Klagetråd

Er så uvel om dagen når jeg kjører bil eller er stressa, kvalmen bare kommer over meg så brått.. Litt lei det og vet at kvalmen trolig bare blir verre før det blir bedre

Jeg er kvalm! Elsker att jeg er det men hater å være kvalm :)
Skjønner hva du mener.
Ser faktisk egentlig frem mot å bli kvalm bare fordi mangelen på den da jeg var gravid i mai m/juni i år var det første tegnet på at det ikke gikk veien (endte i MA).
Så selv om ikke jeg heller liker å være kvalm, ser jeg faktisk frem til det for det vil gi meg en viss «trygghetsfølse».

Skjønner hva du mener.
Ser faktisk egentlig frem mot å bli kvalm bare fordi mangelen på den da jeg var gravid i mai m/juni i år var det første tegnet på at det ikke gikk veien (endte i MA).
Så selv om ikke jeg heller liker å være kvalm, ser jeg faktisk frem til det for det vil gi meg en viss «trygghetsfølse».
Jeg skjønner hva du sier! Jeg er også blitt gradvis mer kvalm over den siste uken. Nå varer det stortsett nesten hele dagen. Jeg klarer å få i meg mat/drikke, men det er et slit allerede. Jeg regner også med at det blir verre før det blir bedre (er bare 6+1) :cool: og jeg er så takknemmelig for å kjenne på gravidsymptomer, siden jeg da tør å tro på at det skal gå bra :Heartred da jeg hadde MA for et par år siden, da hadde jeg ikke like mye symptomer som nå. Og så begynte de i tillegg å avta fra ca uke 7. så ja, litt slitsomt er det allerede :hilarious:

Fikk trang til å rydde og få orden her hjemme, og jeg er bare 5 uker på vei. Forrige gang jeg fikk denne trangen var da jeg mistet. Vil bli skikkelig kvalm, trøtt og sliten...

Fikk trang til å rydde og få orden her hjemme, og jeg er bare 5 uker på vei. Forrige gang jeg fikk denne trangen var da jeg mistet. Vil bli skikkelig kvalm, trøtt og sliten...
Det er ikke alle som kjenner symptomer så tidlig som uke 5 :) Jeg håper også at du blir kvalm, trøtt og sliten snart :Heartred

Er på 3.dagen hvor jeg prøver å få tak i legen min for å sykemelde meg pga kvalme, men hun er ho tydeligvis umulig å få tak i plutselig. Kjenner jeg blir så stressa av det, for det her funker ikke...

Kjenner jeg blir så frustrert på systemet :arghh:
Fikk henvisning av fastlegen til sykehuset for å se om jeg kan få noe støttemedisiner e.l. med tanke på at jeg har mistet så mange ganger nå på kort tid.
Ringte til sykehuset for å se om det var mulig å få komme på time innen kort tid. De har egentlig ytterlige 8 virkedager på å besvare/vurdere henvendelsen, men er jo da selvfølgelig redd det vil være for sent og at jeg vil miste på nytt.
Fikk kontakt med noen på sykehuset og ble en kasteball på telefon da det viser seg at fastlegen har sendt henvisning til feil avdeling (skulle vært sendt til gynokologisk poliklinikk, men var sendt til kvinne- og fødepoliklinikken).
Da jeg til slutt kom riktig fikk jeg til svar at jeg må bare vente til de har vurdert henvisninga.
Satt med gråten i halsen og spirte om jeg da må risikere å miste enda en gang før jeg potensielt får hjelp :sad010
Hun sa jeg kunne be fastlegen ringe gynekologisk primærvakt for å få en ø-time. Ringte selvfølgelig opp fastlegekontoret med en gang, men der var selfølgelig telefontid ikke før kl. 13-14 i dag.

Får sikkert svar, men er jo ikke usannsynlig at jeg da (potensielt) ikke får noen støttemedisiner før over helga.
En lege jeg snakket med på kvinne- og fødepoliklinikken sa det var viktig å få støttemedlsin så fort som mulig.

Hormoner og ekstremt lite og dårlig søvn over flere dager gjør det ikke lettere akkurat heller å tenke positivt :sad010

Er på 3.dagen hvor jeg prøver å få tak i legen min for å sykemelde meg pga kvalme, men hun er ho tydeligvis umulig å få tak i plutselig. Kjenner jeg blir så stressa av det, for det her funker ikke...
Så frustrerende! Er det noen andre på legekontoret som kan ta deg inn? :Heartpink Sender masse kjærlighet

Kjenner jeg blir så frustrert på systemet :arghh:
Fikk henvisning av fastlegen til sykehuset for å se om jeg kan få noe støttemedisiner e.l. med tanke på at jeg har mistet så mange ganger nå på kort tid.
Ringte til sykehuset for å se om det var mulig å få komme på time innen kort tid. De har egentlig ytterlige 8 virkedager på å besvare/vurdere henvendelsen, men er jo da selvfølgelig redd det vil være for sent og at jeg vil miste på nytt.
Fikk kontakt med noen på sykehuset og ble en kasteball på telefon da det viser seg at fastlegen har sendt henvisning til feil avdeling (skulle vært sendt til gynokologisk poliklinikk, men var sendt til kvinne- og fødepoliklinikken).
Da jeg til slutt kom riktig fikk jeg til svar at jeg må bare vente til de har vurdert henvisninga.
Satt med gråten i halsen og spirte om jeg da må risikere å miste enda en gang før jeg potensielt får hjelp :sad010
Hun sa jeg kunne be fastlegen ringe gynekologisk primærvakt for å få en ø-time. Ringte selvfølgelig opp fastlegekontoret med en gang, men der var selfølgelig telefontid ikke før kl. 13-14 i dag.

Får sikkert svar, men er jo ikke usannsynlig at jeg da (potensielt) ikke får noen støttemedisiner før over helga.
En lege jeg snakket med på kvinne- og fødepoliklinikken sa det var viktig å få støttemedlsin så fort som mulig.

Hormoner og ekstremt lite og dårlig søvn over flere dager gjør det ikke lettere akkurat heller å tenke positivt :sad010
Dette systemet er ikke alltid på vår side. Det fungerer som oftest å mase mase mase mase :Heartpink selv om det kan virke utrolig frustrende! Heier på at du fortsatt tar de telefonene som må til og at du krever et svar før helgen. Forstår at det kan være energitappende :Heartpink Sender mange klemmer din vei - håper det ordner seg!

Får bare beskjed hver dag om at legen min skal ta kontakt med meg, men så hører jeg ingenting
Da ringer du tilbake og sier at dette blir for dumt. Om du virkelig er nødt til å bruke opp alle egenmeldingsdagene dine mens du venter på at hen skal ringe deg tilbake igjen. Klart hen er travel, men om de ikke har tid til å komme tilbake til deg, så får du be om å snakke med en lege på samme kontor som har tid :Heartred Lykke til!

Min lege har pleid å kunne tilbakedatere sykemelding hvis jeg har måttet bruke egenmeldingsdager - håper det viser seg at din lan det også!

Egentlig ikke mye å klage over, men må få ut frustrasjonen et sted :arghh:

Sittet hele dagen og ventet på å bli oppringt fra sykehuset med svar på hcg prøven fredag og vite hva veien videre blir etter å ha mistet flere ganger på rad nå.
Klokken 14:45 mistet jeg tålmodigheten og ringte for å høre om de hadde fått svar (ble fortalt at det tok kun 2 timer +/- å analysere prøven). Hun jeg snakket med skulle sende beskjed til legen jeg traff på fredag og si jeg ventet fortsatt på svar.
Går egentlig utfra at jeg ikke hører noe i dag ettersom jeg regner med de er i ferd med å avslutte arbeidsdagen sin nå :bored:
Blir gal av all ventingen og ikke vite (selv om testene virker lovende).

Jeg sliter veldig med å holde humøret oppe. Ble gravid på samme tid i fjor, som endte i en BO, og klarer ikke tenke noe annet enn at dette også ender dårlig. Hvis jeg snakker med samboer om eplefrøet må jeg alltid si noe ale «hvis det i det hele tatt er der», bare for at jeg ikke klarer å gå ut fra at alt er bra.

Ul om 17 dager, og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut

Jeg sliter veldig med å holde humøret oppe. Ble gravid på samme tid i fjor, som endte i en BO, og klarer ikke tenke noe annet enn at dette også ender dårlig. Hvis jeg snakker med samboer om eplefrøet må jeg alltid si noe ale «hvis det i det hele tatt er der», bare for at jeg ikke klarer å gå ut fra at alt er bra.

Ul om 17 dager, og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut
Skjønner deg veldig godt! Hadde en MA som ble oppdaget i uke 14 i februar.. og klarer heller ikke helt å tro på at det skal gå bra denne gangen.. har bestilt UL i uke 9, så får vi sjekket og eventuelt blitt ferdig med en abort før jul.. men det er jo faktisk en måned til..

Skjønner deg veldig godt! Hadde en MA som ble oppdaget i uke 14 i februar.. og klarer heller ikke helt å tro på at det skal gå bra denne gangen.. har bestilt UL i uke 9, så får vi sjekket og eventuelt blitt ferdig med en abort før jul.. men det er jo faktisk en måned til..
Så grusomt! Også så sent.. «heldigvis» fant jeg det ut på tul i uke 6, og det ble abort rett før jul. Ser bare for meg at det blir samme opplegg dette året.. :(

Back
Topp