Jeg er så trøtt. Ved forrige svangerskap var jeg sykemeldt de første ukene fordi jeg var trøtt, og jeg skulle så gjerne gjort det nå. Men holder igjen litt kjenner jeg. Vet det rakner litt på jobb om jeg sykemelder meg 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Huff, skjønner den, man er jo i utgangspunktet ikke uunnværlig, men samvittigheten spiser en jo opp..Jeg er så trøtt. Ved forrige svangerskap var jeg sykemeldt de første ukene fordi jeg var trøtt, og jeg skulle så gjerne gjort det nå. Men holder igjen litt kjenner jeg. Vet det rakner litt på jobb om jeg sykemelder meg![]()
Jeg pinte meg gjennom jobb nesten hele 1. trimester sist. Var trøtt og sliten og kvalm. Endte med at jeg til slutt ble helt sykemeldt. Angrer sånn på at jeg ikke lyttet til kroppen. Hvorvidt det rakner på jobb eller ikke er ikke et ansvar du kan ta tenker jeg, du må lytte til kroppen din!Jeg er så trøtt. Ved forrige svangerskap var jeg sykemeldt de første ukene fordi jeg var trøtt, og jeg skulle så gjerne gjort det nå. Men holder igjen litt kjenner jeg. Vet det rakner litt på jobb om jeg sykemelder meg![]()
Ja, i hvertfall når det allerede er krise. Er vel 14 av 37 som er sykemeldte om dagen. Så lista i gårHuff, skjønner den, man er jo i utgangspunktet ikke uunnværlig, men samvittigheten spiser en jo opp..![]()
Ja, jeg vet jo egentlig det. TakkJeg pinte meg gjennom jobb nesten hele 1. trimester sist. Var trøtt og sliten og kvalm. Endte med at jeg til slutt ble helt sykemeldt. Angrer sånn på at jeg ikke lyttet til kroppen. Hvorvidt det rakner på jobb eller ikke er ikke et ansvar du kan ta tenker jeg, du må lytte til kroppen din!![]()
Ojjda, hva er årsaken til så mye fravær? Har det noe med jobben å gjøre?Ja, i hvertfall når det allerede er krise. Er vel 14 av 37 som er sykemeldte om dagen. Så lista i går![]()
Skjønner at du blir full av blåmerker for den er så uggen å ta... og stakkars deg som må ta 2 stk. i tillegg. Må du ta den gjennom hele svangerskapet? Hvordan gjør man (vi) det når magen blir stor?Fragmin, ja. Jeg har tatt den en gang tidligere, med andremann. Det gikk fint, men etter hvert blir det vanskelig å finne steder å sette sprøyta. Hvilken dose har du? Jeg tar 5000 + 7500. Altså to ganger daglig. Har allerede tatt siden lille julaftenFull av blåmerker.
Et tips er å bruke isbit i 30-60 sekunder før du setter sprøyta. Jeg har sprøyteskrekk så mannen setter på meg (kl 05)
Nei, dessverre. Slike blodfortynnende sprøyter virker annerledes i kroppen enn tabletter.. jeg var tidlig ute med å spørre om alternativer siden de er så møkk å setteAuch, så tøft med blodfortynnende! Det går ikke å erstatte med tabletter blodfortynnende da?
Så kjedelig.. Høres heftig ut! Jeg skal hente ut Abyl E etterpå, glad jeg slipper fragminNei, dessverre. Slike blodfortynnende sprøyter virker annerledes i kroppen enn tabletter.. jeg var tidlig ute med å spørre om alternativer siden de er så møkk å sette![]()
Jeg må ta den hele svangerskapet og minst 6 uker etterpå. Så kan jeg prøve piller hvis jeg vil etter detSkjønner at du blir full av blåmerker for den er så uggen å ta... og stakkars deg som må ta 2 stk. i tillegg. Må du ta den gjennom hele svangerskapet? Hvordan gjør man (vi) det når magen blir stor?Har du en koaguleringsfaktor som gjør at du må ta den? Jeg har det, og pleier ta Fragmin når jeg er ute å flyr, men til vanlig "ikke-gravid" bruker jeg albyl-e. Tar 5000IE nå, kveld.
De tablettene jeg eventuelt kunne tatt går ikke overens med et svangerskapAuch, så tøft med blodfortynnende! Det går ikke å erstatte med tabletter blodfortynnende da?
Ja, mye fravær men mye ulike grunner. Mye sykdom, en del personlige ting, en del graviditeter og en del som er slitne... Signer snart opp jeg ogsåOjjda, hva er årsaken til så mye fravær? Har det noe med jobben å gjøre?
Å nei! Den er kjip2 barn spydde i avdelingen til 2 1/2-åringen i dag. Jeg orker faktisk ikke smitte nå oppå kvalmen.. vi hadde det i midten av januar, så det er virkelig ikke lenge siden forrige gang..
Ja, du kan jo ikke dra dobbelt med halvparten av ressursene tilgjengelig i degJa, mye fravær men mye ulike grunner. Mye sykdom, en del personlige ting, en del graviditeter og en del som er slitne... Signer snart opp jeg ogsåpå sliten altså
![]()
Fy søren, det blir ikke verre!2 barn spydde i avdelingen til 2 1/2-åringen i dag. Jeg orker faktisk ikke smitte nå oppå kvalmen.. vi hadde det i midten av januar, så det er virkelig ikke lenge siden forrige gang..
Ånei, gud så kjipt! Nakkeprolaps er helt jævligNakkeprolapsen min har plutselig slått seg opp igjen og jeg aner ikke hvorfor. Leste på chatgpt at hormonforandringene i kroppen kunne påvirke skivene i ryggen. Jeg har jo brukt 9 mnd på å bli bra igjen, så nå er jeg langt nede... Det begrenser all aktivitet, siden jeg er gravid kan jeg ikke ta noen av de smertestillende og jeg sover dårlig. Noe som er en elendig kombo når du er stuptrøtt....