Klagetråden

Ble syk på mandag, til tross for hyppig spriting av hendel o.l. Idag kjenner jeg på en skikkelig frykt for at det skal gå galt dette svangerskapet også :banghead: ble syk rundt uke 16 sist svangerskap, legene trodde dette resulterte i MA’en som jeg hadde og som ble oppdaget i uke 18. En uke til TUL og jeg føler meg hysterisk, gruer meg sånn i tilfelle det skjer på nytt :grumpy: Noen som har erfaringer rundt sykdom i graviditeten der det gikk bra? Hadde vært fint med noen solskinnshistorien nå :shifty:

Hadde korona heilt i starten av svangerskapet gjekk fint her :Heartred var heilt utslått med feber/hoste og det som høyrer med..

Kan jeg få klage litt over at jeg tar 99% av husarbeidet hjemme for tiden i tillegg til det meste ansvaret av dattera vår på 1,5 år :banghead: samboer jobber så mye og sover dårlig om nettene så jeg skjønner at han er sliten, men det er faktisk jeg også…har også lyst til å legge meg i sofaen etter jobb og bli der resten av kvelden:arghh:

Da syns jeg du skal gjør det i dag. Husarbeid er faktisk 50/50 arbeid. Isåfall i perioder der begge er slitne!

Kan jeg få klage litt over at jeg tar 99% av husarbeidet hjemme for tiden i tillegg til det meste ansvaret av dattera vår på 1,5 år :banghead: samboer jobber så mye og sover dårlig om nettene så jeg skjønner at han er sliten, men det er faktisk jeg også…har også lyst til å legge meg i sofaen etter jobb og bli der resten av kvelden:arghh:
Han får kvinne seg opp og gjøre sin del han og. Hadde aldri godtatt at han ikke skulle bidra, spesielt ikke hvis jeg også var gravid og trøtt. Det er 50/50, noen ganger kanskje litt skeivt fordelt enn andre pga. ulike grunner, men det skal ikke være slik at du tar alt av husarbeid + ansvar for datteren deres. Dere får lage en liste eventuelt, og fordele. Kanskje lokke med at han kan få velge de tingene han synes virker mest slitsomt. Sånn er det å være voksen ass. Man har ansvar ovenfor jobben, for hus og (eventuelt) barn. Det er ikke sånn at du skal godta å ta hans del også.

Klager over at jeg er uviten om hele svangerskapet akkurat nå:( Hadde litt lyserødt blod 6+1 som gikk over etter en dag. Ingen smerter eller klumper. Tok hcg hos legen 6+5 som så veldig bra ut, men fikk henvisning til TUL. Timen er ikke før i midten av Mai, syns det er utrolig lenge å gå uviten. Bestilte privat TUL i dag og fikk time på mandag, etter at det igjen kom litt lysebrunt på papiret etter at jeg hadde tisset før i dag. Det har ikke kommet noe mer etter det. Syns mange symptomer forsvant etter første gangen det kom blødning, men har fortsatt ømme pupper og blir fort øm i ryggen. Er også supersliten, men vet ikke om det er psyken som tar meg der, ettersom jeg ikke vet noen ting akkurat nå:(

Klager over at jeg er uviten om hele svangerskapet akkurat nå:( Hadde litt lyserødt blod 6+1 som gikk over etter en dag. Ingen smerter eller klumper. Tok hcg hos legen 6+5 som så veldig bra ut, men fikk henvisning til TUL. Timen er ikke før i midten av Mai, syns det er utrolig lenge å gå uviten. Bestilte privat TUL i dag og fikk time på mandag, etter at det igjen kom litt lysebrunt på papiret etter at jeg hadde tisset før i dag. Det har ikke kommet noe mer etter det. Syns mange symptomer forsvant etter første gangen det kom blødning, men har fortsatt ømme pupper og blir fort øm i ryggen. Er også supersliten, men vet ikke om det er psyken som tar meg der, ettersom jeg ikke vet noen ting akkurat nå:(

Det er veldig tungt å ikke vite! Sender deg gode tanker og håper alt går bra :Heartred

Jeg vet dette egentlig ikke er noe å klage over... men....
Jeg synes tiden går så fort. Kan hende det er forde det er så mye tid som går bort pga det er mye som skjer her i byen å det er hele tiden noe å finne på....
Kvalm opp å ned...
Hunden min er hele tiden på vakt,så for det er en ny lyd eller bare en lyd i huset så er det full alarm.
Puppene er sååå ubehagelige på natta men mmååå jo på do hver 3 time ca på natta. På dagen er det bare sånn nå å da men om natta.... hallo jeg vil sove....
Jaja nok klaging fra min side :p
Ellers ikke så aller værst.
Hva med dere andre?

Edit:
Spiser hele tiden :hilarious:

Jeg vet dette egentlig ikke er noe å klage over... men....
Jeg synes tiden går så fort. Kan hende det er forde det er så mye tid som går bort pga det er mye som skjer her i byen å det er hele tiden noe å finne på....
Kvalm opp å ned...
Hunden min er hele tiden på vakt,så for det er en ny lyd eller bare en lyd i huset så er det full alarm.
Puppene er sååå ubehagelige på natta men mmååå jo på do hver 3 time ca på natta. På dagen er det bare sånn nå å da men om natta.... hallo jeg vil sove....
Jaja nok klaging fra min side :p
Ellers ikke så aller værst.
Hva med dere andre?

Edit:
Spiser hele tiden :hilarious:
Høres ut som du har ditt å stri med du også ja!:hilarious:
Jeg er kvalm på 4. uka nå, får i meg lite mat og drikke, masse brekninger og oppkast. Og vekta går bare nedover.. Så. Lei. Og vurderer å måtte spørre om sykemelding til uka, for å prøve å komme meg litt ovenpå igjen:meh: Og det sitter egentlig langt inne, men hva skal man gjøre da:dead:
Men, tiden går fortsatt fort! Utrolig noko_O Så plutselig er det kanskje over!

Høres ut som du har ditt å stri med du også ja!:hilarious:
Jeg er kvalm på 4. uka nå, får i meg lite mat og drikke, masse brekninger og oppkast. Og vekta går bare nedover.. Så. Lei. Og vurderer å måtte spørre om sykemelding til uka, for å prøve å komme meg litt ovenpå igjen:meh: Og det sitter egentlig langt inne, men hva skal man gjøre da:dead:
Men, tiden går fortsatt fort! Utrolig noko_O Så plutselig er det kanskje over!

Har du snakket med legen om å få noe kvalme dempende?

Har du snakket med legen om å få noe kvalme dempende?
Ja, fikk tidligere i uka. Det fjerner toppen av kvalmen, heldigvis, og gjør at jeg kjenner meg sulten igjen. Men det resulterer i mye mere oppkast enn tidligere, siden jeg får i meg litt mat igjen.
Men den gjør i alle fall sånn at jeg får sove om natta, og det er et stort pluss!

Ja, fikk tidligere i uka. Det fjerner toppen av kvalmen, heldigvis, og gjør at jeg kjenner meg sulten igjen. Men det resulterer i mye mere oppkast enn tidligere, siden jeg får i meg litt mat igjen.
Men den gjør i alle fall sånn at jeg får sove om natta, og det er et stort pluss!

Ah, såpass! Da hadde nok ikke skadet med en liten sykemelding for å få kommet deg litt! :Heartred

Var skikkelig kvalm i påsken, men så ble det betydelig bedre. Men siste to dagene nå har det vært ganske ille igjen :depressed:

Har så vondt i korsryggen jeg. Både når jeg sitter, ligger og bøyer meg fremover.. kan det være bekkenlåsning kanskje?:banghead:

Har så vondt i korsryggen jeg. Både når jeg sitter, ligger og bøyer meg fremover.. kan det være bekkenlåsning kanskje?:banghead:
Jeg ble vekket av smertene i korsryggen nå. Får ikke sove. Det gjør veldig vondt :sorry:

Skremmende fordi det minner meg om smertene fra når jeg har en av de ille periodene mine :nailbiting: Lurer på om det er tegn på at noe er galt.

Jeg ble vekket av smertene i korsryggen nå. Får ikke sove. Det gjør veldig vondt :sorry:

Skremmende fordi det minner meg om smertene fra når jeg har en av de ille periodene mine :nailbiting: Lurer på om det er tegn på at noe er galt.

Tror jeg kjenner smertene igjen fra tidligere svangerskap med bekkenplager, så er heldigvis ikke redd for at det er noe verre enn det:rolleyes:

Jeg har også mye vondt. Akkurat som det er veldig veldig ømt der og verker hele tiden. Sånn hadde jeg det ikke før i tredje trimester sist:yuck:

Natt med lite eller ingen søvn grunnet datteren har mye mareritt. I dag angrer jeg på at jeg er student med undervisning på 4,5 søvn er tungt.... og kvalmen er på topp i dag:dead: ikke store tingene, men i dag var det tungt

Tror jeg kjenner smertene igjen fra tidligere svangerskap med bekkenplager, så er heldigvis ikke redd for at det er noe verre enn det:rolleyes:
Jeg klarte å senke skuldrene litt etter å ha goooglet bekkenlåsning. Har symptomene som beskrives i artiklene. Håper det bare er det.Men fy flate så vondt det var i natt.

Er fortsatt vondt å bevege seg men jeg overlever :)

Back
Topp