Klagetråd

Venter jeg også. Er et sted mellom 12+4 og 13+5 tror jeg. Ringer på torsdag om jeg ikke har hørt noe. Anbefaler å ta en telefon, ikke alle sykehus som oppdaterer henvisninger på helsenorge, mitt gjør ikke det ihvertfall.
Ringte legekontoret i dag, de hadde glemt å henvise.. Glad jeg ringte! Nå er iallefall henvisningen aktiv på helsenorge, så regner med time til ultralyd er rett rundt hjørnet:happy093

Har skikkelig halsbrann :( Hadde aldri det med forrige, men husker jeg hadde det med eldste. Bare husker ikke at det var så grusomt :( Tips anyone?

Har skikkelig halsbrann :( Hadde aldri det med forrige, men husker jeg hadde det med eldste. Bare husker ikke at det var så grusomt :( Tips anyone?
Våknet selv av halsbrann i natt. Dritt! Med forrige slet jeg ekstremt på slutten av svangerskapet. Så lenge det er mild halsbrann klarer jeg meg med 1-2 glass melk. Drakk nå rett før leggetid :laughing002
Brukte Novaluzid tabletter sist, og flytende Gaviscon helt på slutten.

Våknet selv av halsbrann i natt. Dritt! Med forrige slet jeg ekstremt på slutten av svangerskapet. Så lenge det er mild halsbrann klarer jeg meg med 1-2 glass melk. Drakk nå rett før leggetid :laughing002
Brukte Novaluzid tabletter sist, og flytende Gaviscon helt på slutten.
Er bare det at jeg egentlig ikke skal drikke melk pga svangerskapsdiabetes. Tok noe samarin, men følte ikke det hjalp.. Nesten ikke sovet i natt og det har enda ikke gått bort :( må kanskje prøve noen av de andre alternativene du nevner der

Klager på at jeg må ha jerntilskudd fra uke 18. Slapp unna i forrige graviditet og hadde håpet å slippe denne gangen også :laughing002
Jeg skal visst også starte fra uke 18, er i uke 11 nå. Hvorfor vente så lenge?? Og hva er ulempen med å måtte ta jern?

Jeg skal visst også starte fra uke 18, er i uke 11 nå. Hvorfor vente så lenge?? Og hva er ulempen med å måtte ta jern?
Dette lurere jeg også på. Fikk beskjed om det samme men jeg har tatt jern siden før jeg ble gravid så syns det er rart at jeg har lavt nivå :confused005

Ulempen er vel egentlig bare at mange opplever å bli hard i magen, noe som er litt dritt når det kommer på toppen av treg tarmfunksjon pga graviditet.
Det er noen retningslinjer på det med tilskudd, sett i forhold til blod}prøvesvar tatt før uke 12. Nivåene går naturlig ned gjennom svangerskapet så de ønsker ikke at de skal bli for lave til fødsel, noe som gir mening da man gjerne mister litt blod i forbindelse med fødselen (mistet mye med min første, estimert til 2L. Normalt er vel opp til 500ml eller noe)

Ulempen er vel egentlig bare at mange opplever å bli hard i magen, noe som er litt dritt når det kommer på toppen av treg tarmfunksjon pga graviditet.
Det er noen retningslinjer på det med tilskudd, sett i forhold til blod}prøvesvar tatt før uke 12. Nivåene går naturlig ned gjennom svangerskapet så de ønsker ikke at de skal bli for lave til fødsel, noe som gir mening da man gjerne mister litt blod i forbindelse med fødselen (mistet mye med min første, estimert til 2L. Normalt er vel opp til 500ml eller noe)
Okei, takk! Det gir mening.. Blir så i tvil når en hører så mye forskjellig. bruker disse tilskuddene nå, men må lese nøye på de. Ble anbefalt de av apoteket

Sovet 9 timer i natt men fortsatt stuptrøtt fordi jeg har drømt så mye :bag:

Du er ikke alene!❤️ Kvalmen min blir heller verre enn bedre, og er så trøtt og har null energi.. Er i uke 13 nå..
Åneii, stakkars!! Får helt angst av å tenke på at jeg skal være kvalm lenger enn det jeg har gått nå. Får du noe kvalmestillende? Her får jeg både Embagyn og afipran

Åneii, stakkars!! Får helt angst av å tenke på at jeg skal være kvalm lenger enn det jeg har gått nå. Får du noe kvalmestillende? Her får jeg både Embagyn og afipran
Håper det snur og at du føler deg bedre snart. For de fleste slipper jo kvalmen rundt uke 12! Ja, jeg går på Xonvea. Jeg har ikke kastet opp heldigvis, men kvalmen og brekningene kommer i bølger gjennom dagen. Er sykemeldt fra jobb frem til jul nå. Sist svangerskap ble kvalmen bedre rundt uke 14-16..

Klager på en lumsk virusinfeksjon (mistenker covid), som slo meg ut halve forrige uke og helgen. Trodde jeg ble frisk, så dro på jobb, og ble deretter helt slått ut med feber på nytt! Dette på toppen av svangerskapssymptomer er..next level. Fått sykemelding ut uka nå.. dårlig samvittighet ovenfor alt av forpliktelser på jobb :(

Klager på at jeg fortsatt ikke kjenner livmoren til tross for at jeg i dag er 13+0, og at det bekymrer meg :confused: Bra det er UL på fredag!

Back
Topp