Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: [Malin]
Prøv og ikke fyll hodet med masse rare påfunn, stol heller på at når fødselen kommer så tar faktisk instinktene dine over. Og jeg lover deg, med 9cm åpning og rier trenger du absolutt ingen mellomann for å gi beskjeder til jordmor ;) og hvor skal mannen din gå og la deg bli alene? Tror ikke min mann gikk på do en gang under mine fødsler [8D]
Og vet du, uansett hvor mye du prøver å planlegge så blir det nok ikke som du ser for deg så prøv å slapp av å nyt tiden ;)
ORIGINAL: Fjollebolle
Etter å ha fått med meg mange av innlegga dine den siste tiden, så sitter jeg igjen med en følelse at du må gi litt slipp. IKKE PLANLEGG ALT NED TIL HVER ENESTE MINSTE DETALJ! Ta ting som de kommer, det blir aldri som man "forventer" likevel som oftest, og da kan man bli så skuffa.
JA jeg har lest at du har prøvd lenge, JA jeg vet at dette barnet er etterlengtet. Men du trenger ikke bruke det som unnskyldning hver gang det er noe. Du virker litt manisk til tider. Kontrollfreak der du bestemmer deg på forhånd hvordan du skal reagere. Vi kvinner er kjent for å stresse, og så klart alle gleder seg til å bli mamma - og koser seg i rugetiden med å handle inn, ordne, osv osv. Mens mannfolka er litt mer laidback kanskje... Men ser at det er en god stund til termin for deg enda også!
MEN tilbake til saken, det er DU som skal føde, det er du som bestemmer hva DU selv ønsker. Mannen kan ikke være tankeleser. Og jeg ønsker deg lykke til!
ORIGINAL: Oline V2
Folk er jo forskjellige.
Jeg kunne aldri i verden tenkt meg å hatt med noen andre enn mannen under fødslene.
Med andremann var det er teoretisk mulighet for at han kunne gått glipp av fødselen, pga reising. Og da var planen å føde alene. (Til tross for at første fødselsn var veldig dramatisk). Hadde vært HELT feil for meg å dele den opplevelsen med noen andre.
Og ang det om mannen "ikke vet hva han sakl gjøre, fordi han ikke har lest brosjyrene"
Det er jo ikke SÅ mye han skal gjøre. Han skal støtte deg, fysiks og mentalt. Holde kald klut på pannen, holde deg i hånda, massere korsryggen.
Man trenger jo ikke akkurat være rakettforsker for å være med som mann under fødselen.
I tillegg er jo ofte jordmødrene flinke til å instruere litt.
ORIGINAL: Søte frøken
Du blir aldri alene under en fødsel[;)] Det er alltid folk der.
Når fødselen står på, så rekker du ikke å føle annet enn å bli ferdig med fødselen[8D]
Kan ikke søsteren din være i nærheten av sykehuset da? Så om du ombestemmer deg, så kan mannen ringe?
ORIGINAL: søteste
Jeg synes det er litt spesielt at man velger å ha med fler enn bare sambo/ektemann.
En mann ser alt uten fra hele svangerskapet og får ikke deltatt, første gang de virkelig får deltatt er under fødselen. De får være med på noe utrolig. De ser barnet sitt bli født.
Og den synes jeg er feil at han blir tvungen til å dele med svigermor, sviggerinne osv.
Selv om han ikke har lest flere bøker fra perm til perm så betyr ikke det at han ikke kommer til å gi deg den støtten du trenger. Min sambo åpnet aldri en bok, men var fantastisk under fødselen!
Jeg synes det er rart at man ikke har nok tilitt til sambo /ektemann og må ha med andre på deres mest intime og fantastiske opplevelsen deres liv.
Jeg synes du også skal respektere hans ønsket og rett og slett gi slipp.
Men snakk med han om hvorfor du er litt redd og redd han skal gå osv videre.