***Klagetråd***

Jeg kommer nok ikke til å senke skuldrene selv før jeg har vært på ul og ser at lille har det fint. Er bare 18 dager til, men 18 dager er lenge å gå med høye skuldre :sorry: Gruer meg til å gå på do neste gang i tilfelle det er mer blod
Det er det.. fikk litt høyere skuldre nå jeg også kjenner jeg.
Du har ikke vurdert å ta privat, for å kunne sjekke litt før?

Det er det.. fikk litt høyere skuldre nå jeg også kjenner jeg.
Du har ikke vurdert å ta privat, for å kunne sjekke litt før?
Det er privat jeg skal om 18 dager, men jeg ligger litt langt bak i denne gruppa her. Skal ta ul privat når jeg er 8+3. Vil liksom se litt mer og da må jeg nesten vente så lenge. Har ikke råd til å ta tul så mange ganger. Men mulig jeg overtaler mannen til det slik at jeg får slappet av litt mer.

Det er privat jeg skal om 18 dager, men jeg ligger litt langt bak i denne gruppa her. Skal ta ul privat når jeg er 8+3. Vil liksom se litt mer og da må jeg nesten vente så lenge. Har ikke råd til å ta tul så mange ganger. Men mulig jeg overtaler mannen til det slik at jeg får slappet av litt mer.
Åh, ja ikkesant, det skjønner jeg godt! Har veldig lyst å ta en til jeg også, men har egentlig ikke råd til så mange jeg heller!
Krysser fingrene for at det går fint, og at dagene ikke går så sakte :Heartred

Leser i notatene mine at jeg hadde både rosa og brun utflod akkurat rundt denne tida (uke 6+2) forrige svangerskapet. Husker jeg gikk helt i kjelleren og var helt sikker på at det hadde gått galt. Men så hadde det ikke det! Håper det er slik for dere også :Heartpink

Plutselig ekstremt kvalm nå på kvelden. Hjalp virkelig ikke at jeg måtte rydde kjøkkenet :banghead:

Nå har jeg blitt helt overbevist at jeg har en tom fostersekk/blighted ovum. Titta med ultralyd på jobb og virker som om jeg bare så en tom livmor. Må sies at jeg bare var 6+0 og det var utvendig og jeg hadde tom blære så litt vanskeligere innsyn men syns ikke det så ut som om det var noe der. Haaaater denne venteperioden!!

Nå har jeg blitt helt overbevist at jeg har en tom fostersekk/blighted ovum. Titta med ultralyd på jobb og virker som om jeg bare så en tom livmor. Må sies at jeg bare var 6+0 og det var utvendig og jeg hadde tom blære så litt vanskeligere innsyn men syns ikke det så ut som om det var noe der. Haaaater denne venteperioden!!
Usikkerheten i første trimester er så kjip :sorry: du var vel gravid med IVF? Så da er du vel ganske sikker på hvir langt du er på vei? Ser mange steder annbefaler å vente til 7+0 for før det er jo ikke sikkert man ser noe

Usikkerheten i første trimester er så kjip :sorry: du var vel gravid med IVF? Så da er du vel ganske sikker på hvir langt du er på vei? Ser mange steder annbefaler å vente til 7+0 for før det er jo ikke sikkert man ser noe
Ja stemmer, helt sikker på hvor langt jeg er på vei. Jeg har lest det samme men allikevel så kjenner jeg meg lite optimistisk :/ angrer på at jeg sjekka.

Ja stemmer, helt sikker på hvor langt jeg er på vei. Jeg har lest det samme men allikevel så kjenner jeg meg lite optimistisk :/ angrer på at jeg sjekka.
Jeg var på en utvendig når jeg var 8+4, til og med da var det tidlig. Hun måtte ligge med halve vekta si på proben for å bare komme ned til livmor, og jeg er slank. Endte opp med innvendig til slutt for det var for dårlig, så såvidt noe utvendig, og det var vondt.

Har du ikke fått en TUL hos klinikken? :Heartred

Åh bare MÅTTE ha ei pk IFA! Skal prøve å begrense meg til 1 drops daglig - vanligvis kunne jeg spist en pakke på en gang
Du er flink hvis du klarer bare en til dagen :hilarious: jeg kjøpte ei eske på fredag og den er tom nå

Det er jo snakk om 100 gram ren lakris hver uke, så litt kan man vel egentlig spise?? Har SÅ lyst på lakris.

Jeg var på en utvendig når jeg var 8+4, til og med da var det tidlig. Hun måtte ligge med halve vekta si på proben for å bare komme ned til livmor, og jeg er slank. Endte opp med innvendig til slutt for det var for dårlig, så såvidt noe utvendig, og det var vondt.

Har du ikke fått en TUL hos klinikken? :Heartred
Det var veldig betryggende lesing!! Kan hende det rett og slett var for tidlig for utvendig. Angrer veldig på at jeg i det hele tatt prøvde men det er fristende når man har tilgang til et ultralyd apparat:p jeg har fått time når jeg er 8+5. det føles utrolig lenge til. Bestilte privat ultralyd 7. april også. Da er jeg 7+3. vil bare være sikker på at det er noe der før vi forteller til familie som vi skal besøke.

Ringte fastlegen i morges mtp spottingen jeg har hatt siden før helgen for å forhøre meg litt. Siden jeg ikke trenger å gå med bind, det bare kommer når jeg tørker meg og jeg ikke har vondt, sa hun det mest sannsynlig var uskyldig. Hun ba meg ringe tilbake hvis blødningen tar seg opp og/eller jeg får vondt.
Hadde en del friskt blod i gårkveld når jeg tørka meg, i hele dag har det "bare" vært brunt. Kom en god del brunt blod i formiddag, men fortsatt bare når jeg tørker meg.
Litt koagler i blodet også, men veeeldig små og lite. Hadde litt friskt blod igjen nå ista. Vurderer å ringe legevakten i kveld hvis det ikke gir seg, eventuelt fastlegen igjen i morgen. Er så redd for å være masete eller "overdrive" :confused2

Kom bittelitt brunt blod på papiret nå i sta :sorry: jeg vet jo at brunt blod = gammel blødning og i så små mengder er det jo vanligvis helt ufarlig, men ikke opplevd spotting eller blødning tidligere svangerskap og da gikk tankene i kjelleren med en gang.. så nå skulle jeg egentlig ønske jeg hadde noe mer symptomer for nå føler jeg meg virkelig ikke gravid...
Samme med meg her nå :oops:

Ringte fastlegen i morges mtp spottingen jeg har hatt siden før helgen for å forhøre meg litt. Siden jeg ikke trenger å gå med bind, det bare kommer når jeg tørker meg og jeg ikke har vondt, sa hun det mest sannsynlig var uskyldig. Hun ba meg ringe tilbake hvis blødningen tar seg opp og/eller jeg får vondt.
Hadde en del friskt blod i gårkveld når jeg tørka meg, i hele dag har det "bare" vært brunt. Kom en god del brunt blod i formiddag, men fortsatt bare når jeg tørker meg.
Litt koagler i blodet også, men veeeldig små og lite. Hadde litt friskt blod igjen nå ista. Vurderer å ringe legevakten i kveld hvis det ikke gir seg, eventuelt fastlegen igjen i morgen. Er så redd for å være masete eller "overdrive" :confused2

Det er liksom ikke noe å gjøre med, så det er gjerne bare det svaret man får - selv om jeg syns det er veldig kjipt! Så forbanna vanskelig kan det ikke være å gi gravide og redde damer en ultralyd når de blør. Men den kyniske sannheten er vel at det er såpass vanlig med ufarlig blødning, SA og MA før uke 12 at de ikke vil bruke penger på det.

Vil bare si at i svangerskapet mitt med treåringen blødde jeg litt. Hver gang vi hadde samleie, og innimellom bare fordi. Ikke akkurat sååå tidlig som nå, men fra uke 9-10 og oppover. I uke 13 hadde jeg en «større blødning». Det kom av at morkaka lå nærme åpningen og når den vokste så rev den seg litt av og lagde blødning. HELT ufarlig. Og jeg vet at det finnes mange andre ufarlige grunner til blødning også.

Men når man er bekymra og redd så hjelper det lite. Mulighet til å gå privat kanskje?

Back
Topp