Klagetråden

Eksempel: har ny fastlege fra i dag og ringte for en to ukers tid siden for å sette opp tid til den der standard blodprøven. Har vært hos jordmor en gang, ønsker ikke å bruke fastlegen til graviditeten.

Syns det var rart at jeg fikk sms med påminner om legetime, så ringte senteret i går for å sjekke at det er blodprøve jeg skal til. Forklarer at jeg går til jordmor, trenger ikke time, kun standard blodprøve foe p sjekke vitaminer, jern, etc.

Neida, må til legen først, for det er legen som bestemmer hva som skal sjekkes.

Jeg overreagerer sikkert helt enormt, altså… men herregud, da.
Det blir nok tatt en vurdering av legen om hvilke blodprøver som skal tas ut i fra din helse :) det kan være spesielle ting som legen må følge opp.

Synes det er fælt å være gravid og forkjølet… o_O

Helt ening....Tror jeg ble smittet på jobb om mandag, var en kollega som hostet mye og sa at han ikke var helt i form. Visse folk skulle vært mer flinkere til å ta en sykedag, er ikke verdens undergang det, selv om de av og til kan føles slik ut :p

Har begynt å få den "innvendig tung ball" følelsen i magen. Kan ikke hoppe eller gå fort... Fatter ikke at noen klarer å jogge som gravid.:wtf::wacky:

Hvorfor finnes det ikke fullverdige vitaminbjørner til gravide:hungover:

Produsentene: "Vi vet dere har problemer med smak, lukt og konsistens. Derfor har vi laget disse vitaminene som smaker HØGG og garanterer fitness for brekningsrefleksen".

FYTTI!!!

Har begynt å få den "innvendig tung ball" følelsen i magen. Kan ikke hoppe eller gå fort... Fatter ikke at noen klarer å jogge som gravid.:wtf::wacky:
Det var en god beskrivelse! Har hatt den følelsen i ukesvis. Veldig ubehagelig og føles som det «sprenger» litt. Løfter av og til litt på magen for å avlaste. Men det er jo bare når jeg går. Hadde ikke klart å trene:woot:

Det var en god beskrivelse! Har hatt den følelsen i ukesvis. Veldig ubehagelig og føles som det «sprenger» litt. Løfter av og til litt på magen for å avlaste. Men det er jo bare når jeg går. Hadde ikke klart å trene:woot:
Jeg er 10 uker idag ca, er kommet nå siste uka. Husker det fra sist men da kom det ikke før uti andre tri :nailbiting:

Det blir nok tatt en vurdering av legen om hvilke blodprøver som skal tas ut i fra din helse :) det kan være spesielle ting som legen må følge opp.
Møtte til time og hun utførte det som en "vanlig" svangerskapskontroll, føler jeg. Ga henne helsekortet og hun gikk gjennom det, fikk meg på vekten og alt + urinprøve (hadde jeg visst det, ville jeg jo tatt med). Beregnet termin ut fra mens selv om jeg sa at jeg per to UL har blitt estimert til kortere på vei. Informerte om svangerskapsomsorgen og at det er vanlig å gå annenhver gang til jm og lege og virker litt "tatt på senga" da jeg sa at jeg har bestemt meg for å gå til jm med mindre det er noe konkret jeg trenger å gjøre på legekontoret...

Når de du har mest lyst på er smågodt, men du bare blir kvalm etter et par biter...:rolleyes:

Ok her kommer dagens/månedens utblåsning!
Er det noen som har erfaring fra firmaet NOSABABY?
Jeg bestilte en seng til å ha ved sengen tidelig i april. Den stod som estimert tid den 3 mai for levering. Nå har det gått en måned over å jeg får verken tak i de eller noe ny info fra de... det står p.d.d 3 mai som leveringsdato. Men ingen pakke å ingen finn av den hos noen andre enn at den står som on the way....
Noen som har fått varen sin fra dette firmaet eller har samme eller lignende erfaring fra firmaet?

Sliter sånn med muskelsmerter i skulde, nakke, bryst og rygg, som gjør at jeg får sånn hodepine :arghh:
Paracet hjelper veldig lite, og jeg vet at Ibux ville ha tatt dette her sammen med Paracet, men Ibux skal man jo ikke ta:banghead:

Sliter sånn med muskelsmerter i skulde, nakke, bryst og rygg, som gjør at jeg får sånn hodepine :arghh:
Paracet hjelper veldig lite, og jeg vet at Ibux ville ha tatt dette her sammen med Paracet, men Ibux skal man jo ikke ta:banghead:

Ya deg en kopp kaffe sammen med paraceten. Har du noen som kan løse opp litt av smertene med massasje? Har du en varmeputr lns å legge på?

Ya deg en kopp kaffe sammen med paraceten. Har du noen som kan løse opp litt av smertene med massasje? Har du en varmeputr lns å legge på?

Takk for tips! Klarer dessverre ikke vanlig kaffe lenger, men kan prøve med iskaffe til :joyful:
Ja sambo masserte en del i går, og det hjalp litt på anspentheten. Tror han må fortette i dag når han står opp.
Varmepute har jeg ikke nei, men det er gjerne noe jeg burde fått tak i! ❤

Synes tiden går så tregt! Klarer liksom ikke og leve i nuet, da jeg lengter etter å ha skikkelig mage og å kjenne spark :Heartred Klarer ikke og nyte svangerskapet, slik jeg hadde bestemt meg for. Siden dette er siste gang. Men jeg hadde jo helt fortrengt hvor jævlig kvalme er. Og hvor mye vondter som følger med ett svangerskap… Skal på ul om 6dager. Akkurat i dag kunne det like så godt vært 6 uker! Føler vi aldri kommer til fredag:wacky:

Takk for tips! Klarer dessverre ikke vanlig kaffe lenger, men kan prøve med iskaffe til :joyful:
Ja sambo masserte en del i går, og det hjalp litt på anspentheten. Tror han må fortette i dag når han står opp.
Varmepute har jeg ikke nei, men det er gjerne noe jeg burde fått tak i! ❤
Jeg lever med dette hver dag. Etter halvannen mnd klarer jeg endelig kaffe igjen haha.
Men denne typer smerter er vanlig pga revmatismen min. Koffein hjelper sammen med paracet.

• Liker
Reactions: EK3
Synes tiden går så tregt! Klarer liksom ikke og leve i nuet, da jeg lengter etter å ha skikkelig mage og å kjenne spark :Heartred Klarer ikke og nyte svangerskapet, slik jeg hadde bestemt meg for. Siden dette er siste gang. Men jeg hadde jo helt fortrengt hvor jævlig kvalme er. Og hvor mye vondter som følger med ett svangerskap… Skal på ul om 6dager. Akkurat i dag kunne det like så godt vært 6 uker! Føler vi aldri kommer til fredag:wacky:
Akkurat sånn er det :arghh::hilarious:

Jeg lever med dette hver dag. Etter halvannen mnd klarer jeg endelig kaffe igjen haha.
Men denne typer smerter er vanlig pga revmatismen min. Koffein hjelper sammen med paracet.
Jeg tror jammen meg det hjalp en del! Tusen takk❤️ Har ikke måttet ta Paracet siden i dag tidlig ☺️

Back
Topp