gleder meg absolutt ikke enda. Kanskje mer glede ved uke 12? Jeg hadde ingen gravid symptomer da jeg var gravid med datteren min, men den gang tenkte jeg ikke så mye på det.

Denne gangen derimot... Jeg har ikke noen særlig symptomer på graviditet nå heller, bare mye trøtt. Denne gangen er jeg "innstilt" på at det ikke går... Vanskelig og beskrive. Vi har også prøvd en stund, og tørr/vil/klarer ikke glede meg helt enda. Men jeg sier til meg selv: bare kom deg over 12 uker!! :)
 
Er 7+1 i dag. Er det jeg tenker kommer til å skje om jeg drar på UL nå, at jeg blir nervøs med en gang igjen. Hørte jo hjertelyd i uke 12 sist å. Gikk vel galt rett etter. Å når kroppen ikke ordner opp selv å går til uke 16, så da blir det mye tanker denne gangen å.
Jeg tror at hvis jeg hadde hatt muligheten. Så hadde jeg dratt på UL hele tiden :p men bor på liten plass med 1 lege for gravide og han er fastlege og sjømannslege også, så det er litt vanskelig å få time hos han :p hehe....
Ja, det skjønner jeg godt blir mye tanker. Man er så redd at det skal gå galt igjen. Du har da ingenting å tape hvis du tror du blir å føle deg trygg med UL. Ihvertfall noen dager. Har du symptomer? Legen min sa til meg at det er sjelden man har en MA og fortsatt har symptomer. Det forekommer vel, men er ikke så vanlig. Jeg mistet ihvertfall symptomene mine da jeg hadde det sist. Etter UL, så bestemmer du deg for at hvis alt er bra, så drar du tilbake når du er 13 uker? :) Krysser fingrene. :) Må få høre :)
 
Vi har mistet tidligere, så jeg gleder meg absolutt ikke enda. Kanskje mer glede ved uke 12? Jeg hadde ingen gravid symptomer da jeg var gravid med datteren min, men den gang tenkte jeg ikke så mye på det.

Denne gangen derimot... Jeg har ikke noen særlig symptomer på graviditet nå heller, bare mye trøtt. Denne gangen er jeg "innstilt" på at det ikke går... Vanskelig og beskrive. Vi har også prøvd en stund, og tørr/vil/klarer ikke glede meg helt enda. Men jeg sier til meg selv: bare kom deg over 12 uker!! :)
Ja, jeg går også å venter på den 12 ukern :p Håper den går fort!! :p Tiden går så sykt sakte... Jeg går også egentlig å venter på at det skal gå galt, slik at vi må begynne å prøve igjen siden det er dette vi har gjort så lenge. klarer ikke slappe av. Er vel kanskje domt av oss... Vi stresser vel den lille! :O Nå må vi slutte! positive tanker fra i dag av! :D Men jeg kommer ikke til å tillate meg å kjøpe verken babyklær eller mammaklær ennå...
 
Akkurat slik jeg også har det! Venter på at det er blod på toalett papiret osv... Men er enig med deg! Positive tanker :D er helt uaktuelt for meg og kjøpe så mye som en sokk, eller mamma-klær på dette punktet! Har ikke lagt på enda så er heller ikke behov for det:)
 
Akkurat slik jeg også har det! Venter på at det er blod på toalett papiret osv... Men er enig med deg! Positive tanker :D er helt uaktuelt for meg og kjøpe så mye som en sokk, eller mamma-klær på dette punktet! Har ikke lagt på enda så er heller ikke behov for det:)
Så lenge det ikke er blod på papiret krysser vi fingrene! :D Har vært en del kvalm, så det har blitt mye brød spising over jula og det merkes godt på klærne :p huff... Jeg kommer sikkert til å bli gedigen. Jeg er sånn som legger på meg bare jeg ser på god mat :p Håper jeg klarer å holde meg unna ting når kvalmen forsvinner ;)
 
Back
Topp