Klagetråd

Hele husstanden har ligget med omgangssyke i natt! Sikkert kastet opp og annet 20 ganger :hungover:
Blir så stresset for lille i magen! Tok å hørte litt med doppleren min og pulsen var litt høyere enn den har pleid å være.
Internett sier at det ikke er farlig for barnet, men jeg blir likevel bekymret.
Noen som har noen erfaringer med omgangssyke når man er gravid?

Hele husstanden har ligget med omgangssyke i natt! Sikkert kastet opp og annet 20 ganger :hungover:
Blir så stresset for lille i magen! Tok å hørte litt med doppleren min og pulsen var litt høyere enn den har pleid å være.
Jeg har ingen erfaring, men det er jo en viss prosent svært uheldige kvinner med hyperemesis, som kaster opp mye store deler av svangerskapet, så regner med en liten runde med omgangssyke går helt fint :Heartred Masse god bedring, omgangssyke er helt grusomt!

Det går nok helt fint. Bare pass på så du ikke blir dehydrert. Drikk gjerne eplejuice blandet med farris. Da får du i deg både salter og litt næring :) Om du får i deg litt tørr salt kjeks, er det også fint. Men å drikke er absolutt viktigst, så du ikke blir dehydrert ❤️ God bedring!

Jeg har ingen erfaring, men det er jo en viss prosent svært uheldige kvinner med hyperemesis, som kaster opp mye store deler av svangerskapet, så regner med en liten runde med omgangssyke går helt fint :Heartred Masse god bedring, omgangssyke er helt grusomt!
Tusen takk :Heartpink Ja har hg dette svangerskapet, vært innlagt fire ganger allerede! Men dette er faktisk mer intenst. Siden det kommer begge veier!

Det går nok helt fint. Bare pass på så du ikke blir dehydrert. Drikk gjerne eplejuice blandet med farris. Da får du i deg både salter og litt næring :) Om du får i deg litt tørr salt kjeks, er det også fint. Men å drikke er absolutt viktigst, så du ikke blir dehydrert ❤️ God bedring!
Takk for gode råd :Heartpink

Tusen takk :Heartpink Ja har hg dette svangerskapet, vært innlagt fire ganger allerede! Men dette er faktisk mer intenst. Siden det kommer begge veier!
Skal si du har vært uheldig! Og uff, omgangssyke er helt grusomt ja! Det viktigste er nok å passe på å få i seg væske, så godt det lar seg gjøre, som LilleVimsen skriver. Men om du er bekymret er det alltid greit å ringe legevakten for litt råd fra fagfolk :Heartred

Plages med sinnsyke leggkramper for tiden :dead: Våknet flere ganger i natt med krampe i begge beina samtidig, trodde jeg skulle stryke med..

Allerede fått en del vann i kroppen. Hovne føtter og hender. Syntes det er vel tidlig å få det i uke 21+4.

Føler meg konstant trøtt og sliten! I helgene sover jeg gjerne 11 timer, og har vansker med å stå opp. Føler alt er et oooork, og får fort leggkramper og vondt i ryggen av å gå:dead: Utrolig kjipt når man liksom skal bli bedre i andre trimester! Jeg vil så gjerne trene, gå tur og leke med sønnen min, men jeg har så lite energi..

«Gjemmer» meg på doen på jobb og gråter, føler meg så dum… Men er så overveldet av trøtthet, frustrasjon og sinne i dag, og måtte få noe ut. Falt på vei til jobb fordi det knapt er strødd noe sted i området der jeg bor, og jeg merker det stjeler den lille energien jeg har igjen. Både slitsomt fysisk å gå på sånt underlag hele tiden når man allerede sliter med bekkenet, og jeg føler på en konstant bekymring for at neste fall blir et ille et. Brodder hjelper heller ikke da underlaget er så ujevnt. Arbeidsgiver lo bare når jeg ba om hjemmekontor fremover, for vi har alt for mye å gjøre. Teller ned dagene til vår nå!! Og kjenner jeg er utrolig takknemlig for sommer-baby :hilarious: Hadde vært lite gøy å gå rundt med en nyfødt slik det er ute her nå.

«Gjemmer» meg på doen på jobb og gråter, føler meg så dum… Men er så overveldet av trøtthet, frustrasjon og sinne i dag, og måtte få noe ut. Falt på vei til jobb fordi det knapt er strødd noe sted i området der jeg bor, og jeg merker det stjeler den lille energien jeg har igjen. Både slitsomt fysisk å gå på sånt underlag hele tiden når man allerede sliter med bekkenet, og jeg føler på en konstant bekymring for at neste fall blir et ille et. Brodder hjelper heller ikke da underlaget er så ujevnt. Arbeidsgiver lo bare når jeg ba om hjemmekontor fremover, for vi har alt for mye å gjøre. Teller ned dagene til vår nå!! Og kjenner jeg er utrolig takknemlig for sommer-baby :hilarious: Hadde vært lite gøy å gå rundt med en nyfødt slik det er ute her nå.
Er det umulig å få sykmelding? Du har jo krav på tilrettelegging og får du ikke det så er vel sykmelding mer riktig nå? ❤️

Er det umulig å få sykmelding? Du har jo krav på tilrettelegging og får du ikke det så er vel sykmelding mer riktig nå? ❤️
Føler meg rådvill, for er ikke en fast stilling enda, og jeg er veldig avhengig av at jeg enten blir tilbudt fast eller får en god referanse. Vet alle sier man skal sette seg selv og baby først, men for mer er det utrolig vanskelig å skulle sykemelde meg når jeg er så ny som jeg er + det er såpass kritisk her om dagen. Alle andre jobber allerede 10-12+ timer lange dager nå, så bare det at jeg kun jobber 8-10 timer føles det ut som mange dømmer. Slet veldig med å få denne jobben i utgangspunktet, så det er litt typisk at det skjedde likt som graviditeten vi også hadde forsøkt såpass lenge på :smiley-ashamed004

Er så sliten for tiden.. Er 100% sykemeldt da jeg sliter med søvn og bekkensmerter samt har et fysisk krevende tungt yrke. Men hjelper jo ikke at storesøster på halvannet år er syk hele tiden, helt ekstremt mye sykdom i barnehagen no.. 1,5 uke siden forrige runde med feber begynte. Totalt 3 dager i bhg før ny tlf fra bhg og ny runde med feber stakkars :sad015

Back
Topp