Klagetråden ❌

Jeg er så trøtt. Ved forrige svangerskap var jeg sykemeldt de første ukene fordi jeg var trøtt, og jeg skulle så gjerne gjort det nå. Men holder igjen litt kjenner jeg. Vet det rakner litt på jobb om jeg sykemelder meg :bag::bag:

Auch, så tøft med blodfortynnende! Det går ikke å erstatte med tabletter blodfortynnende da?

Jeg er så trøtt. Ved forrige svangerskap var jeg sykemeldt de første ukene fordi jeg var trøtt, og jeg skulle så gjerne gjort det nå. Men holder igjen litt kjenner jeg. Vet det rakner litt på jobb om jeg sykemelder meg :bag::bag:
Huff, skjønner den, man er jo i utgangspunktet ikke uunnværlig, men samvittigheten spiser en jo opp.. :Heartred

Jeg pinte meg gjennom jobb nesten hele 1. trimester sist. Var trøtt og sliten og kvalm. Endte med at jeg til slutt ble helt sykemeldt. Angrer sånn på at jeg ikke lyttet til kroppen. Hvorvidt det rakner på jobb eller ikke er ikke et ansvar du kan ta tenker jeg, du må lytte til kroppen din! :Heartred

Huff, skjønner den, man er jo i utgangspunktet ikke uunnværlig, men samvittigheten spiser en jo opp.. :Heartred
Ja, i hvertfall når det allerede er krise. Er vel 14 av 37 som er sykemeldte om dagen. Så lista i går :bag:

Jeg pinte meg gjennom jobb nesten hele 1. trimester sist. Var trøtt og sliten og kvalm. Endte med at jeg til slutt ble helt sykemeldt. Angrer sånn på at jeg ikke lyttet til kroppen. Hvorvidt det rakner på jobb eller ikke er ikke et ansvar du kan ta tenker jeg, du må lytte til kroppen din! :Heartred
Ja, jeg vet jo egentlig det. Takk :Heartred skal virkelig tenke på det.

Fragmin, ja. Jeg har tatt den en gang tidligere, med andremann. Det gikk fint, men etter hvert blir det vanskelig å finne steder å sette sprøyta. Hvilken dose har du? Jeg tar 5000 + 7500. Altså to ganger daglig. Har allerede tatt siden lille julaften:hungover:Full av blåmerker.

Et tips er å bruke isbit i 30-60 sekunder før du setter sprøyta. Jeg har sprøyteskrekk så mannen setter på meg (kl 05:hilarious:)
Skjønner at du blir full av blåmerker for den er så uggen å ta... og stakkars deg som må ta 2 stk. i tillegg. Må du ta den gjennom hele svangerskapet? Hvordan gjør man (vi) det når magen blir stor? :oops: Har du en koaguleringsfaktor som gjør at du må ta den? Jeg har det, og pleier ta Fragmin når jeg er ute å flyr, men til vanlig "ikke-gravid" bruker jeg albyl-e. Tar 5000IE nå, kveld.

Auch, så tøft med blodfortynnende! Det går ikke å erstatte med tabletter blodfortynnende da?
Nei, dessverre. Slike blodfortynnende sprøyter virker annerledes i kroppen enn tabletter.. jeg var tidlig ute med å spørre om alternativer siden de er så møkk å sette :dead:

Skjønner at du blir full av blåmerker for den er så uggen å ta... og stakkars deg som må ta 2 stk. i tillegg. Må du ta den gjennom hele svangerskapet? Hvordan gjør man (vi) det når magen blir stor? :oops: Har du en koaguleringsfaktor som gjør at du må ta den? Jeg har det, og pleier ta Fragmin når jeg er ute å flyr, men til vanlig "ikke-gravid" bruker jeg albyl-e. Tar 5000IE nå, kveld.
Jeg må ta den hele svangerskapet og minst 6 uker etterpå. Så kan jeg prøve piller hvis jeg vil etter det :) Sist gang kunne jeg starte på piller umiddelbart etter fødselen (ammet ikke). Men fikk ny beskjed av hematolog på mandag.

Når magen blir stor, setter du den mer på siden av magen eller under! Der det ikke er så stramt. Etter to tidligere svangerskap, har jeg "heldigvis" endel hud til overs :hilarious: :hungover: Men ja, du finner en plass å stikke.

Jeg har faktor V leiden. Og fikk blodpropp i første svangerskapet :(

Grunnen til at jeg må ta så mange sprøyter er at jeg nylig har hatt en blodpropp dessverre. Så er egentlig under behandling av den samtidig som jeg tilfeldigvis ble gravid. Stod på denne dosen fra før av.

De tablettene jeg eventuelt kunne tatt går ikke overens med et svangerskap :( Så kommer ikke unna sprøytene. Går som oftest greit - men når man får golfballstore kuler og blåmerker som er kjempevonde, er det ikke gøy.

Ja, mye fravær men mye ulike grunner. Mye sykdom, en del personlige ting, en del graviditeter og en del som er slitne... Signer snart opp jeg også :hilarious: på sliten altså :hilarious:
Ja, du kan jo ikke dra dobbelt med halvparten av ressursene tilgjengelig i deg :Heartred

Nakkeprolapsen min har plutselig slått seg opp igjen og jeg aner ikke hvorfor. Leste på chatgpt at hormonforandringene i kroppen kunne påvirke skivene i ryggen. Jeg har jo brukt 9 mnd på å bli bra igjen, så nå er jeg langt nede... Det begrenser all aktivitet, siden jeg er gravid kan jeg ikke ta noen av de smertestillende og jeg sover dårlig. Noe som er en elendig kombo når du er stuptrøtt....

Nakkeprolapsen min har plutselig slått seg opp igjen og jeg aner ikke hvorfor. Leste på chatgpt at hormonforandringene i kroppen kunne påvirke skivene i ryggen. Jeg har jo brukt 9 mnd på å bli bra igjen, så nå er jeg langt nede... Det begrenser all aktivitet, siden jeg er gravid kan jeg ikke ta noen av de smertestillende og jeg sover dårlig. Noe som er en elendig kombo når du er stuptrøtt....
Ånei, gud så kjipt! Nakkeprolaps er helt jævlig :( Har så respekt for de med nakkeproblem da det påvirker hele kroppen både fysisk og mentalt. Har du tidligere blitt operert, eller er det bare avdekket at du har det? Håper smerten avtar og at du blir "levelig" og får sove igjen. god bedring :Heartpink

Back
Topp