Klagetråd

Å,så kjedlig! Men bra du får diagnosen på en måte,så vet du hva du må tenke på.. Når fikk du det sist?
Hadde jeg ikke brukt utstyret fra 2021-svangerskapet og tatt kontrollmålinger så hadde jeg levd lykkelig uvitende til uke 24 :hilarious: men det er selvsagt mye bedre å fange det tidlig. Er ikke bra å ha uregulert blodsukker i svangerskap med sv.dia

Sist fikk jeg det i uke 24 etter glukosetesten. :)
 
Oi, wow, så kjipt! Holdt på å si, hvordan rakk du det?? :wideyed: :hilarious:
Hahah nei si det. Vi har mye diabetes i familien og genetisk stammer jeg fra land som er mer utsatt for diabetes så visste jo det kom igjen. Tok kontrollmålinger med utstyret fra 2021 og så nevnte jeg det til fastlegen at jeg har gått over på fastende verdier hver eneste kontrollmåling. Da ble det en telefon til sykehuset og en beskjed: «hun har sv. Dia allerede. Henvis henne til oss for vurdering av videre tiltak» greeeaaaaat :hilarious: trodde jeg kunne kose meg til august i alle fall siden glukosebelastning er først i uke 24. men det ble jaggu rett på diett.
 
Rimelig lei av å være både forkjølet og kvalm, føles fryktelig unødvendig :hilarious: Hadde en helt drit kveld og natt. Hver gang jeg sier høyt at jeg har hatt et par bedre timer, går det rett vest etterpå :wacky: men glad for at dagene går :Heartred
 
Rimelig lei av å være både forkjølet og kvalm, føles fryktelig unødvendig :hilarious: Hadde en helt drit kveld og natt. Hver gang jeg sier høyt at jeg har hatt et par bedre timer, går det rett vest etterpå :wacky: men glad for at dagene går :Heartred
Uff ja slitsomt å være forkjøla i tillegg da! Masse god bedring til deg :Heartred
 
Føler formen blir verre for hver dag nå.. tenker tilbake på mitt første svangerskap,da var det ganske likt,lite energi og kvalm uke 7-13 ca før jeg var ok i form igjenn..
7+0 i dag...kan bli lange uker..
 
Føler formen blir verre for hver dag nå.. tenker tilbake på mitt første svangerskap,da var det ganske likt,lite energi og kvalm uke 7-13 ca før jeg var ok i form igjenn..
7+0 i dag...kan bli lange uker..
Fordel med mye kvalme er mindre sjans for å miste :Heartred Trøster meg med det.
 
Altså… i dag er IKKE dagen min :arghh: fikk blødning for første gang dette svangerskapet, men ganske sikker på at det var et skjørt blodkar… orker ikke annet i dag. Hadde så telefonmøte med sykehuset ang en kronisk sykdom jeg har, da syns de jeg MÅ gå til legen i dag da jeg har hatt denne luftveisinfeksjonen i 18 dager, og de syns ikke den hørtes bra ut. Men jeg ORKER IKKE. Har nok med å være kvalm :hungover: Ringte til slutt legen, men de var så klart stengt nå. Ringer ikke legevakta, det får være måte på. Må bare bli bedre i helga :Heartred

På den positive siden har vi fått skjult forum :hello2
 
2 gangen inatt jeg våkner med føling vil bare sove en natt uten å vokne til den jæklie alarmen! Gleder meg til 2 trimester da de sier man trenger mere insulin , travelt å gamle i seg søtt når ma ikke vil.
Sniker!
Har du snakket med diabeteslege/sykepleier om det? Kanskje døgndosen din er for høy?
 
Jeg er utslitt og kvalm hele tiden, får sure oppstøt konstant.. har det virkelig ikke bra i kroppen min om dagen. Har mye dårlig samvittighet for barna mine og føler meg bare ikke bra. Det var skikkelig negativt.. solen skinner da
 
Jeg er utslitt og kvalm hele tiden, får sure oppstøt konstant.. har det virkelig ikke bra i kroppen min om dagen. Har mye dårlig samvittighet for barna mine og føler meg bare ikke bra. Det var skikkelig negativt.. solen skinner da
Må du jobbe eller er du sykemeldt? :Heartred
 
Er sykemeldt :Heartred ligger andpusten i sengen og kaster opp her og der. Kan ikke huske jeg var sååå dårlig med de andre
 
Jeg er utslitt og kvalm hele tiden, får sure oppstøt konstant.. har det virkelig ikke bra i kroppen min om dagen. Har mye dårlig samvittighet for barna mine og føler meg bare ikke bra. Det var skikkelig negativt.. solen skinner da
Så slitsomt, håper du kan få noe som hjelper mot kvalme? Og at dette gir seg etterhvert..hvor langt er du på vei nå?
 
Tviler på den er det, da d ligger ok på dagen, jeg har tendens til å falle på nattestid. Men har funnet ut at kjeks er tingen
Da jeg slet med det samme både fikk jeg beskjed om å prøve å redusere med én enhet på døgndosen fordi det er fallende blodsukker på natta som indikerer om du tar for mye eller ikke. Tok ei stund før jeg prøvde det fordi jeg heller ikke kunne skjønne hvordan det kunne være tilfelle i og med at blidsukkeret var perfekt på dagtid. Etterhvert tenkte jeg at jeg kunne nu i allefall prøve det da jeg gjerne måtte opp både 2-3 og noen gang flere i løpet av natta for å spise. Og da løste det faktisk seg :)
Fikk selvfølgelig noen gang lavt blodsukker på natta uansett, men skjønte med en gang at det var pga. at jeg hadde tatt for mye insulin (måltidsdose) ikke lenge før jeg gikk og la meg.
Prøv å ring diabeteslege/-sykepleier og hør hva de tenker ;)

PS! Reduserer du døgndosen er det mulig du vil trenge litt mer insulin til måltider.
 
Så slitsomt, håper du kan få noe som hjelper mot kvalme? Og at dette gir seg etterhvert..hvor langt er du på vei nå?
Ja, gått på medisin mot kvalmen de siste tre ukene. Hjalp mer i starten. Da sov jeg bare hele døgnet av medisinene omtrent. Nå er jeg utslitt og er mer kvalm igjen. Går fint altså. Har lyspunkter ila dagen. Takk for at dere svarte :Heartred
 
Vært gjennom x-antall butikker de siste dagene og finner INGENTING av sommerlige klær som passer eller som jeg føler meg vel i. Jeg er større enn jeg burde og trives ikke med egen kropp, men at det skal være så vanskelig å finne litt klær synes jeg er så kjipt..
 
Andre som har fått en dårlig start på graviditeten ? Spurte legen om hvor mye kaffe jeg kunne drikke å svaret var: søk på Google. Greit nok at man kan gjerne søke selv, og det gjør jeg og med mat osv. Men det var ett enkelt spørsmål.

Jeg har dårlig erfaring fra helsevesenet fra før av og hater å gå til alt som har med lege og oppfølging osv innen helsevesenet. Nettopp pga angst for helsevesenet. Men man må jo nå. Er min første graviditet dette. Derfor jeg blir litt målløs av måten jeg blir møtt på.

Når satte legen opp deres første kontroll? Jeg måtte selv sette opp min jeg. Uke 8. Hu hadde ikke tenkt å sette opp min før etter uke 12 hun på ultralyd....
 
Back
Topp