Så koselig inntrykk dere har fått av meg da!
Fint å føle at jeg er ønsket....
For det første: Hvor dere har fått det fra at jeg absolutt skal planlegge hver minste detalj i livet mitt, det aner ikke jeg!
Jeg liker å planlegge ja, men kun på FYSISKE detaljer.... Jeg liker å ha kontroll på hvilket babyutstyr vi kjøper, hva som legges i fødebagen osv....
Som jeg skrev tidligere så har jeg knapt gitt smertestillende, stillinger osv under fødselen en eneste tanke! Hvordan vi deler opp per
misjonen, hva slags oppdragelse vi skal ha, hva som skjer etter permisjon osv har jeg ikke den villeste idé om!
Kan heller ikke huske å ha laget noen tråder om dette, men for all del, har jeg laget uendelig mange tråder om oppdragelse osv, så legger jeg meg flat jeg!
Husker bare tråder der jeg har spurt om stelleveske, plass i bilen, reise på ferie med barn osv jeg.... Ja, for ferien synes jeg at jeg bør få tenke på siden den i så fall skal bestilles rett etter fødsel!
Så når jeg da ber om hjelp til å stokke noen tanker på nattestid, for å få sove, så gjør jeg meg fortjent til å være slakteoffer?
Jeg synes faktisk jeg har lov til å være litt irritert på gubben når han har gått og kverulert konstant hele dagen, og ikke gitt ordentlige argumenter, bare vridd på alt jeg har sagt!
Jeg har ikke sagt at han er så forferdelig som dere påstår, han er faktisk en fantastisk mann, og han kommer til å være helt uvurdelig under fødselen, men det kan da hende at han trenger litt søvn dersom fødselen blir lang, at han trenger litt luft, må ha noe mat eller må på do osv....
DERFOR hadde jeg følt meg tryggere om de var to til å dele på det....
Men jeg skrev faktisk at jeg har bestemt meg for at det skal være oss to, og trengte hjelp til å få den andre tanken ut av hodet!
Jeg sier heller ikke at mannen min blir en dårlig far fordi han ikke har lest bøker.... Han kommer til å bli en FANTASTISK far, det jeg prøvde å si er at jeg synes ikke han har noen rett til å komme og legge ned veto mot spesielle utstyrsting før han faktisk han lest om dem, eller har faktisk spurt meg på en ordentlig måte hvorfor jeg ønsker det!
Og ja, selvsagt forklarte jeg ham hvorfor jeg vil ha med sportsdrikker osv, men det hjelper ikke på den ovenfra-oppførselen han viste hele den samtalen.
Dere kommer garantert til å hugge hodet av meg, men det gir jeg lange blanke i.
Jeg kjenner meg ikke igjen i ett ord av det dere har slengt rundt dere på 4 sider her nå, tenk dere litt om før dere TROR dere kjenner noen.
Jeg synes uansett det er bedre å undersøke ting på forhånd, enn å gjøre store tabber.
Man får også god tid til å tenke når man går sykemeldt, og selv om noen lufter en tanke, så betyr ikke det at man MÅ ha det slik osv!
Tusen takk til dere som faktisk kom med greie, konstruktive svar i denne tråden, det setter jeg veldig pris på.