Klagetråd

Hei, jeg kommer fra desembergruppa men tenker kanskje jeg skulle bli med her. Har termin sannsynligvis i romjulen 2022.
Er det bare meg som ikke synes det er så hyggelig at det etterlengtede barnet mitt skulle kalles «nisse» :meh::confused:
Skjønner det godt, hadde selv termin i desember 20 og ville gjerne styre unna «nisse» beskrivelsen:hilarious:

Har hele tiden en sånn grusomt ekkel smak i munnen. :stop:

Har begynt å få litt sånne ubestemmelig smerter i magen. Ikke så veldig vondt, bare litt irriterende.

Har begynt å få litt sånne ubestemmelig smerter i magen. Ikke så veldig vondt, bare litt irriterende.

Uff, skulle akkurat til å lage en tråd om det samme. Her har jeg kjent masse stikking det siste døgnet og tenkt at det er positivt. Nå derimot kjenner jeg skikkelig mens murringer både i mage og rygg. Er det noe ala det samme du kjenner?

Husk å snakke med arbeidsplassene deres, fordi det er utrolig kjipt å bruke sykemelding så tidlig (og risikere å bruke opp hele perioden sin på sm) i svangerskapet. Snakk om tilrettelegging og evt.. svangerskapspenger:happy: Hilsen ei som måtte ha sykemelding etter graviditeten, men som hadde brukt opp i pga tøft svangerskap, og måtte bare bruke permisjonen …
Hvor lenge får man sykemelding og hvor lenge tar det å opparbeide sykemelding? Hilsen ei som var sykemeldt deler av forrige graviditet som ikke er så lenge siden.

Irriterer meg over hvor uoversiktlig det er med emoticon her inne på forumet!! Bruker Såå mye tid på å bla og leite etter riktig, og skulle ønske det gikk an å bruke smilene fra telefonen isdedet! :android:
Jeg får ikke lov til å bruke dem i det hele tatt av en eller annen grunn. Og i tillegg- savner jeg å kunne "like" et innlegg med bare hjerte og ikke smilefjes med hjerteøyne.

Hvor lenge får man sykemelding og hvor lenge tar det å opparbeide sykemelding? Hilsen ei som var sykemeldt deler av forrige graviditet som ikke er så lenge siden.
Om man har brukt opp 1år med sykmelding, må man jobb 6mnd for å opparbeide seg mulighet for ny.
Om du ikke brukte opp sykmeldingsperioden må du sjekke opp media. Det lønner seg å heller sjekke ut svangerskapspenger og bruke dette om mulig i svangerskapet. :Heartred

Kan være sykemeldt i ett år før man evt må over på AAP, som er 60-66%% av inntekta.. Det tar 26 uker å opparbeide ny tror jeg ?

Det er noen viktige ting å ha i bakhodet når det gjelder både egenmeldinger og sykemeldinger:

Du må ha jobbet minst 8 uker hos nåværende arbeidsgiver for å benytte egenmeldinger.

Dersom du er sykemeldt i 1 år, må du jobbe 26 uker for å opparbeide deg retten til å benytte sykemelding igjen.

Dersom du er sykemeldt i over 16 dager kan du IKKE bruke egenmelding før du har jobbet minst 16 dager igjen. Du kan derimot gå på ny sykemelding, men så lenge det er innenfor 16 dager vil det falle på samme sykemeldingsperiode og telle som en periode.

Husk at når du er sykemeldt så løper også feriepenger fra sykepengene samt at sykepengene ikke kommer på din faste lønningsdato fra din arbeidsgiver - og feriepenger utbetales av NAV året etterpå.

Det er noen viktige ting å ha i bakhodet når det gjelder både egenmeldinger og sykemeldinger:

Du må ha jobbet minst 8 uker hos nåværende arbeidsgiver for å benytte egenmeldinger.

Dersom du er sykemeldt i 1 år, må du jobbe 26 uker for å opparbeide deg retten til å benytte sykemelding igjen.

Dersom du er sykemeldt i over 16 dager kan du IKKE bruke egenmelding før du har jobbet minst 16 dager igjen. Du kan derimot gå på ny sykemelding, men så lenge det er innenfor 16 dager vil det falle på samme sykemeldingsperiode og telle som en periode.

Husk at når du er sykemeldt så løper også feriepenger fra sykepengene samt at sykepengene ikke kommer på din faste lønningsdato fra din arbeidsgiver - og feriepenger utbetales av NAV året etterpå.
Telles foreldrepermisjon som arbeid? Altså f.eks, i forhold til de 26 ukene man må være i arbeid for å opparbeide seg rett til å bruke sykemelding igjen?

Telles foreldrepermisjon som arbeid? Altså f.eks, i forhold til de 26 ukene man må være i arbeid for å opparbeide seg rett til å bruke sykemelding igjen?
Etter lønnet permisjon må man jobbe i 4 uker for å opparbeide seg rett til sykepenger igjen.

Lønnet foreldrepermisjon regnes som fritatt fra arbeidsplikten men fremdeles yrkesaktiv :)
Hvis det er en lønnsjustering på jobben din mens du er i foreldrepermisjon, skal du også justeres i lønn selv om du er i permisjon.

Klager over å ha levd i god tro om å slippe unna kvalme og oppkast. 9+2 skal det liksom slå inn for fullt… :arghh: :depressed: Håper jeg slipper unna med kun tiden frem til uke 12-13.

Vil klage litt på sykdom :( kjenner veldig på gravidsymptomer - men har gått litt i kjelleren pga sykdom som har kommet i tillegg. Må sove sittende pga store hosteanfall og en hals som vrir seg bare av å svelge spytt. Tviler på jeg holder ut hele jobbdagen i dag. Gleder meg så veldig til å kunne bevege kroppen og trene igjen!!

Andre blødning på noen få dager. Kjenner jeg blir litt negativ nå før TUL på mandag :sorry: Har heller ingen av de gravidsymptomene jeg hadde sist graviditet, men litt godt er det å ikke ha hyperemesis:shy:

Andre blødning på noen få dager. Kjenner jeg blir litt negativ nå før TUL på mandag :sorry: Har heller ingen av de gravidsymptomene jeg hadde sist graviditet, men litt godt er det å ikke ha hyperemesis:shy:
:(:( Håper at alt viser seg å være bra. Det er visst ikke uvanlig med blødninger, så håper det ikke er et problem i ditt tilfelle heller :Heartred

Last edited:
Klager på lite energi.. Håper det snur snart :dead: 9+4 i dag

Back
Topp