Klarer dere å slappe av?

Hva slags medisiner går du på som forhindrer det? [emoji15]
Høydose progesteron og østrogen. Fryseforsøk i styrt syklus etter ivf så kroppen min produserer ikke hormoner selv før morkaka tar over i graviditeten.

Høydose progesteron og østrogen. Fryseforsøk i styrt syklus etter ivf så kroppen min produserer ikke hormoner selv før morkaka tar over i graviditeten.

Jeg går på 3x Litinus per dag og likevel spontanaborterte jeg forrige graviditet. Tror ikke progesteron hindrer blødning, men utsetter den [emoji4]

Jeg går på 3x Litinus per dag og likevel spontanaborterte jeg forrige graviditet. Tror ikke progesteron hindrer blødning, men utsetter den [emoji4]
Jeg går på ganske mye mer, pluss østrogen.

Utrolig nok så slapper jeg ganske greit av [emoji5] Er 5+5 i dag, og har aldri vært gravid før. Blitt gravid ved hjelp av prøverør nå, så hadde trodd jeg skulle vært mer nervøs. Men føler at dette går veien altså, og håper magefølelsen har rett [emoji1374] hCG stiger helt perfekt.

Jeg slapper ikke av i det hele tatt denne graviditeten. Er egentlig sikker på at noe ikke helt stemmer. Syklusen har vært helt på styr siden pille slutt i juni. Fikk første svakt postive test 3 okt og testene ble veldig fort sterkere de neste dagene. Dum som jeg var tok jeg ny cb digital i går som fortsatt viste 1-2 uker, så må bekymrer jeg meg veldig over hvorfor den ikke har forandret seg.... andre som har opplevd det? Etter når jeg tror eggløsning var så skal jeg ha kommet til 6+0 i morgen.

Last edited:
Har fitbit og fra IKM steg hvilepulsen, å det er jo fint. Men gått ned to slag siste dagene og da blir jo selvsagt jeg bekymret...

Må si jeg klarer å slappe fint av.. helt til jeg kommer inn på forumet :depressed: Da leser jeg om alle som har mistet etc. Så da klarer jeg ikke å nyte graviditeten min :(

Så da tar jeg en pause fra forumet rett og slett. Og når jeg er tilbake, klikker jeg veldig bevisst ikke på tråder om MA eller SA.

For at lille spiren skal ha det fint, så må først og fremst JEG ha det fint. Tror det går veldig utover den lille hvis jeg går rundt og har negative tanker, og bare stresser :stop:

Må si jeg klarer å slappe fint av.. helt til jeg kommer inn på forumet :depressed: Da leser jeg om alle som har mistet etc. Så da klarer jeg ikke å nyte graviditeten min :(

Så da tar jeg en pause fra forumet rett og slett. Og når jeg er tilbake, klikker jeg veldig bevisst ikke på tråder om MA eller SA.

For at lille spiren skal ha det fint, så må først og fremst JEG ha det fint. Tror det går veldig utover den lille hvis jeg går rundt og har negative tanker, og bare stresser :stop:

Jeg kjenner meg så godt igjen. Nå er det første gang jeg er gravid og jeg er ikke mer enn 4+6 i dag, men kjenner jeg er redd for at det skal skje noe og hjelper lite at jeg googler (leser kun seriøse nettsider) og leser her på forum om alt som kan gå galt. Har visst i 10 dager at jeg er gravid og i går var vel første dagen jeg ikke tok noen tester da jeg har vært så stressa over å miste og tenkt at da skal jeg ihvertfall finne ut av det med en gang. Etter en cb digital som viste 3+ på søndag og en cb vanlig i dag som ble veldig tydelig positiv før urinen rakk å bli sugd opp til kontrollstreken, så kjenner jeg at jeg har roet meg litt og gleden blir litt større enn bekymringene. Tenker at dette er det kroppen som ordner opp i og jeg må bare prøve å glede meg over det som har skjedd og satse på at det går hele veien til juni:happy: Hvis skulle gå galt så vil det bli like vondt uansett om jeg har gledet meg på forhånd eller gått rundt å vært stressa og nervøs.
Håper du klarer å slappe av og glede deg hele tiden fremover:happy:

Jeg kjenner meg så godt igjen. Nå er det første gang jeg er gravid og jeg er ikke mer enn 4+6 i dag, men kjenner jeg er redd for at det skal skje noe og hjelper lite at jeg googler (leser kun seriøse nettsider) og leser her på forum om alt som kan gå galt. Har visst i 10 dager at jeg er gravid og i går var vel første dagen jeg ikke tok noen tester da jeg har vært så stressa over å miste og tenkt at da skal jeg ihvertfall finne ut av det med en gang. Etter en cb digital som viste 3+ på søndag og en cb vanlig i dag som ble veldig tydelig positiv før urinen rakk å bli sugd opp til kontrollstreken, så kjenner jeg at jeg har roet meg litt og gleden blir litt større enn bekymringene. Tenker at dette er det kroppen som ordner opp i og jeg må bare prøve å glede meg over det som har skjedd og satse på at det går hele veien til juni:happy: Hvis skulle gå galt så vil det bli like vondt uansett om jeg har gledet meg på forhånd eller gått rundt å vært stressa og nervøs.
Håper du klarer å slappe av og glede deg hele tiden fremover:happy:

Ohja, husker jeg ble sånn de første dagene jeg også :hungover: Plutselig så tenkte jeg "Nei, vettu hva.. Sånn skal jeg ikke ha det!"

Kos deg masse! Dra på spa. Finn klær til babyen. Klipp deg. Bruk ansiktsmasker hjemme. Små gleder i hverdagen hjelper masse :p haha :love2

Slapper ikke helt av.. kommer til å kontakte lege for å måle HCg stigning el evt høre om tidlig UL iløp neste uke. Har fortsatt litt brunlig utflod på dag3, ikke mye men er litt hele tiden. Hadde litt blødninger med nr2 også. Jeg har murringer innimellom, men det er også noe jeg kjenner igjen fra nr1 og 2 også. Ikke hatt smerter. Var litt uggen før det skjedde, den følelsen har opphørt.. det bekymrer meg litt, samtidig gikk jeg to tidligere svangerskap fri for kvalme og oppkast. «utrolig hvor my tanker, analysering, google og lesning kan gjøre med en»

Må få tatt hcg verdier ihvertfall, er det ikke noe i veien så HURRA! Viser det seg at det ikke går veien er jeg innforstått med at da var det ikke friskt/ ikke meningen og vil komme igang på ny.

Kjenner meg igjen i det dere skriver og jeg har en fra før. Er mer nervøs og redd for å miste denne gangen, enn forrige gang, nå har jeg lest så mye at det graver seg inn..

Men vi må prøve å være positive, tross alt går det for det meste bra :happy: det er jo ikke noe poeng å bekymre seg uten at det egentlig er noen grunn❤️

Back
Topp