Klagetråd

Har ikke smerter, men kjenner det smålugger på høyre side og symptomene er ganske reduserte. Ringte legevakten som sa at de ikke kunne gjøre noe før det var pågående blødninger. Får håpe det var falsk alarm og at fersk blod ikke har noe å si så tidlig som 6+0 :confused:

Betryggende å høre at det gikk bra med deg:Heartred
Tror blødning rundt uke 6/7 er ganske vanlig! Men det er utrolig skummelt! Jeg hadde fått helt panikk, så jeg forstår deg veldig godt :Heartred
 
Jeg har gått fra å være skikkelig kvalm til at jeg når har kastet opp :hungover: snakk om å være i skikkelig dårlig form
 
Jeg hadde mye symptomer i går og i formiddag, men i kveld nesten ingenting og det gjør meg selvsagt bekymret. Hater disse følelsene. :arghh:
 
Har så vondt i korsryggen at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg..
Det sprer seg liksom fremover og jeg kjenner masse «press» foran også.
Tenker det må jo være bra siden alle symptomer forsvant for 9 dager siden og dette er eneste som er igjen..
 
Har så vondt i korsryggen at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg..
Det sprer seg liksom fremover og jeg kjenner masse «press» foran også.
Tenker det må jo være bra siden alle symptomer forsvant for 9 dager siden og dette er eneste som er igjen..
Har ikke opplevd selv å ha det slik, tror jeg. Husker ikke helt fra siste svangerskap. Husker jeg hadde isjas som gikk nedover begge bena da, men det er nok ikke samme. Du har ikke skjevt bekken da?
 
Har ikke opplevd selv å ha det slik, tror jeg. Husker ikke helt fra siste svangerskap. Husker jeg hadde isjas som gikk nedover begge bena da, men det er nok ikke samme. Du har ikke skjevt bekken da?
Det kan veldig godt hende du!
Unner meg massasje relativt ofte i Oslo, og de har tidligere "rettet ut" den skjeve korsryggen min.. herlighet, det hadde jeg ikke tenkt på!
 
Jeg har blitt sørpe forkjøla, føler virus slår ut så sterkt når man er gravid! Det er ihvertfall min erfaring :(
 
Jeg har blitt sørpe forkjøla, føler virus slår ut så sterkt når man er gravid! Det er ihvertfall min erfaring :(
Samme her:arghh: Snørr, vond hals, hoste og feber. Hele pakka.
Har bare prøvd å være gravid under covid, så det ble ingen sykdommer sist svangerskap:hilarious: Synes å ha lest det du beskriver; at de faktisk er litt verre for gravide. Eller var det at vi er mer utsatt for å få det kanskje...
Ikke noe gøy ihvertfall, blir så bekymret for lille i magen:sorry:
Masse god bedring til deg:Heartred
 
Samme her:arghh: Snørr, vond hals, hoste og feber. Hele pakka.
Har bare prøvd å være gravid under covid, så det ble ingen sykdommer sist svangerskap:hilarious: Synes å ha lest det du beskriver; at de faktisk er litt verre for gravide. Eller var det at vi er mer utsatt for å få det kanskje...
Ikke noe gøy ihvertfall, blir så bekymret for lille i magen:sorry:
Masse god bedring til deg:Heartred
Samme her! :hilarious: jeg fikk helt panikk for at det kunne være parvovirus siden sønnen min var så rød i kinnene og det kan jo føre til SA, men nå merker jeg at bihulene mine er potte tette så det er sikkert derfor lille var så rød i ansiktet. God bedring til deg også :Heartred
 
Samme her! :hilarious: jeg fikk helt panikk for at det kunne være parvovirus siden sønnen min var så rød i kinnene og det kan jo føre til SA, men nå merker jeg at bihulene mine er potte tette så det er sikkert derfor lille var så rød i ansiktet. God bedring til deg også :Heartred
Å fy så skummelt:nailbiting: Visste ikke at mennesker kunne få parvovirus engang.
Godt det "bare" er forkjølelse da, vi fikk det nok på helsestasjonen på torsdag.
Tusen takk:Heartred
 
Må klage litt over at jeg nå har ringt rundt til alt som finnes av helsestasjoner og jordmortjenester for å forsøke å bestille en time til svangerskapskontroll uten hell.
Fastlegen min har ikke time før langt uti juni, jordmora på helsestasjonen er der bare ei uke til før den tjenesten flyttes opp på sykehuset og jordmortjenesten på sykehuset hadde bare ei på telefonvakt som mente at samtaletimer før uke 12 ikke var en ting :arghh:
Må det alltid være så vanskelig når man vil ha hjelp tidlig i svangerskapet?
 
Må klage litt over at jeg nå har ringt rundt til alt som finnes av helsestasjoner og jordmortjenester for å forsøke å bestille en time til svangerskapskontroll uten hell.
Fastlegen min har ikke time før langt uti juni, jordmora på helsestasjonen er der bare ei uke til før den tjenesten flyttes opp på sykehuset og jordmortjenesten på sykehuset hadde bare ei på telefonvakt som mente at samtaletimer før uke 12 ikke var en ting :arghh:
Må det alltid være så vanskelig når man vil ha hjelp tidlig i svangerskapet?
Altså jeg er så enig! skjønner ikke hvorfor de ikke kan legge opp timeplanen sin så de har rom for å ta inn de som har behov på litt kortere varsel, burde jo ikke være så vanskelig å sette inn noen sånne bolker i kalenderen sin!
 
Må klage litt over at jeg nå har ringt rundt til alt som finnes av helsestasjoner og jordmortjenester for å forsøke å bestille en time til svangerskapskontroll uten hell.
Fastlegen min har ikke time før langt uti juni, jordmora på helsestasjonen er der bare ei uke til før den tjenesten flyttes opp på sykehuset og jordmortjenesten på sykehuset hadde bare ei på telefonvakt som mente at samtaletimer før uke 12 ikke var en ting :arghh:
Må det alltid være så vanskelig når man vil ha hjelp tidlig i svangerskapet?
Oi, er det så vanskelig? Kommer sikkert ann på hvor man bor i landet det da?
Men skjønner de ikke at vi er mennesker, i en veldig sårbar situasjon.. føler virkelig med deg :Heartred
 
Søren da! Har bihulebetennelse og er helt potte tett. Null matlyst så nå er jeg kvalm i tillegg...
 
Altså jeg er så enig! skjønner ikke hvorfor de ikke kan legge opp timeplanen sin så de har rom for å ta inn de som har behov på litt kortere varsel, burde jo ikke være så vanskelig å sette inn noen sånne bolker i kalenderen sin!
Nei nettopp! Har du også vært borti lignende?

Jeg ble heldigvis nettopp ringt tilbake av ei fra jordmortjenesten på sykehuset her som ikke hadde noe problem med å forstå behovet for tettere oppfølging. Fikk nå en time 31 mai, som er innenfor det jeg ønsket meg.
Helsesystemet har jeg lite til overs for, men de fantastiske jordmødrene som jobber i det er gull verdt :Heartred
 
Oi, er det så vanskelig? Kommer sikkert ann på hvor man bor i landet det da?
Men skjønner de ikke at vi er mennesker, i en veldig sårbar situasjon.. føler virkelig med deg :Heartred
Her er det visst vanskelig, men tror i stor grad pga folk på telefonvakt som ikke har snøring/er lei jobben sin.
Fikk heldigvis ordnet en time da ei fra jordmortjenesten på sykehuset ringte meg opp igjen:shy:
 
Nei nettopp! Har du også vært borti lignende?

Jeg ble heldigvis nettopp ringt tilbake av ei fra jordmortjenesten på sykehuset her som ikke hadde noe problem med å forstå behovet for tettere oppfølging. Fikk nå en time 31 mai, som er innenfor det jeg ønsket meg.
Helsesystemet har jeg lite til overs for, men de fantastiske jordmødrene som jobber i det er gull verdt :Heartred
Ringte legekontoret mitt i dag og sa at jeg trengte måleutstyr for å sjekke blodsukkeret mitt siden jeg hadde insulinkrevende svangerskapsdiabetes sist og blitt anbefalt det fra tidlig av. Nei, måtte få time for å få utskrevet sånt, men fastlegen har "veldig lang" ventetid. Tror jeg kunne få time i juli eller no. Prøver meg på å sende e-konsultasjon for å se om det får ordna i det.
Er jo håpløst om det kun enten er tilgjengelig timer to måneder fram i tid, eller umiddelbart fordi det er noe akutt. Skulle vært en mellomting og.

Blir sikkert å ende opp med å få kontroller hos turnuslege eller no heller enn min egen lege fordi han ikke har tid :rolleyes:
 
Ringte legekontoret mitt i dag og sa at jeg trengte måleutstyr for å sjekke blodsukkeret mitt siden jeg hadde insulinkrevende svangerskapsdiabetes sist og blitt anbefalt det fra tidlig av. Nei, måtte få time for å få utskrevet sånt, men fastlegen har "veldig lang" ventetid. Tror jeg kunne få time i juli eller no. Prøver meg på å sende e-konsultasjon for å se om det får ordna i det.
Er jo håpløst om det kun enten er tilgjengelig timer to måneder fram i tid, eller umiddelbart fordi det er noe akutt. Skulle vært en mellomting og.

Blir sikkert å ende opp med å få kontroller hos turnuslege eller no heller enn min egen lege fordi han ikke har tid :rolleyes:
Uff, dette var surt å lese. I ditt tilfelle burde det jo ikke være verre enn å sjekke journalen din for så å skrive ut utstyret og be deg komme for å plukke det opp. Svangerskapsdiabetes kan jo være litt skumle greier hvis jeg husker rett... kan utvikle seg til permanent diabetes og er i det hele tatt greit å oppdage tidlig.
Jeg håper e-konsultasjonen kan få orden på dette for deg fort:Heartred Og at du ikke får svangerskapsdiabetes denne gangen. Masse lykke til:hug003
 
Back
Topp