Klagetråd

Så flott! Vet du noe om henne, eller hvem hun er? Jeg er også veldig spendt på min JM, hun er ny for meg. Tror hun har vært et par år i kommunen. Jeg valgte henne fordi jeg vet hun er singelmor til et relativt lite barn gjennom IVF. Siden vi har vært innom IVF og slikt tenkte jeg hun har erfaringer fra det opplegget på et måte de eldre ikke har. Jeg trenger å lufte tanker om prosessene vi har vært igjennom osv.
Jeg håper vi begge blir fornøyd med JM!
Har du tenkt noe om du vil gå bare til JM, eller til lege også? Jeg har time hos lege 10.juli, men har liten tro på at jeg kommer til å gå der til oppfølging videre (vikarlege som jeg aldri har hørt om). Så håper å gå kun til JM videre.
Aner ingenting om min JM,så blir veldig spennende :happy: Har en veldig fin lege så kan hende jeg bytter litt på. Får også se hvordan det fungerer med jordmor. Skjønner godt at du valgte en du vet har lignende erfaringer med seg ift IVF. Da har hun ikke bare den faglige kunnskapen, men erfaringsbasert kunnskap også:smiley-angelic003 Ja,vi får satse på at vi er heldig der begge to:) Tror de fleste JM er veldig flinke og okay å gå til. Var fornøyd med første jeg hadde i første svangerskap, men da bodde jeg i en annen landsdel så blir ny helsestasjon nå:smiley-bounce012
 
Aner ingenting om min JM,så blir veldig spennende :happy: Har en veldig fin lege så kan hende jeg bytter litt på. Får også se hvordan det fungerer med jordmor. Skjønner godt at du valgte en du vet har lignende erfaringer med seg ift IVF. Da har hun ikke bare den faglige kunnskapen, men erfaringsbasert kunnskap også:smiley-angelic003 Ja,vi får satse på at vi er heldig der begge to:) Tror de fleste JM er veldig flinke og okay å gå til. Var fornøyd med første jeg hadde i første svangerskap, men da bodde jeg i en annen landsdel så blir ny helsestasjon nå:smiley-bounce012
Det er helt sant. Hun er nok dyktig. Jeg har/hadde også en flink og engasjert fastlege, men jeg tror hun er i permisjon og skal slutte. Hadde nok byttet på om det ikke var for det. Forrige svangerskap måtte jeg også gå til lege pga sykmelding, men jeg håper jo i det lengste å slippe det nå.
 
Det er helt sant. Hun er nok dyktig. Jeg har/hadde også en flink og engasjert fastlege, men jeg tror hun er i permisjon og skal slutte. Hadde nok byttet på om det ikke var for det. Forrige svangerskap måtte jeg også gå til lege pga sykmelding, men jeg håper jo i det lengste å slippe det nå.
Mange som sliter med stabil fastlege om dagen:confused: Hele ordningen har vært i krise en stund nå,så da blir vel JM desto viktigere for mange i svangerskapet:happy11 Du må fortelle hvordan det har gått når du har hatt din første JM time i neste uke da! :cheersvi får satse på å holde oss mest mulig frisk! Jeg var sykemeldt før graviditeten pga langvarig sykdom siste halvåret så er fortsatt gradert sykemeldt fra det, men håper å jobbe fullt igjen før fødselen:smiley-bounce012
 
Venter på legetime og har glemt urinprøver hjemme... ugh. Hvorfor er de så vanskelig å huske på? :bored:
 
Takk for påminnelsen! Skal til JM etterpå og hadde allerede glemt urin :hilarious:
Må bestille ny ladning med prøveglass fra Kina nå jeg, heller enn å betale norsk apotekpris :joyful:
 
Jeg får så dårlig tilbud av det offentlige som gravid. Jordmor har ikke tid til meg før jeg er i uke 24, og sykehuset har ikke tid til å tilby meg TUL :arghh:
Så frustrerende...
Ånei så utrolig kjipt!! Du har jo egentlig rett på time mellom uke 6 og 12. Du må jo få tatt blodprøver osv??
 
Ånei så utrolig kjipt!! Du har jo egentlig rett på time mellom uke 6 og 12. Du må jo få tatt blodprøver osv??
Jeg tok bøodprøver hos fastlegen. Så nå er jeg "on my own". Jeg trodde jeg hadde rett på en tidlig ultralyd i uke 12 ish, men er visst ikke en selvfølge. Jeg har så få symptomer (har hatt ganske lite av dem), så føler ikke at alt er bra "der inne". Kjipt å være overlatt til meg selv med dette her. :dead:
 
Jeg tok bøodprøver hos fastlegen. Så nå er jeg "on my own". Jeg trodde jeg hadde rett på en tidlig ultralyd i uke 12 ish, men er visst ikke en selvfølge. Jeg har så få symptomer (har hatt ganske lite av dem), så føler ikke at alt er bra "der inne". Kjipt å være overlatt til meg selv med dette her. :dead:
Ahh, da har du offisielt fått de kontrollene du har krav på ja :( dersom du skille hatt en til før uke 24 så er det på en måte ekstra. Kjipt med ultralyd da, veldig dumt at ikke alle får tilbudet nå!
 
Blødde etter samleie, blir så redd :arghh: Jeg som endelig begynte å føle meg trygg nå etter fin ul i går og 12+0 i dag…
 
Last edited:
Blødde etter samleie, blir så redd :arghh:
Pust! :Heartred Dette går nok helt fint,helt normalt at man kan få en liten blødning etter samleie i graviditet. Verre hvis det blør uten noen foranledning/forklaring. Her er nok forklaringen mer sensitive slimhinner og livmortapp:) Bare vent skal du se at dette går raskt over :Heartred
 
Pust! :Heartred Dette går nok helt fint,helt normalt at man kan få en liten blødning etter samleie i graviditet. Verre hvis det blør uten noen foranledning/forklaring. Her er nok forklaringen mer sensitive slimhinner og livmortapp:) Bare vent skal du se at dette går raskt over :Heartred
Uff, takk, det er jo et godt poeng ❤️
blir jo til at man googler seg i hjel… håper ikke d kommer mer i natt :arghh:
 
Back
Topp