På min første fødsel var både mannen, svigermor og mammaen min med. var en spesiell setting fordi vi viste at lille gutten vår var død..og at tvillingsøsteren kom til å dø (men hun overlevde fordi hun ikke ble født allikevel)
Vi følte det bare som en enorm styrke at de var med.
Den 2. fødselen (til tvillingjenta) så kom mamma til sykehuset. Hun ville bare innom å si hei, men vi ba henne bli der. Hun sa at vi måtte si ifra om hun skulle gå, men det gjrode vi aldri. Mannen min fikk en blackout, og ble stående å prate til veggen (vi var jo i en svært spesiell situasjon, med dødfødsel 8 uker før, ligget på sykehuset i de 8 ukene, fødte nå i uke 28..ville hun overlee elelr ikke??.. ja.. vi hadde mye å bære på, så forstår godt at det ble for mye for han).
Er kjempeglad for at mamma var der. Hun har selv født 4 barn, hun forstod meg sååå godt, viste hva jeg trengte, så når jeg trengte det, uten at jeg måtte si noe.
At svigermor var tilstede på 1. fødsel og mammaen min på begge var som sagt bare positive erfaringer for min og mannen's del. At de var der under selve utpressingen gjorde helelr ingenting. de har da født før, og vet jo selv alt om blod og vann osv osv.. Følte ikke at det var noe intimt kun for mannen min og meg..
På min 3.fødsel var planen at mamma skulle sitte på gangen, sånn at hvis mannen min kjente at han måtte ut eller fikk blackout igjen, så kunne mamma komme inn og være der for meg.
Men så startet fødselen 5 uker før tiden, og det ble bare meg og mannen min. det gik heldigvis helt bra med mannen min denne gangen.
Men jeg følte ikke etterpå at "heldigvis var det bare jeg og mannen der".. for min del så har det vært en ekstra støtte at svigermor/mammaen min var med.
Håper dere finner en løsnng som passer dere begge to!! Og lykke til!
klem